Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Go Fika

Är det du som ska stå för de oplanerade barnen då Hedda?????!?!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock

Tja, själv har man ju fullt sjå att få till ett planerat barn så chansen för ett oplanerat är väl obefintligt!

• Fragglerock

I natt vaknade jag av att Agaton glodde på mig!
    Då frågar jag vad han tittar på, för han ser lite knasig ut där han sitter med sina glo´ögon i halvdunkelt rum.

- Mamma, det är trångt. Gå och lägg dig på soffan!Förvånad

-ÖÖÖÖh, skulle inte tro det korven! Gå och lägg dig i din säng om du vill ha mer plats!

Då rullar han över mot Dannes sida och puffar och bökar en stund. Sen rullar han fram och tillbaka mellan oss som för att frigöra mer utrymme, som somnar han som en stock! Kyss 

Han är rätt knäpp ibland, men man kan ju inte låta bli att skratta åt alla saker han säger!Kyss

• Fragglerock

Jag blir galen! Vi har ju rätt länge (typ ett halvår snart) letar efter någon bra förvaring till hallen då vi sålde det fula laminatskåpet som stod där. Jag vill alltså ha en stor garderob/klädskåp som är vitt eller i alla fall trä som går att måla vitt. Absolut ingen laminat för en pååkning av Agaton så ser det för djävligt ut. Massivt trä det i alla fall inte lika tacky ut när det chippar.

I morse hittade jag ett skåp som äntligen passade 140 som tydligen är ett ovanligt mått på skåp för övrigt... *suck*..

Mailar och frågar om det är massivt trä för det är ju svårt att se på bilden. Joman visst, det är det. Sen när Danne ringer och bestämmer tid för att kolla på det så börjar hon vela. Hon vet inte om det är trä eller laminat? *DUH!!!!!* Hur fan kan man inte se skillnad undra då jag!???

Inte fan tänker jag åka ända till Märsta för att se på ett sketet möjligenlaminatskåp eller kanske trä... å sedan åka hem tomhänt! MORR!

Jag ville verkligen ha skåpet för det ser fint ut, och det skulle bli finare vitt. Men...aaahh, jösses vilka I-landsproblem. Men jag vill verkligen inte ha våra vinterkläder på golvet resten av året. Då kommer jag få leta vantar tills jag dör varje morgon!

• Fragglerock
    http://www.blocket.se/vi/13586401.htm

Märsta... Hmm.. åka och titta på fängelset som ligger där kanske???

Kolla på bilden! Visst ser sidan på skåpet ut att vara laminat men dörrarna massivt trä, eller är det bara jag som tycker det?
  • Fragglerock

Jag undrar om den kommer från Jysk... för jag tycker att jag känner igen den...

• Fragglerock
    Marianova skrev 2007-09-28 14:25:43 följande:
    Skulle också gissa att det är massivt trä eftersom det är ganska svårt att betsa laminat. Hihi, men jag är ingen expert...kan höra med snickar´n när han kommer hem!
    Fast den kan ju se ut som betsad. Ungefär som vår tv-bänk är valnöt... men inte fanken är det en endaste gnutta valnöt i den... bara laminat som ser ut som valnöt.

Men Stefan kanske kan avgöra från bilden vad han tror det kan vara i alla fall. Känns ju som slöseri med pengar att hyra släp och grejjer när man inte vet ens om det är trä eller fusk liksom... Penga mun snåljåpen har talat... å inte för att tala om bensinpengar fram och tillbaka...Penga mun
  • Fragglerock

Vad säger ni? Detta verkar tydligen vara ett hett ämne!Räcka ut tungan

Jag skiter ju liksom i vilket. Som sagt så får folk vara PÅ, I eller UNDER våra sänger vi är inte så kinkiga när det kommer till sånt! Skrattande Vill folk nu ligga under vår säng bland dammråttorna så, fine! Skyll er själva om ni dör av dammlunga sen! Kom inte och gnäll hos mig liksom!

Är vi konstiga då som inte tycker sängen är vårt heliga kärleksnäste eller som bara låter barnen sitta där med sinna "innekläder" på? Ööh, INNEKLÄDERFundersam? Vi har kläder och sen har vi ...öh, kläder... inte särskilda inne eller utekläder? Har ni det? Har jag missat nån viktig poäng i uppfostran eller?

www.familjeliv.se/Forum-5-98/m25416520.html

• Fragglerock
    Räcka ut tunganJa jag gillar ju inte ens när folk sitter i vår soffa i vardagsrummet. De kan ju ba smutsiga å gud vet var de kan ha varit innan med sina rumpor! Så våra gäster får sitta på golvet  när de hälsar på - eller hur Jessica, känns det bekant?
  • Fragglerock

Vet ni vad jag tycker... att föräldrarna faktiskt får bjuda lite på sig själva lite på Halloween!

Om man inte klär ut sig så kanske vi ska sätta Hatt-tvång för de vuxna! Man måste ha en hatt på sig för att få komma in, och då menar jag en kul/ful/rolig hatt, inte någon mesig N.Y kepa!

Visst skulle det vara roligt och lätta upp stämningen lite?!? Va tror ni? Kom igen nu!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Go Fika