• sandrajostein

Lyxig frukost!!

Är det någon som har några förslag om vad jag kan laga för en lyxig frukost..ska ha lite mys med pojkvännen (samt dricka champange).

Sen lite tips på vad man kan ta med sig i en korg när vi ska ha picknick på dagen??

Några mumsiga tips??

• Svar på tråden Lyxig frukost!!
  • Mozarts Nachtmusik

amerikanska pannkakor med sirap
    och frukt till det.

att ta med : pizzabullar. baguette med röra, brytbröd o tzatziki,

Det är en olycka när folk varken har förstånd att tala, eller omdöme att tiga
  • sandrajostein

mm...det låter gott det

Mera....

• molly 81

Köp croissant-deg på burk, riv fin mörk choklad och sprinkla över, in i ugnen efter burkens instruktioner! Super till lyxig frukost=)

Annars lite bättre vaniljyoughurt med fint skruna fruktbitar(eller kör på frysta jordgubbar som får tina)

Sen har jag ett recept på jordgubbs-spread med vaniljsmak som man har på rostat bröd, det har jag serverat på en brunch, alla gick i taket av det=)

Lycka till!

• miniGrynet

molly

Vill jättegärna få en glimt av ditt recept!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • voice

Picknick: Gott brytbröd med kanske oliver, soltorkad tomat och/ eller fetaost i (alltså bakat med detta i). Rkligt med färsk timjan på innan bak och flingsalt efter. Grillad kyckling/ tsaziki till kanske? Gooott och smidigt!

Till lyxig frukost tycker jag det är gott och lite sexigt (ja, faktiskt- fniss) med lite lättstekt äggröra med grädde i mixen man steker och sen upplagt i äggskalet! God juice till detta, scones och färsk frukt!

Märks att jag är hungrig kanske

• voice

Tigger precis som miniGrynet molly om receptet på jordgubbsspread!! Pliiiiz?

• molly 81

Det är nästan dagens goda gärning att dela med sig av detta. Den dag ni är sura/arga/förbannade/deppiga, ja nästan vad som helst så fixa detta!

½ ask philadelphia ost(ligt eller vanlig)

1 dl kesella, 10%

½ liter frysta jordgubbar (går med färska, men frysta är bättre, enligt mig)

½ dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

Hacka gubbarna
    Blanda ost,kesella, florsocker och vanilsocer, rör till en jämn smet. I med jordgubbarna. Rosta mackan och ÖS PÅ=)

• miniGrynet

molly

Tack, ska absolut testa det!!
    Bjuda sambon på nån frukost kanske....

Tack!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • molly 81

Blir det något över så funkar det att ha i youghurt med... Det är riktigt gott det med, Det är lyxkänsla på hög nivå=)

• cleopatra2

croissants fyllda med vanilliecreme eller med marmelad,nutella.
    Crostata,frallor med russin i .
    fruktsallad.

• cleopatra2

och naturligtvis jordgubbar till champgnen

• mosterYster

Äggröra, rökt lax med pepparrotsost, varmt bröd (bagels, scones, croissanter), marmelad, god mild ost (brie, färskost, gouda... beroende på preferens) färsk frukt (jordgubbar! ananas, vindruvor, mango etc) vaniljyoghurt, kanske en bit mörk choklad om man gillar choklad (jag gör det INTE men maken älskar det), färskpressad juice eller en smoothie, en lyxig kaffe av någon sort man gillar (latte, espresso, cappuchino med siktad choklad på toppen...)

Picknick: paj, baguette med röra, crepes, soppa i termos med grillade kalla dubbelmackor med god fyllning, några goda praliner, wraps med kyckling- eller skagenröra, rostbiff och potatissallad, lax med en god sallad på goda grönsaker + ägg samt en vinaigrette med citron i st f vinäger samt smaksatt med dill.

• Vårkänslor

Baka scones och gör dom i fina hjärtformar.. Hehe..

Svar på tråden Lyxig frukost!!