• hejlis

Go Fika

Maria: Låter som bra gjort! Även om du inte kan veta hur det blir på nya jobbet, så måste det vara väldans skönt att kunna lämna hela biten med ditt gamla jobb bakom dig! Slippa allt trassel med när/hur/var du ska jobba (och dessutom med längre resväg och stressande hem för att hämta mm )

• hejlis

nejmen, jag förstår vad du menar. Jag har också lite svårt för denna "könsneutralitet". Och vad jag kan tycka är lite konstigt är att de som vill klä sina barn "neutralt", ofta, ändå, väljer typ "killkläder"...svårt. Känns som om det könsneutrala ändå på ngt vis är nackdel flicka. Det är "fulare" på ngt vis att klä sin tjej i rosa och gulligt, än att klä sin kille i marinblått & häftigt. Hanna har väl också blivit tagen för kille ngr gånger. Dels har ju håret varit kort tills nu, dels så försöker jag ju köpa kläder i blått/grönt/svartt när jag hittar. Rött/rosa är ju fint, men vissa nyanser skär sig lite...
    Och visst vore det tråkigt om alla såg likadana ut och gjorde samma saker...Det som räknas är ju att man trivs med det man gör samt att det värderas LIKA.

• hejlis

Appråpå att bli irriterad...träffade på en bakant häromdagen. Han & R.har gått i samma klass sedan 1:an ungefär, och vi träffas ett par gånger om året på någons födelsedag, eller ngn gemensam bekants brölopp/dop osv. Han som vi träffade beklagade sig så fort han fick tillfälle över en annn i detta "kompisgäng" (alla har barn i ung. samma ålder). Hur pappan i den familjen knappt hade velat lämna bort 1 åriga dottern för att åka bort ett par dagar (det märktes att han tycket det var skitlöjligt)Jag orkade inte komentera utan nickade bara, och sedan avslutade han det hela med att berätta att " Ja, och hon sover fortfarande hos dom! I deras säng alltså!!!!!! " Som tur var var R. med där och sa på en gång att det gör faktsikt Hanna också. Då såg han ut som en fågelholk typ...Det är lite som att allt de "gör" med sitt barn är RÄTT, alla andra gör FEL. Herregud, visst har man en åsikt och man gör ju som man bedömmer är bäst för sitt barn, men inte sjutton är ALLT ANNAT helt galet. Sedan finns det ju gränser, självklart. och visst finns det föräldrar (tyvärr...) som absolut inte ser till sitt barns bästa. Men bland alla "normala" menar jag. Fast de här som jag pratar om nämner oftast (nästan alltid) sitt egna behov som förklaringar till varför DOM valt att göra på ett visst sätt. Barnets behov verkar för det allra mesta komma som nr 2. Eller så pratar de så bara för att låta lite som att "vi är fortfarande så fria och oberoende fastän vi har barn..." typ...." Vi gör som vi vill och låter inte den saken att vi blivit föräldrar hindra oss det minsta...våra liv ska minsann inte ändras alls"

• hejlis

och stavfelen behöver ni inte bry er om ....

• hejlis

hm....bättre luktsinne...gravid?

• hejlis

Nu har vi varit och hämtat hem Presse (hästen alltså). Gick jättebra. Åkte vid 8 och var tillbaka, avlastat och klart vid 10. Åkte hem och lämnade pappa som hjälp till, sedan tillbaka och skurade/tvättade ur boxen och gjorde klart den. Jag som haft HELA sommaren på mig...jaja, nu är det gjort och jätteskönt att "allt" är klart. Presse verkade ganska nöjd han med. Så nu har jag varit och hämtat Hanna som varit hos mormor under tiden. Fick säga att jag skulle jobba, annars så ska hon bara med! Kul att hon börjar uppskatta stallet och hästarna där

Hanna har ju varit "sjuk" hela veckan. Började så smått i fredags/lördags, och i måndags var hon ju riktigt hängig. Sov middag ett par timmar och gick sedan och la sig strax efter 18.Klagade ett par gånger på att det gjorde ont i munnen när hon åt, men jag antog att det var ngn tand på g upp. Men såg inget då jag tittade. Men, det visade sig senare att hon har haft ngt som heter Höstblåsor. Har aldrig hört talas om det för än nu...men det är tydligen en virussjukdom som främst drabbar barn (typ kan bli "epedimier" på dagis mm.) på sensommaren/hösten med blådor i/runt mun, och/eller på händer & fötter. Lite feber och allmänt hängiga blir de. Fick det klart för mig då vi träffade på grannpojkens föräldrar som går på samma avd. på dagis, och han hade fått dett precis. Undersökte sedan Hanna närmare och visst hade hon blåsor i munnen, på tungan + en på ena handen. Men nu är hosn sedan igår mkt bätter och piggare. Sover gott på nätterna igen och äter som hon ska. Skönt!

• hejlis

Säkert bara för att DU hittat värsta bästa fräckaste mössan ju
    Men, visst! Jgg har en "snygg" sak ligger i garderoben och skräpar...

• hejlis

Jessica: Annars tycker jag gott att den där av gladpack, som vi hört talas om, kan duga igen Å vad Pelle beträffar, kör med ett par varv gladpack på honom me´

• hejlis

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30-15?

Ideér (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia: Servetter, kaffe (pulver alltså), typ klistermärken eller nå´t liknande till påsen
    Gör det lite enkelt för mig...då jag ej vet vem/vilka från vår familj som kommer. Men det här kan jag handla nu och överlämna til nå´n av "grannarna" som får ta med sig, OM vi inte skulle kunna komma.

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad frukt

Svar på tråden Go Fika