Inlägg från: fairymi |Visa alla inlägg
  • fairymi

Go Fika

Maria; jobbigt!!! Hoppas det löser sig till det bästa, snarast.

Hm strömavbrott, ja nu börjar strömavbrotts "säsongen" här ute med. Kolsvart, ingen värme, inget vatten, ingen fungerande toa därmed osv osv...Jättekul! Men det ÄR faktiskt rätt så mysigt med alla ljus som tänds i alla fall.

• fairymi

Whaaat!! Vad fasen håller de på med, Jag skulle helt ärligt bli skitförbannad, vilket jag vet du blir , men ja...vad fasen ska du göra!!? Var är facket då man behöver det liksom....Alltså de kan väl iof hjälpa, ge råd ändå även om man inte är med. Men å andra sidan vet man ju inte OM det skulle hjälpa. Usch.

Du, det kanske blir till att stålsätta sig o kanske ta det andra bara för att ha något...men samtidigt, är det värt att utsätta sig för ev händelser....nä du jag vet inte.

• fairymi

Jaha o vad blev över? Ni verkar ha allt under kontroll redan

Tycker nog kritor hellre än tusch Jag kan fixa kritor och något mera liten grejja till påsen.
    Åker med småttingarna till norrland i morgon o blir borta en vecka, kan se därefter vad som behöver läggas till.

Jag vet fortfarande inte vad de/vi ska ha på oss...funderar vidare.

• fairymi

Ja just ja vi är ju flera Jo jag ser vad jag hittar.

Skål då Jessica Men håller med, jäkligt tråkigt att bli varse det som blev kvar...Hedda jag förstår inte ditt problem

Lägger in Cornelias bild i mitt galleri. Blev superfint tycker jag

• fairymi

Hallå igen!

Hm , verkar som om tandborstning är ett dilemma hos nästan alla. Här vägras det benhårt. Det kan funka ibland då jag säger att jag räknar till 5 sen byter vi, räknar till 5 byter igen osv. Har försökt med 10 men hon har kommit på att tänderna faktiskt blir borstade då Nu vägrar hon dessvärre...hon ramlade igår o slog tänderna, blödde som tusan, tror en tand blev rätt så lös o fläskläpp, förstår att hon inte vill borsta gaddarna då ju.

Här avvaktar vi ang. lördag. Vi har dragit på oss en ordentlig förkylning, det är andra veckan nu men Cornelia är bättre än Wilmer o mig iaf så jag hoppas den ger med sig. Det är ju några dagar kvar.

Jaha, så ALLA är inne på att klä ut sig?? Får leta i gömmorna då ännu mera.

• fairymi

Bamse tandkräm tror jag vi har. Och pepsodent för barn.

Hedda, Jessica: Vilken låt var det ni hörde?

• fairymi

spännande! när var det dags egentligen?

• fairymi

Oj vad jag har tomt på min post då lägger till lite...

Uppdaterar bara vår lista

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30

Ideér (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia:
    Servetter, kaffe (pulver alltså), typ klistermärken eller nå´t liknande till påsen
    Gör det lite enkelt för mig...då jag ej vet vem/vilka från vår familj som kommer. Men det här kan jag handla nu och överlämna til nå´n av "grannarna" som får ta med sig, OM vi inte skulle kunna komma.

Jessica:
    Frallor
    Ost
    smör
    å kanske en liten gurka eller nåt liknande

Maria:
    Klistermärken till påsarna
    Något kul att lägga i påsen

Marie:
    Alldeles nybakta bullar
    Någon skojig sak för de minsta

Marianne: