• hejlis

Go Fika

Just det, idag efter dagis så berättade Hanna om Kevin:
    H: Kevin går på Månen! (andra avdelningen på dagis, Hanna går på Solen)
    Mia: jaha, är han snäll?
    H (svarar glatt). Jaaaa, jättesnäll!!....Han drog mig ihåret imorse!
    M:??? Vad svarar man på sånt?!

• hejlis

Marianne: Förstår inte vad du praaaaatar om...
    hanna tycker det är ganska okej att klä på sig ytterkläderna, faktiskt. Just DET momentet brukar inte utlösa några större diskussioner. MEN, det som ofta måste lirkas en hel del är VAD som ska kläs på. Den grå eller rosa overollen, de fleecefodrade gummikläderna ELLER, om man har riktig tur, BARA jackan! Eller, varför inte, endast regnstället, med kortärmad KLÄNNING under och inga långbyxor. Varmt å mysigt...ehh...Men, men, *peppar,peppar* så tar hon våra argument (oftast) utan att bli alltför tvär. Märker hon att man är säker på sin sak, och jag tror att hon oftast faktiskt fattar att det man säger är ganska rimligt, så tar hon det utan att knorra. Men att klä på sig det mamma eller pappa säger/tar fram bara sådär direkt, rakt av, händer väl ganska sällan...

• hejlis

Usch..läste att ni varit/är magsjuka Maria. fy....vad jobbigt! Hoppas ni ärpiggare nu. Stod på anslagstavlan på Hannas dagis i torsdags att de haft ett fall i veckan...hoppas vi klarar oss! När Hanna var liten/mindre så var R. och jag magsjuka samtidigt...ingen höjdare! Vi låg helt utslagna i två dagar.

Jag tänkte ta kort i stallet! Maria, och om det är någon/några andra som vill följa med så får ni det gärna Tänkte ta det på dagtid i år (läs: då det är ljust) så blir det lite, lite ljusare inne i stallet och då lite bättre bilder. I stora boxen där vi fotat förut är det dessutom halm ( ni vet...det är de där gula stråna som hästarna sover på ) i år, så det blir lite "mysigare" bilder. Måste väl nästan bli nu till helgen eller helgen efter det?

• hejlis

Har nog (nästan...kanske) bestämt vad Oskar ska heta mer än Carl + Oskar. Blir nog Konrad. Vill ha ett namn från min morfars sida. Och det hetta hans pappa och farfar. Finns Leonard (som jag gillar) i släkten också, men det är lite "längre bort" i släktledet. Morfar själv hette Gösta + Roland, men det klingar liksom inte bara...Så, låter inte det lite tufft? Carl Oskar Konrad

• hejlis

Lördag fm. då? 10-tiden? Eller är det för tidigt? 10.30?

• hejlis

Då säger vi 10.30 då, på lördag. Liten reservation bara...Hanna började hosta i går kväll/natt. Förhoppningsvis är hon mkt bättre till på lördag. Men utifall att...

• hejlis

Går åt rätt håll här också. Hostar ff. men är piggare idag.

• hejlis

åja, erkänn nu...du hade säkert nypt henne i armen eller sagt nå´t riktigt, riktigt elakt. Vi känner dig Hedda

• hejlis

japp! 10.30 i stallet. Hanna hostar en del ff. och är lite snorig. Men helt klart på bättringsvägen. Men så ni vet om det bara!

Svar på tråden Go Fika