Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Go Fika

Oj, vilken fart! Men som sagt, det gäller ju bara en månad så det är väl ok. Men finns det chans till förlägning eller var det just bara december månad?

Jo, visst kan man säga nej. Det är just känslan som är lite mysko. Ungefär som när man tar en burk Coca-Cola och någon har bytt ut innehållet till vatten. Då smakar vatten äckligt, inte för att det är vatten utan för att man förväntat sig något annat liksom...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock

Jo, jag tänkte bara tipsa om ett set med tomteluva, byxor och tröja a la pjamasstuk på Ica Maxi. 79:- för ett helt set som var jättefint och satt jättebra. Kan ju vara bra nu när juletid närmar sig med allt sånt på dagis. Fanns jättesöta tomteklänningar oxå för samma peng! Agaton ligger just nu och sover i sin tomedräkt, han somnade till och med med luvan på!

• Fragglerock

Å jag tyckte faktiskt bilden var fin!

• Fragglerock

Tänkte bara säga att vi oxå gärna kommer en sväng. Vi ska ju till IKEA och äääntligen köpa en garderob till hallen. Men vi gör en avstickare till stallet oxå!

• Fragglerock

Jag har nog extra luvor som jag kan ta med!

• Fragglerock

Nummer 2 uppifrån gillade jag bäst!

Själv tog man ju exakt 99 bilder och knappt 4 blev ens halvbra! Jag tror att vår kamera inte gillat motljus så mycket.
    Ska försöka lägga upp de som blev någotsånär sen när Agaton somnat!

IKEA var värsta pärsen. Fy faen va folk! Å sen så finns ALLT, utom stommen till garderoben. *suck* Så vi åker naturligtvis på att åka dit igen! Blä!

• Fragglerock

Nu har jag lagt ut lite bilder. Av någon anledning vägrar de vända på sig just i dag så ni får väl helt enkelt vända på datorn!

• Fragglerock

Ja, för er som inte redan vet så fick jag det där jobbet som jag pratade om tidigare.  Fick reda på det redan i fredags, men jag tror inte att det landat riktigt förrens nu. Fick reda på genom kollegor som jobbar på Hall en annan kille trodde han skulle få tjänsten och  den var vikt för honom. Så han hade blivit lite sur när en snärta från en E-anstalt hade kommit och "snott hans jobb". Så jag får väl hoppas att jag inte möts av en lunchmobb när jag kommer dit!

• Fragglerock

Min första tanke var "undrar om personalen har lika kul som de intagna?"

• Fragglerock

Ja jösses! Min chef är ju bara för rolig. I dag när jag kom så sa jag glatt HEJHEJ!

Han bara vänder sig om till en annan kollega och säger " usch, alltså jag har börjat höra röster"( syftar på mig alltså ).

Då säger jag till den kollegan att "tja, det är ju lätt att vara bitter när man är chef och alltid är den som sist får reda på allt" (syftar på att alla verkade veta att jag fått jobbet innan chefen fick veta).

Då svarar han till den kollegan "nääää, alltså jag får nog söka hjälp för den där envisa rösten som påminner om någon som är en riiiiktig svikare, den vill bara inte försvinna!" Allt detta medan han liksom kollar rakt igenom mig!  

Detta är samma humoristiske chef som sa till mig att jag har minst 3 års uppsägningstid. Och hade de ringt till honom för referens så hade jag fått pensionera mig från Beateberg, då hade han minnsann berättat ett och annat för dem om mig!

Han måste verkligen gilla mig! *hehe* Jag kommer sakna honom i alla fall, för chefer med humor växer inte på träd!

• Fragglerock

Nääää, stackarn! Å han ser ju helt förstörd ut!

• Fragglerock

Å så här blev julkorten till slut... *suck* .. fattar inte varför jag envisas. Det finns ju julkort att köpa i 20-pack liksom...

• Fragglerock

Å det sötaste till sist... min favorit helt klart!

• Fragglerock

På begäran.... *lol*

• Fragglerock

God Jul!!!

Nu är snart bilen färdigpackad och vi redo att fira jul och äta upp oss några kilo!

Trevlig helg!

Svar på tråden Go Fika