Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika

Tjohej, så här är den nya tråden

Idag ringde jag upp mitt jobb återigen och de skulle ha möte med personalchefen och försökte smöra lite för de hade ju hört internt vad bra jag var och vilken kompetens jag hade. Öhhhh,,,,,kom de på det igår eller?

Nåja, jag var hård och stod fast vid att jag vill vara tjänstledig, även om det lät som att jag typ skulle få välja på tjänster......
    Det är trots allt den bästa lösningen trots att det bli lite minus i kassan med högre huslån, lite mindre lön i början och så.........

Troys inskolning har gått lite segt, idag var första dagen han släppte ordentligt och verkligen lekte. Kändes skönt. Fick gå iväg idag. Han skrek i högans sky, men det kändes inte jobbigt alls. Man har väl liksom börjat bli van
    Det gäller även den andra 1-åringen som ligger lite efter Troy men ungefär samma nivå. Får se om det blir några extra dagar, men just nu känner jag mig laddad för det nya jobbet!!!

Sålde skötbord och bärsele idag. Bara sniglarsängen kvar. Så en sån behöver vi inte

• Maria från Bahia

Jaha, så är jag där igen och vet inte hur och vad som ska hända med mina jobb.....suck!

Pratade med pappa idag och en bekant eller vad man ska kalla det, de känner varandra genom arbete och pratar aldrig privat, ringde upp min pappa och varnade mig för för att jobba där. (Vill inte skriva exakt varför då man aldrig vet vem som läser här, men det har att göra med samma anledning som någon annan slutat där). Pappa sa att han aldrig ringer om privata saker men han "hade hört" om att jag skulle börja där (ryktet går fort i lilla Tungelsta). Jag ringde upp den jag vet om som jobbat där som slutatade efter 5dgr och hon sa bara att hon inte rekommenderade mig det, men att det såklart kan fungera för någon annan än henna. Usch, veligt!

Ang mitt gamla jobb ska jag in och träffa två andra chefer på måndag igen och de ska höra återigen vad jag vill och försöka göra vad de kan för att behålla mig. Kanske ett bra förhandlingsläge då?

Allt annat är ju så bra med det nya jobbet, men nu börjar jag bli skrämd när jag hört samma sak av flera (detaljer kan jag berätta på Halloween-festen eller nåt, men det har med en person på företaget att göra.

Skulle ju kunna testa ett par månader om jag tar tjänstledigt, men eftersom de uttryckt tydligt att de vill behålla den som börjar och att de har spelat med öppna kort om det mesta känns det som att jag inte skulle kunna klara att gå om det skulle bli fallet. Hua, tänk om man kunde vinna på lotto och slippa bry sig om vad man jobbade med????!!!! Typ 25000 i 25 år eller nåt!

Nåja, återstår och se vad idioterna kommer på åt mig på banken!

Tjohej på er. Nu ska jag vila. Dessa veckor har gjort mig till ett vrak. Är slutkörd och har gått ner så mkt i vikt att jag bara är 2kg tyngre än när jag träffade Mark!!!!!! Fast då var det ju andra proportioner! Det är trevligt, men det är inte på rätt sätt, bara stress och svält typ! Vill bara att allt ska fall på plats och att jag får in de nya rutinerna så man slipper stressa jämt!!

• Maria från Bahia

Nu tar det sig med Troys inskolning och i morgon slipper jag stanna på dagis och han ska få äta

Mitt i allt ringde hon som skulle bli min chef på nya jobbet. Jag sa att jag inte hade besked ännu och hon undrade om jag kanske kan jobba en dag i veckan i alla fall.

Möte med HR chefen på jobbet. Rätt förbannad. Han började med att säga att jag kunde uttrycka vad kände etc inom hans äggar....well, fick typ kommentarer som "det där har inte med saken att göra, det är personligt" och han satt och gäspade och tittade på klockan hela tiden och när jag berättat hela min historia om min tid på företaget bad han mig skriva ner det som en CV och maila. Helst på engelska, inte för att han skulle förstå utan för att det är ett internationellt företag. Öhhh....vad var det för ide att komma in??????
    Jag sa att jag vill veta innan jag går om jag kan få mina 3dgr i veckan men det kunde han inte. Jag uttryckte att jag kontaktat dem i våras angående detta och de fortfarande inte har ett svar och jag ska börja jobba på måndag om jag ska tillbaka. Jaha? Fick jag typ till svar. Vad är det för spansk, engelsktalande person med stenansikte de tagit in som HR chef??????

Ringde den ev blivande chefen och sa att hon inte behöver vänta på mig för jag vet inte hur det blir. Hon började nästan gråta för hon behöver någon nu.

Usch, vad ska jag göra????

• Maria från Bahia

Hmmm....idag har jag suttit i telefon hela dagen då Troy var på inskolningen.
    Resultat: Jag har sagt upp mig och börjar det nya jobbet på Måndag.

Skulle det inte fungera får jag väl hitta något annat. Mer än så är det ju inte.....

Det nya jobbet började leta folk idag så det var i sista sekund.
    Mitt jobb vägrade tjänstledigt, men släpper mmig utan uppsägningstid.

Har pratat med tjejen som jobbade där och jag har pratat med en annan tjej i precis min sits på mitt jobb som slutade efter andra barnet. Båda rekommenderade nej till båda, men jag lovar att hon på mitt jobbs ord vägde tyngre av fler anledningar.
    Titel och titel, är väl typ ekonomisassistet typ.

• Maria från Bahia

Jaha, så har vår nya dator också kraschat. Jag fattar inte. Måste vara någon typ av virus. Nu vet jag 5 datorer som det hänt bara på några månader!

