• hejlis

Go Fika

Maria: Går bilrep. på garantin fortfarande? Eller det kanske
    är det "gamla" felet som säljaren skulle bekosta? Hoppas på det iaf, så ni slipper det...
    Hanna har inte feber, men tyckte att hon var lite nere till och ifrån både igår och idag. Men nu på kvällen har allt varit bra. Så jag hoppas det inte blir ngt av det.

Hanna ska få sin 18-månadersspruta nästa vecka...hon fick aldrig den när hon var 1,5 pga att hon visade lite reaktioner på ägg, och just den sprutan innehåller tydligen det, ja, inte ägg kanske, men äggprotein eller nå´t! Men nu har hon inga problem med ägg längre så nu är det dags....muntert värre lär det bli!!! Vi har köpt en fin docka att ge som tröst efteråt.

• hejlis

Maria: Ja just det, nu när du påminner om bilen så minns...Tur med chefens bil då! Skönt med ett stressmoment mindre. Men usch vad jobbigt med din mamma...

• hejlis

Ja, känn på tänderna ordentligt! Sedan har jag för mig att man ska anmäla sådana där händelser till försäkringsbolaget. Om det blir något av det senare. Var ngn av mammorna på föräldragruppen förra, eller förrförra terminen som pratade om det. Kommer ej ihåg några detaljer...Kan det ha varit Anna ( hugo & maja) som sa det???? Men varför?hmmm....minnet sviker igen.....

• hejlis

Antar att det var just med ev. tandskador....

• hejlis
    fairymi skrev 2007-12-14 10:50:01 följande:
    Wilmer har dessutom fått plats hos Cornelias dagmamma. Känns som om jag blev ett ton lättare om hjärtat.

Åh vad bra!!! Ja, måste kännas superskönt

Kanonfina julkort på Agaton  

Idag var vi en sväng och inhandlade lite julklappar. Det blir ju lite mer planerande när man måste ha Oskar med...en kvar i bilen med honom, den andra snabbt in och handla. Men han fick följa med in ett par gånger, tidigt på fm. när det inte var så mkt folk ( läs: eventuella smittbärare av hemska sjukdomar! ) Har blivit bortbjudna på nyårsafton, men nojjig som jag är så tror jag vi ska tacka nej. Blir ca 10 vuxna och säkert lika många barn i värsta "snor och hoståldern". Nästa barn ska vi se till att få på sommaren!!

• hejlis

Att man slötittar på "På spåret" ibland, bara det ger väl vissa vuxenpoäng va´? MEN, om man SPELAR IN det, för att man annars kommer att missa det!!! Hur många poäng är inte det värt??????

• hejlis
    Marianova skrev 2007-12-17 13:01:29 följande:
    Mia: Det e lugnt...vi kan toppa det!  Vi har satt upp en matgrej för fåglarna och sitter och kollar med kikare (jag och Stefan alltså). Vi var i extas när vi fick syn på ett gäng domherrar....sen kollade vi på varandra och sa typ så här: - Tänk om vi hade vetat att vi skulle bete oss så här för typ 6 år sedan, då skulle vi gapskrattat! Shit värsta pensionärsvarningen liksom, och ja vi har en fågelbok också!!!!!!
    Hehe....Men då kommer vi till den VERKLIGT stora frågan, som AVGÖR det hela: Har ni KÖPT fågelboken???? Eller hade ni den liksom hemma ändå (typ fått av någon eller liknande). För har ni köpt den för detta ändamål, ja då toppar ni verkligen
  • hejlis

japp, blir några extra poäng på det! och sen får vi ju inte glömma att dina insamlade poäng ska multipliceras med 5 (ju yngre man är dessto högre tal att multiplicera med!) Jag å Marianne får istället DRA BORT 0,25 poäng för varje insamlad, bara för att vi e så gamla!!! 

• hejlis

Maria: kläder går alltid åt! Just nu klarar vi stl. 62/68, men sedan ser det ganska tomt ut igen. Så du får gärna kolla om du har ngt.

• hejlis

tror det kan bli trassligt (om man har otur) om man byter försäkringsbolag, om skadan uppkom innan man bytte. Finns säkert ngt fiffigt sätt för dom att skriva reservationer för sådan. Så är det iaf med hästförsäkringar...å barn eller hästar...de gör säkert detsamma
    hm...räknar tänder. Då kommer Hanna inte få godkänt. Det fattas ff en stor tand längst bak på varje sida...tror jag...var så sist jag kollade! imorgon är det dags för spruta, så håll tummarna!

• hejlis

hm....kom på....köper ni julklappar till dagisfröknarna?

• hejlis

oki, funderade på godis vi med. Är vad jag själv skulle gilla att få  Så det blir det nog!

Något helt annat: Trodde på fullaste allvar att bebisar inte kunde sova mer än max 1,5 timme i stöten nattetid. När Hanna var liten alltså...Men nu, fatta att OSkar faktiskt SOVER i flera timmar VARJE natt!!! I natt ( eller kan man säga MORGON???) så sov han till kl.04.00 innan det var dags för mat. Somnade om, snuttade lite runt 6 och sov sedan till strax efter 8. Inget bajsande heller! Jag är nästan utvilad! Den den zombiekänslan jag hade första månaderna var och varannandag när Hanna var liten lyser ( än så länge...peppar, peppar...) med sin frånvaro! Så skönt!

• hejlis

Tur att man fick sova natten till igår då....Oskar blev förkyld i natt. Inte jättemkt...men tillräckligt för att JAG ska ligga vaken och höra när han rosslar & snörvlar....( han sov  alltså ganska bra). Tack och lov för snorsugen som legat oanvänd sedan jag köpte den "ifall att" då Hanna var liten! Var himla glad för den i natt!! Fick faktiskt ut en hel del. Nu på fm. har han varit med i stallet och suttit och sovit i bilstolen. Sover ff. Inget snörvlande nu.

Jessica: Är ni sjuka all 4? Usch....stackars Ida...Hoppas, hoppas att ni tillfriskarnar i rekordfart nu då.

Maria: Hörs nästa vecka om klädpåsen! Kan alltid svänga förbi en dag då jag varit i stallet någon "bra" tid.

• hejlis
    JessicaåIda skrev 2007-12-20 19:20:37 följande:
    hejlis: Kanske var vi som lämnade över lite baciller i måndags........
    kanske var några baciller som flyttade över till oss...nu e jag på väg att bli dålig också...Ont i halsen och fryser lite....usch...Hoppas ni är på bättringsvägen!! Oskar verkar faktiskt bättre idag. I natt så låg han och jag i Hannas säng som står i hennes rum. Tänkte att varför ska alla behöva vakna. Men han sov faktsikt helt okej. Hostade och snörvlade några gånger, men sov lugnt mellan där i mellan. Jag sov sådär....sängen är bara 160cm...lång! Idag har han sovit mkt, men ätit bra och när han varit vaken har han varit "som vanligt". Nös typ 10ggr på raken förut, då kom det ut en del snor, så det var ju bra!

Ha så bra ni som åker iväg! Kör försiktigt och se till att hålla kol på all trafikdårar!!! God Jul på er! Å ät mycket smaskens!
Svar på tråden Go Fika