-
Då tycker jag du väntar med att föda barn tills på onsdag, 31 oktober. Vilken prima födelsedag (med kuliga kalas)!hejlis skrev 2007-10-26 09:42:10 följande:[citat]Mia??? Vad händer? Ingenting...
-
Bra!hejlis skrev 2007-10-26 10:02:01 följande:Onsdag säger du..Tjaaa....Okej då
Då ses vi imorgon och sen på måndag!
-
Mia:
Jag satt faktiskt ganska nyligen och tänkte på att Luke blev så himla mammig mot slutet av Poppy-graviditeten. Det började ju med att Hanna inte fick sitta i mitt knä och till slut fick inga andra komma i närheten av mig.
Nu är ju Alexis lika gammal som Luke var då och hon blir ju otroligt sotis om jag t.ex. håller i Elsa. Nu har ju Alexis alltid varit otroligt mammig, men jag funderade på om det har med åldern att göra... Eller kanske känner de på sig att något stort (en bebis
) ska hända? Alexis är inte sotis på andra barn på dagis t.ex., utan bara Elsa hittills. Elsa måste framstå som ett stort hot! Hon är för söt helt enkelt!
Men som du säger så är det ju ett "bra" tecken att hon visar samma ångest överallt. Då behöver du ju i alla fall inte gå omkring och oroa dig för at det är just dagis som är boven, att hon vantrivs där o.s.v..
-
Nu har jag varit och hämtat nyckeln till Vår Gård (föreningslokalen) och de har satt in larm sen sist. *gulp* Jag gick bort ikväll för att testa, men det var inte på. Då tänkte jag att då sätter jag på det, sen går jag ut, sen in och testar att larma av. Men det funkade ju inte. Ingenting händer och det står "fel" på larmdosan.

Jag gick tillbaka till tjejen som har hand om nyckeln, men jag tror inte hon är så säker på hur det fungerar. Hon tyckte jag skulle testa igen senare på kvällen. Går larmet hörs det i hela området (då vet ni vad som är på G Nanny & Mia
). Men de goda nyheterna det bara är vår ordförande som ryker ut.
Ok, vägbeskrivning:
Ni kör in på andra parkeringen. Parkerar och betalar
. Sen går ni rakt fram in bland husen. Går förbi alla husen på den gatan och sen ligger Vår Gård på höger sidan.
ELLER,
kör förbi dagis (Nallen). Vägen svänger höger. Ca 100-150 m efter det går det en cykelväg ner i området (på höger sida) sen en busshållsplats efter det och sen infarten till parkeringen efter det. Parkera och betala
. Sen går ni ner i området på cykelvägen ni körde förbi. Ca 150 meter, sen ligger Vår Gård på höger sida.
-
Ja, vem vet, vår ordförande kanske ryker också om jag sätter igång larmet...

-
14:30 var det bestämt!
Jo, jag tänkte på en sak... Om ni läser detta innan ni beger er iväg... Skulle ni kunna ta med någon leksak att dela med er av? Jag tar med några bollar och något mer kanske.
-
Halloj!!!
Tack för jättetrevlig Halloweenfest!! Och när vi kom hem kom det några trick or treaters!!
De fick några paket russin och ett par party hattar. *hehe* Jag skojar bara, vi hade en påse klubbor (alltid bra att ha hemma, för det är gott-gott om man mår illa). Men jag var inte riktigt beredd på trick or treaters än...
Anyway, det hängde en jacka på en stol när vi gick. JC Plåt. Någons?
Kom sen på att den kanske tillhör jobbarkillarna som håller på att lägga nytt tak på föreningslokalen?
Kanske får knalla dit med den imorgon om ingen av er vill ha en jacka som det står JC Plåt på? 
-
ok... nu tar jag över tråden... med lite bilder!

-
Jaha... då fick de vid Vår Gård mer för sin, trots att de hade plastmatte-badrum!
Kanske bevis på att man inte tjänar på att göra fööör mycket. Det finns alltid en gräns, även om man har diamanter i kökskaklet. De flesta som var på visning den helgen kanske var med och budade på den fina, och de "mindre fina" kanske därför blev utan?
-
Kan säkert ligga något i det, och det SER ju minst sagt trevligare ut med alla vår och sommarblommor än torr ljung typ.
Och visst mår och känner man sig bättre under de ljusa månaderna på året! Det finns ju dokumenterat i oändligt många psykologiska studier.
Smartn thinking Nanny!
Dino stoppade precis ner tummen i det KOKANDE pastavattnet...
I'm just a big loser today! sa han, efter att han blixtsnabbt tagit ur tummer ur vattnet.
Vad menade han med det. Jo, idag skulle vi ut på lite äventyr och vi kom till Tungelstavägen när vi hörde något suspekt och jag såg något svart som fladdrade runt på vänster sida om bilen. THE CORD!
Då har han kört iväg utan att dra ur sladden till kupévärmaren och den fladdrar runt som värsta anacondan utan för mitt fönster.
Jag skrattade så det typ kom kiss!
Jo, jag har gjort likadant själv, men jag hann inte lämna vår parkering i alla fall! Inte lika mycket loser alltså!
Men jag lyckades å andra sidan ställa bilen PÅ sladden så jag fick backa och trixa och hålla på för att få bort sladden från däcken.
Dino och jag är helt klart a perfect match!