• Hannah76

Utelåst.

Brukar man inte ha varsinn nyckel hem, om det är gemensamt?

• Hannah76

Varför har han gjort det? Har han sagt det? Eller råkade han bara göra det? Står du med på kontraktet så kan du be en låssmed öppna, det kostar en del ifs. Har han hunnit åka iväg?

• Hannah76

Hur länge blir han bort?
    Varför ska du polisanmäla? Har ni inte ett barn att tänka på??

• Hannah76
    SeTa skrev 2007-09-24 17:05:04 följande:
    Det är ju ganska lätt att ringa taxi i berörda stad och kolla.Det är betydligt billigare än att panga en ruta.
    Behöver man inte visa något som bevisar att man bor där? Har aldrig hört det förr.
  • Hannah76
    Anonym skrev 2007-09-24 17:09:38 följande:
    Han har ingen rätt och låsa dej ute från ditt hem!Ring polis,kanske de lotsar vidare till kronofgde?Låssmeden ska låsa upp med polis närvarande för du måste kunna bevisa att du faktiskt bor där.Lycka till med allting.
    Vad har kronofogden med det att göra?
  • Hannah76
    SeTa skrev 2007-09-24 17:08:02 följande:
    det vet jag inte. Eftersom min granne är taxichafför var han väl medveten om att jag bodde här.
    Vad läskigt med nycklar i omlopp, måste kolla om det är så här i stan också. Här får man inte ens göra nycklar till hyreslägenhet utan att visa upp id och hyreskontrakt (inte ens säkert att man får det ändå hos vissa bolag, just för att de vill ha kontroll över alla nycklar som finns). Sjukt att det går till bostadsrätter också.
  • Hannah76
    Anonym skrev 2007-09-24 17:13:28 följande:
    vad har den INTE med det och göra då?
    Vad menar du att fogden har med låsöppning att göra? De har hand om skulder.
  • Hannah76
    Anonym skrev 2007-09-24 17:29:34 följande:
    Särskild handräckning.Kanske nåt nytt för dej att kronofogde även sysslar med annat än rena skulder???"Särskild handräckningSärskild handräckning används när någon egenmäktigt har rubbat sökandens besittning eller på annat olovligt sätt hindrat sökandens rätt till viss egendom, t.ex. när sökandens rätt att utnyttja en väg på en annan fastighet hindras då vägen är avstängd på grund av ett hinder".kronofogden.se/villfabetalt/hurgorjag/betalni...
    Krnofogden kan inte komma och öppna dörrar, det är inte det som menas med handräckning/särskild handräckning.
  • Hannah76
    Anonym skrev 2007-09-24 17:38:19 följande:
    du verkar veta väldigt mycket utom svaret på ts fråga?Eller du kanske vet vad ts ska göra men bara inte skrivit det än?
    Läser du tråden så har jag skrivit det.
Svar på tråden Utelåst.