Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

Härligt Nanny!!
    Jag kan tänka mig att du kom hem från jobbet och kände dig mycket mer vital! Det här har var en meningsfull dag, typ!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

fffgghhhxxxx§§§§§§

(Luke har skrivit till Agaton... *sigh* .. nu vill han skriva till Danne...)

dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

(Jag ska skriva till Nanny också. hon sitter fast där högt uppe i tornet... ? *va´?*)

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

• HeddaBigBum

Alexis håller ju på att skolas in nu och har varit inne med max 2 andra barn. Och jag tänkte ju vara lat och bara sätta på henne lädertossorna (och overall givetvis) och stoppa henne i vagnen till dagis. Men när vi kom dit skulle hon vara ute med alla andra. Knalla hem och hämta skor. Då passade jag på att hämta Lukes stjärtlapp och hjälm... men han ville ju ha PULKA! Jag tror det är omöjligt att göra rätt ibland.
    Men jag kommer definitivt hämta honom på kälken, så då kanske jag score a few points?

På tal om Alexis inskolning, så tycker jag nästan det är läskigt. Idag, dag 5, SPRANG hon till fröken och titade inte åt mig. I 3 dagar har jag nu kunnat säga hej då, få en puss, och gå ifrån. Inte ett pip från min mammiga dotter... Och fröken är ju inte en fröken som har varit med sen början. Hon är relativt ny (som alla andra fröknar på vår avdelning).
    Vi får se när det blir bakslag... Jättemysko är det i alla fall.

• HeddaBigBum

Maria:
    Så söt!
    Mina barn var helt i galna i kälken och jag fick dra och dra... upp och ner för backen... och jag kan säga som så... jag är inte i form! *haha*

Nu har Grandma skickat en "uniformsbild" på Dino från 1987... Tja... han kan ju knappast förneka sin son om man säger så!

• HeddaBigBum

och så Alexis "skolfoto".
  • HeddaBigBum

Då får vi hoppas att Troy vänjer sig vid snön... Annars lär det bli en lååång vinter för er!

Idag har Alexis gjort sin allra första bakåtkullerbytta! Hon satt bak på kälken och jag drog dem uppför pulkabacken. Hon börjar skrika "Maaaamma!!" och när jag tittar bak hänger hon bakåtlutad, som hon är på väg att göra sit ups, men kommer inte riktigt upp. Men jag kan ju inte gärna släppa allt, och snöret på kälken är väl någon meter. Så jag hann liksom inte "rädda" henne. Tur de är mjuka barnen... Hemska morsa!

Jag stötte dessutom på vår nyaste gruppmeldem och han är så fiiiin!!!

• HeddaBigBum

Marie:
    Hmm... jag hade nog flyttat henne till dagis. Fast det är ju som sagt en stor chansing. Kan ni inte få skola in Wilmer först och sen avgöra efter ett tag om ni vill att Cornelia också går där? Det är ju inte säkert ni är lika nöjda med dagis (t.o.m. missnöjda) och då vore det ju trumpet om ni lämnade en bra dagmamma där C trivs.
    Men funkar dagis och ni känner att det är en bra verksamhet, så tror jag inte det skulle bli några problem att "skola om" C. Barn fixar ofta förändringar bättre än man tror... säger jag otroligt optimistisk då jag snart ska slita mina barn från allt de vet och känner...
    Men jag tror att om man redan varit med om en inskolning blir nästa inte lika svår (om nu första var svår).

På tal om frysa vatten och köpa stormkök... sånt man planerar precis efter t.ex. ett långt strömavbrott. Sist vi hade strömavbrott bestämde vi oss för att köpa en ficklampa! Det har vi inte gjort än... *haha*

• HeddaBigBum

På Fars Dag var vi ute och åt på sushi-restaurang och på max 10 minuter hade vi ätit upp sushi för 250kr och då var vi inte överdrivet mätta. Nähä, det var länge sen en sushikväll, bestämde vi, och inatt har vi tryckt käfterna fulla! MUMS!

Och Nanny fick erbjudandet att få en lunchlåda med sushi "hemkört", men vet ni vad tjejer... hon är hellre ute och super på krogen än att mumsa på vår sushi! Hmm!

• HeddaBigBum

snooze you lose... ehm... booze you lose!

• HeddaBigBum

Ja, tofufickor! Vi kallar dem "footballs" . Dino köper på i en japansk mataffär på söder.

Svar på tråden Go Fika