• Nufsan

Torrschampo - Hur funkar det?

Hittar du det så hojta till för jag är ute efter det, men har inte hittat det.

Snart blir vi äntligen en till i familjen
  • Nufsan

Torrschampoo är som kalk man har i håret och som får håret att se rent ut.

Man har i det i hårbotten och sen borstar man ur det. Sånt hade jag som "liten" och det var suveränt, men har inte hittat det på många år.

• Nufsan

Jag har frågat min frisör om Sebastian har ett preparat som endast fungerar på blont hår, men är absolut inte vad jag kallar torrschampo och iofs så säger det inte det själva heller.

Ngn sprejform på det har jag aldrig sett.

Fördelen med det är att om man inte vill tvätta håret varje dag utan varannan, men ändå kan se lite "fet" ut så är det kanon.

• Nufsan
    Tessa76 skrev 2007-09-25 15:39:13 följande:
    Nja, det är ju inte i "sprejflaska" utan i en vanlig flaska som man trycker hårt på och då blir det som ett "moln". "shampoot" är ju torrt och är ett slags pulverform.Jag har cendré-färgat hår och då fungerar det rätt bra, förutom om man är slarvig och "molnet" blir för koncentrerat på ett ställe i hårbottnen, då ser det nog mest dammigt ut *hehe*
    Nej vad häftigt att du hittat det. Vart köper du det?

Jag har flera kompisar som frågat mig om det och jag skulle vilja ha det till min tonårsdotter som skulle behöva tvätta håret två gånger per dag ibland om hon ska vara helt fräsch i håret. Vore ju perfekt och kunna damma på lite
  • Nufsan

Då ska jag kila in där imorgon när jag är i stan, tack för tipset

• Nufsan

Bumble & Bumble vart finns dom?? Går det att beställa via nätet?

Svar på tråden Torrschampo - Hur funkar det?