Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika

Hedda. Vi har inte fått dagisbilder så lite glad ska du va
    Öppnas kom dock på ngn vecka. Jag bad Mark ta syskonbild där men han tog det OCH enskilda. Så de har vi fått men har fått ringa till Skolfoto för jag vill se båda innan jag bestämmer mig. Mark har sett Naomis bild på dagis och han sa att den var bäst så vi returnerade de andra, men Troys har vi inte sett och han är jättesöt på öpnna.
    Syskonbilden är sådär. Naomi är inte direkt superlycklig

• Maria från Bahia

Lägger in vid tillfälle. Har varit en av mina stressigaste veckor på läääänge. Att ha 3 jobb, 2 barn på skilda dagis, hus, magsjuka, förkylningar med hög feber, och advent som kommer upp - vem skulle inte bli stressad?????
    Dessutom jobbar jag ju heltid i december på ena jobbet så det gjorde denna vecka lite extra intensiv!!

• Maria från Bahia

Alltså det är såååååå typiskt. Nu tog jag fram tomtekläderna och Troys luva är spårlöst försvunnen!!!!!
    Har någon av er en extra?

Sedan var Naomis strumpbyxor också borta men det får jag lösa.....

• Maria från Bahia

Åh vad bra, hittar säkert ingen som matchar, hans dräkt är lite speciell, typ velour, men jag blir glad bara det finns en luva

• Maria från Bahia

Oj så det blev, Troy slocknade i bilen innan vi kom ut på vägen från stallet, Naomi vågade ju tillslut kissa i boxen, men det var ju tyvärr efter. Ursäkta att vi stressade iväg
    Några bra bilder, nej, hoppas ni fick ihop något, men annars blir det nya här hemma

Nu stress inför julmiddagen, packa barnvaktsväska etc...

• Maria från Bahia

Åååh så fin bild på Hanna med bror!!!!

Tack Mia, du fick bilden på mina barn jag inte fick!!

Lyckades hemma men då utan någon planering och en tråkig baksida... Tur att någon lyckades

Jag håller nog på samma bild som Mia på Luke och Alexis.....

• Maria från Bahia

Den tredje bilden är fin också!!

Nu har jag lagt Mias bild i galleriet. Jag ska lägga in den jag tog hemma men den är kvar i kameran och vi ska snart gå....

• Maria från Bahia

Nu är det jag som vill ha en SNABB omröstning. Stall eller hemma bild?
    Måste fixa dem idag.......

• Maria från Bahia

Av mästerfotografen

Jo tar man den andra blir det ju lite mer redigering
  • Maria från Bahia

Mia: I love MOLO!! Äger inget själv men har sett på en kompis kläder. Hon som shoppar massor av Meandi från mig

Har ni förresten kollat in rean på Meandi? Julkalender med nya plagg som ramlar in på rean v

• Maria från Bahia

Mia: I love MOLO!! Äger inget själv men har sett på en kompis kläder. Hon som shoppar massor av Meandi från mig

Har ni förresten kollat in rean på Meandi? Julkalender med nya plagg som ramlar in på rean v

• Maria från Bahia

Mia: I love MOLO!! Äger inget själv men har sett på en kompis kläder. Hon som shoppar massor av Meandi.

Har ni förresten kollat in rean på Meandi? Julkalender med nya plagg som ramlar in på rean varje dag. Så om det var något ni gillade men ni tyckte var dyrt så titta in på hemsidan!!

Är inte så synlig här nu men beror på att jag typ jobbar dygnet runt.....
    Läser ibland men orkar inte skriva

• Maria från Bahia

Hihi, själv har jag inte fått igång Naomis krona. Hinner inte till affären att köpa nya ljus och dessutom är bilen paj så det gör inte saken lättare. Troy har återigen feber! Suck!

