Tröstkramar från mig med. Är det konstigt att vi känner oss kränkta och misshandlade och att vi får sjukhusfobi... j*kla idioter
Håller med de andra. Om du orkar så anmäl!
Själv var jag på akutvårdcentralen igår pga förkylningen (det hade börjat trycka i bihålorna). Läkaren där (som jag träffade i 2minuter!) skrev ut rinexin (??) som är depotabletter (dvs de ska smälta långsamt och ge lindring under tiden som de smälter och därmed ge lindring under 12h). Hurra! Funkar ju knappast när pillan kommer ut långt innan dessa 12timmar gått (pga stomin och flöde just nu)
Nåja, jag ringde i alla fall till min egen VC idag och fick en tid en timme senare!! Träffade en urgullig underläkare (jag brukar inte gilla underläkare, de är ju trots allt inte färdiga läkare).
I alla fall så skrev hon ut hostmedicin och mer avsvällande medicin och en remiss till öron-näsa-hals mottagningen för jag har tydligen ett hål i min näsa som man inte ska ha!? Näshalvorna ska vara var för sig men jag har ett stort hål längst upp som förbinder dem... Hon trodde att det kunde vara crohns som orsakat detta, men har svårt för att tänka mig det eftersom min inflammation i tarmen alltid varit i tjocktarmen och när den togs bort så kom det tillbaka i skarven (slutet av tunntarmen) istället
Nån som varit med om nåt sånt? Extra, icke beställda hål i näsan alltså?