Go Fika
Vi har för övrigt en stor hink med tuschpennor som vi kan ta med. Kritor har vi inga längre men vattenfärg kanske kan vara att utmana ödet på en lång och jobbig städning både av lokal och ungar!
Jättefint kort Hedda!
Tja, Agaton ser ut som förra året, blåtira, halvledsen, söt och så... inte så kul men han gillar ju inte den stimmiga situationen som fotograferingen är. Jag frågade om de kunde ta honom först så han slapp vänta och alla sprang runt och härjade men det blev visst inte så till sist. Vi ahr inte bestämt om vi ska behålla dem eller inte. De är ju kul att ha förvisso men....
ÅÅåh, har ni sett alla fina lägenheter som är till salu i vårt område!?!?? Jag vill flytta - typ 3 hus ner så jag får panel överallt! *suktar* ![]()
I dag frågade en av de lite äldre tanterna som bor på gatan Agaton hur gammal han är.
- Halv tre svarar han!
Tja, är man mellan 2 och 3 år så kan man ju säga att man är halv 3 eller hur?!?!?
![]()
Hejlis:
Va skönt att allt är bra med bebis i alla fall.
Ja, vi vet ju verkligen hur det känns att lämna ett litet troll som gråter och skriker. Agaton gjorde så i 6 veckor innan det ens lättade en smula. Jag grät så många ggr utanför grinden att jag inte ens kunde hålla räkningen
Det är så jobbigt och man kan inte koncentrera sig på nått alls under hela dagen.
Agaton matvägrade ju oxå under ganska många veckor i början på dagis. Jag tror att det är lite deras sätt att protestera. De vet ju att de kommer bli lämnade på dagis och att det är där de ska vara. Så att inte äta är ju en protest som de har kvar som inte mamma eller pappa kan påverka. Det är ju en sak som inte någon anna än de själva kan bestämma, nu när dumma mamma och pappa bestämt att man ska vara på dagis.
Jag läste den förklaringen till matvägran vid dagisstart i en avhandling av nån gubbe på pedagogiska institutionen. Vet inte om det stämmer, men jag vet att jag tänkte att ...Hmmm, det kanske ligger något i det när jag läste den och Agaton matstrejkat för tredje veckan på dagis. Jag minns att han käkade konstant från han kom hem till han somnade!
Jag tror ni gör rätt i att inte stressa på och låta det ta den tid det behöver. Vi lät oss övertalas till något annat och det är en av de saker som jag ångrar mest och skäms mest över, att jag inte stod på mig. Så låg henne få lite extra tid så kommer det går bra. Vi lekte också mycket på lekplatsen på dagis och det gjorde nog med att det lossnade att gå dit utan krav liksom.
Det kommer lösa sig trots att det är skitjobbigt när man är mitt uppe i allt.
Massa Kramar till er!
Herre Jösses, kunde slutat illa för Dino! ![]()
Jo, det var faktiskt det första jag tänkte på - att han inte bröt både armar och ben typ. Kan liksom se framför mig att risken att fastna och bli hängades någonstans längs vägen är ju rätt överhängande så att säga! ![]()
Ok, måndagen den 5.e november, klockan 18.30 ska jag köra lite krydderi hemma. Är någon intresserad så säg gärna till. Vi kommer köra lite smakisar (hehe, ok... smakprov då så ni inte tror att ni får majspuré typ
)
Här kan ni kolla lite på produkterna.
http://www.alpnaering.com/mat.asp
*morr*![]()
Jag har sån sabla otur just nu....
Först beställer jag en sängkappa från Josefsson. Den kommer blixtnabbt och jag blir så glad när jag öppnar för färgen är exakt så som jag förväntade mig. Sen ser jag att påsen är sönderskuren... liksom sängkappan
. Förmodligen har den legat överst i en kartong och nått snille har öppnat den lite för vårdslöst och skurit även i innehållet. *suck* Bara till att skicka tillbaka och vänta på en ny.... som tar eeeEEEvigehter!
I dag var Danne och köpte en jättestor spegel att ha över sängen. När vi packar upp den - så är den sprucken!
*dubbelsuck*
De säger ju att jävelskap kommer i tre... så vad blir nästa?!?!?! ![]()