• palan

Tillbaka flyttad..

Hej!
    Jag blev gravid i maj förra året, trodde att jag var i vecka 7, men blev tillbaka flyttad till vecka 5 i samband med att jag åkte in på VUL för smärtor i magen. Fick dgarna efter missfall.
    Blev sedan gravid i augusti igen, och trodde jag var i vecka 9, men blev i samband med en blödning tillbaka flyttad till vecka 6. Fick missfall igen.
    Nu är jag gravid igen, och hoppas att det nu är tredje gången gillt!
    Min fråga är dock, enligt FL går jag in i vecka 8 i morgon, är risken stor att jag blir tillbaka flyttad ett par veckor, eftersom jag blivit det båda gångerna innan?
    Jag får inte göra ngt VUL.
    Tacksam för svar, då jag snart oroar ihjäl mig!!!

• Svar på tråden Tillbaka flyttad..
  • Hjärtats Lust

Kan tyvärr inte svara på din fråga men om jag vore du så skulle jag kräva ett tidigt vul eftersom du fått 2 missfall! Ring på direkten ! säg att du håller på att dö av oro och att du vill kolla så att allt är som det ska! Lycka till!

• Moniqe1979

kan hända att du blev tillbaka flyttad de tidigare ggrna för att bebisana inte mådde bra och således inte hade växt som de skulle och det var en av anledningarna att det slutade i missfall låter verkligen som DU om någon borde få göra ett PAR vul för att se att detta frö växer i den takt det skall!

• palan

Tack, jag hoppas verkligen att det bara berodde på att de inte utvecklades som de skulle, och att denna gång går det bra.
    Ska ringa till BM och tjata mig till ett VUL.
    I vilken vecka borde man gå? Jag menar, det vore skönt om man fick se ett pickande hjärta..

• Rosa Kitty

Att göra vul skall inte vara någon fara för barnet, varför skulle du inte få göra ett.
    Håller tummarna att allt håller i sig alla 40 veckor denna gång. Lycka till

• Moniqe1979

från V 7 skall man kunna se det pickande hjärtat. För min del när det gäller "tidig" kontroll så blir det aktuellt runt v 11-12 då det som skall tittas efter är ett hjärtfel som storebror hade och först i de veckorna som man har en möjlighet att se något.

• FångaDagen

Hoppas också att det går vägen denna gång. Det stämmer som Moniqe skriver. När du är 6+ så ska det gå att se hjärtat picka.

Tror också att anledningen till att du blivit tillbakaflyttad då du fått missfall beror på att bebisarna inte utvecklats som de skulle.

Stort lycka till

Svar på tråden Tillbaka flyttad..