• black sun

Torrschampo - Hur funkar det?

Vart kan man köpa det..och funkar det på svart hår?

• Svar på tråden Torrschampo - Hur funkar det?
  • Nufsan

Hittar du det så hojta till för jag är ute efter det, men har inte hittat det.

Snart blir vi äntligen en till i familjen
  • Nufsan

Torrschampoo är som kalk man har i håret och som får håret att se rent ut.

Man har i det i hårbotten och sen borstar man ur det. Sånt hade jag som "liten" och det var suveränt, men har inte hittat det på många år.

• SeTa

Finns hos vissa frisörer och vissa åhlèns.

• Tessa76

Tror att jag har sett det på Kicks-butikerna.
    Man sprejjar i håret och guggar runt lite, sen bortstar man håret med huvud nedåt för att överblivet torrshampo skall åka ur håret.
    Det är inte alls som vanligt shampoo, håret blir inte "rent" på något sätt, men det ser inte flottitgt ut i all fall. Bra som "nödlösning" om man inte har hunnit tvätta håret och ska ut på stan.

• danitra

Jag köpte mitt på Ålhéns. Det funkar bra men om man har svart hår som jag så kan det vara svårt att helt få bort det.

• Nufsan

Jag har frågat min frisör om Sebastian har ett preparat som endast fungerar på blont hår, men är absolut inte vad jag kallar torrschampo och iofs så säger det inte det själva heller.

Ngn sprejform på det har jag aldrig sett.

Fördelen med det är att om man inte vill tvätta håret varje dag utan varannan, men ändå kan se lite "fet" ut så är det kanon.

• Tessa76
    Nufsan skrev 2007-09-25 11:12:19 följande:
    Ngn sprejform på det har jag aldrig sett.
    Nja, det är ju inte i "sprejflaska" utan i en vanlig flaska som man trycker hårt på och då blir det som ett "moln". "shampoot" är ju torrt och är ett slags pulverform.
    Jag har cendré-färgat hår och då fungerar det rätt bra, förutom om man är slarvig och "molnet" blir för koncentrerat på ett ställe i hårbottnen, då ser det nog mest dammigt ut *hehe*
  • Nufsan
    Tessa76 skrev 2007-09-25 15:39:13 följande:
    Nja, det är ju inte i "sprejflaska" utan i en vanlig flaska som man trycker hårt på och då blir det som ett "moln". "shampoot" är ju torrt och är ett slags pulverform.Jag har cendré-färgat hår och då fungerar det rätt bra, förutom om man är slarvig och "molnet" blir för koncentrerat på ett ställe i hårbottnen, då ser det nog mest dammigt ut *hehe*
    Nej vad häftigt att du hittat det. Vart köper du det?

Jag har flera kompisar som frågat mig om det och jag skulle vilja ha det till min tonårsdotter som skulle behöva tvätta håret två gånger per dag ibland om hon ska vara helt fräsch i håret. Vore ju perfekt och kunna damma på lite
  • yagmur182

Det finns lite överallt att köpa. På Kicks brukar de ha bla. Jag tycker torrschampo är toppen. Blir lite strävt också så man får lite volym på köpet :)
    Jag använder ett från Kisby, toppenbra och räcker länge!

• Nufsan

Då ska jag kila in där imorgon när jag är i stan, tack för tipset

• mejram

potatismjöl fungerar utmärkt, kostar nästan gratis...

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • k a t t a

Bumble & bumble har olika torrschampon för olika hårfärger. De vanliga från Kicks och Åhlens (Kisby och Lee Stafford) kan nog se via ut på en mörkhårig.

• Nufsan

Bumble & Bumble vart finns dom?? Går det att beställa via nätet?

• yagmur182

Potatismjöl?? Fungerar det verkligen? Isåfall måste man ju testa! :)

• mejram
    yagmur182 skrev 2007-09-27 12:36:27 följande:
    Potatismjöl?? Fungerar det verkligen? Isåfall måste man ju testa! :)
    Ja, bara pudra på i hårbotten och låt det sitta en liten stund. Ruska sedan bort det mesta och borsta bort resten med en tät naturborste.
    Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Torrschampo - Hur funkar det?