Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika

Grandma skulle skicka med något till påsarna men jag har ingen aning om vad det blir. Hon frågade om ungefär 12st räckte och jag sa nja, tror det. Men det blir säkert bra då till de lite "större". sen beror det ju på om hon köper 2 av allt tex. hon brukar ju ha lite svårt att bestämma sig

• Maria från Bahia

Fyller på lite. Ska fundera ut något mer ätbart också att ta med

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30

Ideér (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia:
    Servetter, kaffe (pulver alltså), typ klistermärken eller nå´t liknande till påsen
    Gör det lite enkelt för mig...då jag ej vet vem/vilka från vår familj som kommer. Men det här kan jag handla nu och överlämna til nå´n av "grannarna" som får ta med sig, OM vi inte skulle kunna komma.

Jessica:
    Frallor
    Ost
    smör
    å kanske en liten gurka eller nåt liknande

Maria:
    Klistermärken till påsarna
    Något kul att lägga i påsen

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad fruktVar:

När:

Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia:
    Servetter, kaffe (pulver alltså), typ klistermärken eller nå´t liknande till påsen
    Gör det lite enkelt för mig...då jag ej vet vem/vilka från vår familj som kommer. Men det här kan jag handla nu och överlämna til nå´n av "grannarna" som får ta med sig, OM vi inte skulle kunna komma.

Jessica:
    Frallor
    Ost
    smör

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad frukt

• Maria från Bahia
    JessicaåIda skrev 2007-10-14 10:10:21 följande:
    Men det är just fastheten som är förändrad. Storleken är den samma men utan det där fasta "stunset" som gjorde lite extra åt formen när jag var utan bh.
    Det är precis det jag menar också!!!! Storleken bryr jag mig inte så mkt om. Kan ju ärligt säga att jag gärna inte går runt utan BH numera
  • Maria från Bahia

Öööhhh....blev dubbleinklistrad lista ser jag..... Oups! Nytt försök.

Fyller på lite. Ska fundera ut något mer ätbart också att ta med

Var:

När:

popcorn
    fruktsallad
    glass
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia:

Jessica:
    Frallor
    Ost
    smör

Maria:
    Klistermärken till påsarna
    Något kul att lägga i påsen

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad fruktVar:

• Maria från Bahia

Oj vad det händer saker.....
    Mia. Vet hur det känns när förändring i hjärtslagen. Så var det med Naomi. Visst var jag halft hysteriskt orolig när vi åkte in men så var det ju bara bra. Men det var mkt koll under förlossningen också för då fortsatte det. Men hon mår ju bra nu

Lämna hysterisk unge känns också igen. Troy skriker hysteriskt varje dag jag lämnar (nu Mark), men sedan fungerar dagen superbra och när jag hämtar är det han som vill vara kvar. Naomi har inte grinat utom någon enstaka gång när jag lämnar, men hon är superlycklig över att få gå hem när man hämtar. Snacka om total skillnad på barn.

Hedda: Poor your family

Nu ska barnen få en timme innan åter till jobbet

• Maria från Bahia

Nu är jag åter. Vi har varit utan bredband ett tag.

Barnmässan ja, jag ska vara där på söndagen mellan 14-18 i me&i:s monter så välkommen att hälsa på

Hedda: Vilka superbilder!

Kryddpartyt får jag tyvärr tacka nej till. Vet att mamma älskar sånt - bra julklapp. Men jag har kund på salongen då......

• Maria från Bahia

Jag har faktiskt gjort tvärtom och gjort hårförlängning. Jag valde dock att bara sätta in lite grann för att få lite volym. Sedan var jag och klippte mig, så håret är inte direkt längre eftersom jag klippte upp det dessutom, men det känns som om det är lite fylligare. Syns inte alls.

Jag gjorde det gratis såklart då jag gör naglar på hon som satte i håret. Annars hade det inte blivit av.

Usch, vi har sååå mkt räkningar denna månad. Framförallt sen allt ligger efter med den nya bilen, lån, försäkringar etc. Sån tur att jag spart lite av förra månadens me&i lön, men det skulle ju vara kul att någon gång få lite pengar över när man jobbar typ dygnet runt....men det är väl bara en dröm

• Maria från Bahia

Ha ha hedda. Tänkte fråga detsamma.....
    plus a-kassa, tv-licens, tv-abonemang, månadskort, el, bensinräkning, billån och denna månad vattenräkning.
    Fast bensin kan man ju ha kontant och vatten betalar ju inte ni

Sedan har vi ju lite annat men kanske inte sånt som alla typ har. Kanske något av de som saknas?

Nu vaknade monstret, vi hörs!

Svar på tråden Go Fika