• Maria från Bahia

Alltså inget firman står för. Våran ena broms blev ju skadad och en kille genom jobbet fixade. Han sa att oket nog skulle gå inom ett år ,men nu är det tvärkört. Det bara ryker när man kör. Har fått köpa delar men hjälp genom jobbet men mecken har rygskott. Annars sulle det varit fixat. Som tur är åker min chef på semester på torsdag och då får jag hennes bil i 4 veckor så behöver inte känna mig stressad......

Troy har varit dålig i hög feber ett par dagar. Han har varit mkt sjuk nu. Ingen höjdarinkomst för Mark i januari.....
    Tur att jag jobbar heltid nu!!

• Maria från Bahia

Jo det är lite mycket i mitt liv just nu, förutom det vanliga med 2 barn och hus och 3 jobb (där det ena dessutom är heltid nu) har min brors fru gått in i väggen och klarar inte ens av att ta hand om barnen, min halvbrors fru är sjukskriven för depression och min mamma har fått cancer igen och ska börja behandlas i januari.
    Så jag börjar känna mig något sånär trött och längtar till julledighet!!!!!

• Maria från Bahia

Jag tyckte Maja såg rätt rolig ut
    Troy har lunginflammation för andra gången i sitt 1-åriga liv

Det har varit ont om personal på Naomis dagis under längre tid och idag fick vi veta att lucia firandet är inställt. Vi tänkte inte gå till Troys dagis då han är ledig på torsdagar och vi inte kunda vara på två ställen samtidigt.
    Så nu har vi bestämt att det blir öppna förskolan i stället......

Mamma hade cancer i livmoder och äggstockar och blindtarmen. allt är bortopererat. Nu har hennes markörprover visat högt värde sedan i somras (så det var inte oväntat och ingen chock)och hon har gjort massor av prover och röntgen. Tumörerna finns vid magen och under lungan (alltså inte lungcancer). De är så små att de inte tänker operera bort dem men göra titthålsoperation för att se hur de är.
    Men behandling blir det hursomhelst.

Idag har jag ont i halsen. Måste hålla mig på fötter nu när cheferna åker till västindien/USA i 4 veckor. Det är ju liksom jag som drar runt det administrativa nu.......

• Maria från Bahia

Marianne: Hmmm...funderade på om du ville ha mer kläder, men med tanke på att Troy inte väger mer än ca 10,5 (max)m så är det nog inte så stor ide

Kanske får de dem till mia istället

• Maria från Bahia

Hejlis: Jag har en hög med kläder rensat och klart. Hinner nog inte åka ut med de innan jul. Men om du har lust att svänga förbi under nästa vecka eller när ni kan så fixar jag det. Är ju ingen superhög som Marianne fick men det är nog en påse som jag mer än gärna blir av med

• Maria från Bahia

här har det inte hunnit med något till dagisfröknarna. Har varit så stresigt och dessutom har jag ju 2 dagis och 6 personer att shoppa till. Nåja, får väl skämmas i år. Barnen har ju knappt varit på dagis denna månad då de varit sjuka hela tiden så jag hade helt förträngt det

Men men, nu är det bara stressa vidare och njuta av ledigt heten ( i alla fall från det "vanliga" jobbet). Flyttar hem salongen i mellandagarna. God jul på er om jag inte hinner skriva mer!

Mia: Ja vi kan höras så ska jag plocka i ordning.....

• Maria från Bahia

Jaha, Handens sjukhus igår efter en natt utan sömn och bara grinande om ont i örat. Men hon sa att det inte gjorde ont på morgonen. Inte så konstigt eftersom det värkt hål!!
    Stackarn!

Men idag är det bara snorigt och ett evigt väntande på tomten. Såå kul att vara hemme hela familjen. Två dagar i rad har det gått. Det har nog inte hänt sedan Troy föddes! Vad härligt det är!

Nu har jag börjat flytta salongen. Går att jobba hemma nu men fläkt och möbler blir senare. Puh!

Naomi har fått både tomtar, granar och snöflingor på sina naglar och är mäkta stolt

God jul på er igen!!

Svar på tråden Go Fika