Vart vaken hela natten. Misstänker öronen på Naomi, feber och ont och guuuuuud vilket gnäll! Jag som skulle få mkt gjort idag när Troy är på dagis. Mark ska nog vara hemma för jag orkar nog inte. Är själv helt sliten (sjuk), måste ta honom till dagis nu när de är hos doktorn, måste göra dubbeljobb ige båda me&i och lovely nails då datorn lade av.

Helt sjukt, nu sitter jag här med den datorn mark hade när vi träffades som inget får plats på och det är den enda som fungerar!!

Sen har jag inte berättat den långa historien om Marks pappa som dog en månad sen utan att någon berättat. Han fick reda på i helgen. Hans faster säger att mark inte är hans son och slänger på luren. Kul! Det verkar ha med arv att göra efter försäkring mm.
    Detta var den korta versionen

• Maria från Bahia

Hi hi, sådana diskussioner och att folk orkar. Jag gör nog mkt son folk skulle bli irriterade med mina barn och ska jag vara riktigt ärlig sätter jag min själv främst många gånger då det i sin tur gör mig till en bättre mamma och gladare barn. Men skulle ju gärna köpa kläder mer än 2plagg per år och lyckas få ihop lite mer egen tid
    Barnen är nummer ett och sedan får man väl göra så som det passar sin familj så länge de inte blir odågor

• Maria från Bahia

Nu har Troy klarat av sin första låååånga dag (till 16.00) på dagis och det gick galant trots väckning av syrran vid 5.30
    Nåja, förutan att han blev biten i kinden av ett barn idag och har numer en fin ring tänder på kinden......... Men han verkar inte avskräckt i alla fall men han grät av glädje när han fick syn på mig när jag kom.....såååå trött!!

Den 29/10 ska jag ha mammakväll i växthuset i Tungelsta trädgård vid konsum. Alla är välkomna med egen fika kl 18.00-21.00. Alla förtjänar lite mammatid utan barnen Jag har en me&i visning kl 19.00 (såklart, det kostar att hyra), men förutom det är det bara skitsnack och fika som gäller framför kaminen.......
    Ni kanske vill komma eller vet någon som är sugen?

• Maria från Bahia

Hej, jo anledningen att jag inte skriver s´ofta beror på att jag sitter vid en 10år gammal laptop som är superseg. Vi håller på att installera ny hårddisk i den andra datorn. Jag har liksom inte den tiden att vänta på datorn i 100 år hela tiden.

Dagisfoton ja. Troy blir ju samtidigt som Maja och Naomi ska fotas dagen innan. Så vi hoppas på det bästa när det är pappa som får fixa dem på morgonen nu mer Sedan tänkte vi ta på öppna så vi får syskonbild. Men det blir på em med Mark också och de ser ju så fia ut efter dagis!!! Så vi hoppas på det ästa eller så köper vi inte.....

Jobbet går bra. Den galna kvinnan jag blivit varnad för är egentligen inte galen utan en stressad kvinna med temperament. Jo, jag har fått någon känga i veckan men det är sånt som i alla fall jag skakar av mig lätt. Och hon ber alltid om ursäkt. Hon och jag är väldigt lika i sättet förutom att när jag mår som henne kan jag behärska mig. Men det gör att jag förstår henne och i fredags sa jag att det är ingen fara, du är bara en stresshäxa. Då tackade hon mig!! Haha, hon förstod ju att jag menade att det är stressen som gör henne sådan och inte att hon menar illa. Jag lär mig sakta men säkert men det är en rörig branch med ändringar och svängar hit och dit hela tiden och svårt att bara lära sig.
    Nåja, har ju lite kunskap om byggbranschen så jag förstår varför. För de är ju då de största kunderna.

Vår nya bil är åter på bilfirman. Läcker olja igen, så vi kör runt i en gammal skruttig opel som får min gamla volvo att kännas ny!! Men det är i alla fall gratis förutom tid och peng att åka till Arninge!!

Just nu går mkt tid att ragga me&i kunder. Oktober är alltid en trög månad. Så om ni vet någon som vill ha party så hojta. Sedan har jag ju mammakväll i växthuset vid konsum i Tungelsta 29/10 kl 18-21.00 med visning om ni vill skicka dit någon

Har haft en del att göra med naglar på em och kvällar så min tid är ganska knapp så att jag försvinner ibland är bara normalt nu mer Det är ju kontor att stå i med både naglar och me&i och jag uppdaterar sakta men säkert min hemsida också.....

Hoppas på att Marks mamma ska ta och skicka hit våra halloweendräkter så vi får dem i tid till partyt!!

• Maria från Bahia

Alltså har litesvårt att få koll på listan när det är en del att läsa i kapp. Kan någon skriva vad vi saknar så tar jag på mig något från det. Behövs det mer sakr i påsarna? Hur många påsar blir det? För de små får väl också. Tory skulle bli vansinnig om han blir behandlad som en "bebis" och inte får samma som syrran!!
    Han gör ju precis samma saker som henne, leker med hennes saker, äter hennes godis osv...
    Jag tänkte i alla fall om någon är snabb att svara och om inte grandma redan skickat paketet med kläderna kanske hon kan stoppa med lite saker till påsarna från därborta!!

• Maria från Bahia

Nej pennor kan vara lite riskabelt
    Bara de får en påse med ungefärliga saker så slipper festen sluta i kaos och slagsmål

Hittade en bunt klistermärken som kan vara med till påsfixeriet.
    Är det något mer i matväg som saknas?

Men hur många påsar blir det totalt för den som har koll....har liksom tappat räkningen totalt!

Svar på tråden Go Fika