Inlägg från: fairymi |Visa alla inlägg
  • fairymi

Go Fika

Hur hittade man dit nu igen? Skyller på dåvarande gravidminne...

Limstift, skulle det behövas? Eller blir det "bara" klistermärken?

Mia, man får vara orolig o fundera hur mycket som helst. Jag tror som Hedda sa, att Hanna känner på sig att det snart e något på g. Då går det ju lätt upp och ner i humör o känslor osv.

• fairymi

November e en himla bra månad kan jag lova

Shit vad fin pumpan blev!

• fairymi

Mia, er bebbe har ju några hundra gram kvar till båda mina barns födelsevikt iaf. Å inga problem där som sagt, snarare tvärtom...
    Nä du ska se att när ni minst anar det så sätter det igång Håller tummarna för snart ändå, ni har väntat på miraklet länge nog nu.

• fairymi

JAA!! Äntligen Mia så kom han hon den det ut! Stort grattis till hela familjen!

Hedda, tråkigt med flytten men håller med de andra, det var ju lite väntat. Det blir garanterat kanonbra over there Förresten, blev "ert" område drabbat i bränderna som härjade nyligen?

Maria, ja vad fasen ska det behövas göras för att det ska gå runt egentligen. Men jag VET att ni löser det
    Jag var till tandläkaren idag..kommer att kosta 2000. Jätte bra så här innan jul...
    Men en positiv sak för mig, pratade med chefen igår, fick löneök på en tusing , vilket är jättebra, men jag vill ju inte vara kvar ju...

Wilmer har fått plats på dagis from den 8/1. Min lille kille..

• fairymi

Ja Hedda, ni har det ni gör framöver då
    Jo det blir dagis, finns inte plats hos dagmamman förrens ev i maj då en dagmamma till börjar. Då får vi se om båda flyttar över till samma eller byter eller hur de nu löser det. Han kanske rentav får fortsätta på dagis. who knows.

GRATTIS MARIA på födelsedagen!!!

• fairymi

Nä jag har drygt 1 år o 11 dagar kvar jag

Läskigt, men skönt att inte ha "någon" direkt drabbad ändå.

• fairymi

Åh vilken söting!! Skönt att allt gick så bra o fort dessutom Ja namnet ja, tycker han ser ut som en liten * som du sa Men det återstår att se...

• fairymi

Mia, superfint med Oskar eller var det med c...f'låt min ouppmärksamhet

Ja, gärna fler barn här med, om en si sådär tio år eller så....

Snön ja, jättekul, tills strömavbrottet som varade ett dygn...*grr* Alltså det är helt ok, o rätt så mysigt att vara strömlös men när vattnet försvinner dessutom är det mindre kul....Ska bunkra upp med vattenflaskor i frysen och stormkök skall snarast inhandlas.

Hörrni vad ska vi göra? Maria jag vet ju vad du tycker men ni andra, Wilmer börjar ju på dagis i januari, Cornelia får börjar där oxå, om vi vill det, på samma avdelning, med flera jämnåriga, mer blandat killar o tjejer. Men är det schysst att ta henne från dagmamman så där.? Alltså hon trivs jättebra o så men med lämning o hämtning skulle det bli bra mycket smidigare om de var på samma. Jag är kluven.
    Hur skulle ni gjort??

• fairymi

Hedda, visst är det väl tofufickor på bilden? Var får du tag på dem, för du har väl gjort sushin själv?

• fairymi

Hedda, aha då ska jag leta rätt på en sån då

Mia, behöver du kläder, eller ja inte du men Oskar ? finns 56 o en hel del 62 o uppåt.

• fairymi

Ja jag tror det lutar mot dagis för båda...eller...åhhhh jag vet inte!!! Ska dit i morgon o kika iaf.

Munnen, tänder m.m m.m ja Cornelia ramlade ju för några veckor sedan o resultatet blev en brun tand...Tandis sa att det var ett blåmärke i tanden , så jag hoppas det försvinner med tiden. Hon ser tandlös ut på håll,m mindre kul... Wilmer har redan slagit av en bit av sin ena framtand. Var ska detta sluta

• fairymi

Cornelia har en kusin som ramlade o slog ut sin ena framtand när hon var 2 ca. Det är det jag bävar för att tanden ska få ytterligare ett slag eller så, att de måste dra ut den. Det är ju några år kvar tills de andra tänderna kommer som sagt...

• fairymi

Ingen fotograferingen här, vi ska på kryssning i morgon o kommer hem till lör kväll. Synd för det blir himla fina bilder ju.

Gnälliga barn? Näe det har jag aldrig haft...kan inte tro att de små söta barnen kan vara på det viset...Bla. en av anledningarna till varför jag vill byta jobb. Gnäll 24/7 låter inte lockande...Blä!
    Har varit superförkylt här med, envisa jäkla hosta som håller en vaken på nätterna, barn o man har varit däckade men jag har peppar peppar klarat mig.

Skoteråkning, liggandes på en fäll, strålande sol o korvgrillning...Ja ska det vara vinter SKA det fasen vara vinter oxå.

• fairymi

Hm...här händer det minsann grejjer....

Maria: kram, tänker på dig.

Hedda, stackarn. Ang tänderna så berättade jag ju om C, att hon ramlade o slog i ena framtanden. Vi åkte till tandis o fick det dokumenterat där. Och vi ringde o anmälde skadan till försäkringsbolaget. Tanden blev brun och är fortfarande så det åtterstår ju att se om det behöver göras något åt den permanenta tanden i framtiden.

Från det ena till det andra, vi hade ett jättemysigt lussefirande igår. Alla nöjda o glada, för en gångs skull.
    Wilmer har dessutom fått plats hos Cornelias dagmamma. Känns som om jag blev ett ton lättare om hjärtat.

Underbara bilder!

• fairymi

Ja krya på er alla sjuklingar. Vi pyser iväg i morgon bitti, så ha en riktigt GOD JUL allihopa!

Svar på tråden Go Fika