Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

ok... no one is claiming the JC Plåt jacket... Kanske är bäst att jag knallar ner till Vår Gård och lämnar tillbaka den till jobbarkillarna då?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-11-01 09:07:41 följande:
    Garanterat en novemberbebis! DET kan jag lova!
    ok! Då gissar jag följande:

4 november, pojke, 4150g, 51cm

• HeddaBigBum

eh, va?? Får man gardera sig??

ok... kön pojke-flicka, 3000-5000g, 45-60cm, någon gång i november... Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

näe, jag såg Mia med familj (totalt 3st ) för en timme sen ungefär. Det låg en buss och nosade dem i baken så vi hann inte prata så länge, men jag fattade det som så att de varit på tillväxt-UL och att allt såg bra ut...
    jädrans envisa unge! Räcka ut tungan

• HeddaBigBum
    Grattis HUGO!

Jaha... dagen börjar med att Luke klättrar upp på hyllan vid sitt sovrumsfönster och utbrister:
    Pappa! Titta snö! Nu kommer Tomten snart till mig!!!!!!!!!!

Visst har denna mamma varit ytterst smart, som använt snö som tidsperspektiv tillsammans med Tomten. Tomten kommer inte förrän det är snö ute... och nu är det ju det... Hmm...
  • HeddaBigBum

Maria:
    Vi var där med barnen och jag hade nästan önskat att jag var där själv!
    De hade kul och älskade de inringade körfälten, bollpoolen hos Folksam, rutschkanan där och trampbilarna där, och barnfilmerna där... Men jag kände inte att jag hann stanna och verkligen titta på allt. Jag ville t.ex. kolla efter en tupperwareburk, men det tyckte inte Alexis var någon bra idé. Men å andra sidan sparade vi nog pengar av att stanna vid varje stånd max 1 minut!
    Det var ju någon Sci-Fi convention eller nåt (?) där också, så utanför sprang ju en massa Star Warsgubbar runt. Luke fullkomligt älskade alla maskotfigurer inne på barnmässan (vi fick jaga vissa *haha*), men de stora vita gubbarna med masker och gevär... De var spännande (vi kunde ju inte gå därifrån, utan skulle stå och glo på dem lääänge) men han vågade inte riktigt fram. Det var sådan där skräckfylld förtjusning. De vinkade och våra barn vinkade tillbaka, men kom "robotarna" emot oss, då blev barnen rädda, fast fnittriga på något vis, och gömde sig bakom oss samtidigt som de skrattade.

• HeddaBigBum

I morse efter min dusch hör jag att barnen kämpar med något inne i vårt sovrum, så jag tjuvkikar på dem i dörrspringan. Då har Alexis klättrat upp på kanten till spjälsängen och står med fötterna strax under madrassen. Sen lyckas Luke få upp en hennes fot till översta kanten på spjälorna, så hon i princip står i spagat med en fot i madrasshöjd och en högst upp på kanten. Sen knuffar och buffar han henne i rumpan och försöker alltså få i henne i spjälsängen med all sin kraft. Han kämpar och kämpar med utbrister till slut:
    Näe Alexis! Det GÅR inte!
    Och sen är han så himla omtänksam att han står bakom och tar emot henne när hon kommer ner. Fångar henne runt midjan så hon inte ska ramla.
    Sedan visar han med skrämmande skicklighet och snabbhet hur man "ska göra".
    Så här gör man bara, Alexis! *swoosh, med klätteraperörelser så är han i sängen*

SÅ jäkla goa! Som partners in crime! *älska*

• HeddaBigBum

Det gör h*n säkert Mia!! Vad gäller för igångsättning om allt annat ser bra ut? Max 3 veckor? Malin gick 18 dagar över tiden med Eliaz... Jag som trodde det var max 2 veckor, men tydligen inte?

Maria:
    Jo, Alexis har en jättefin växasäng, men samtidigt är det ganska skönt att ha henne på plats... fast hon har ju klättrat ur sin spjälsäng en gång, av ren ilska.

• HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-11-06 09:28:29 följande:
    no...
    Det här börjar ju nästan bli komiskt... fast det kanske inte du tycker? Räcka ut tungan
  • HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-11-06 09:37:38 följande:
    Tänker så här nu: Ju fler dagar som går. Dessto NÄRMARE kommer förlossningen! SMART va´?????
    Riiiktigt smart! Positiv attityd, det är bra har jag hört! Räcka ut tungan
Svar på tråden Go Fika