• Anonym

Spy svart

När jag var tonåring så kräktes jag ett par gånger svart. Jag var full/bakis alla gånger har jag för mig, men är inte säker.
    Nån sa att det är torkat blod från magen om man kräks svart, men är det verkligen sant?

(Det var alltså endast svart, inget annat såg man)

• Svar på tråden Spy svart
  • Anonym

Du måste ju ha druckit rödvin!

• Anonym

jag hade också gissat på blod...

• Madida

Spyr man svart så är det till 99% blod, och faktiskt farligt. Hade det skett nu hade jag sagt åt dig att åka till läkaren direkt..

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-25 13:44:05 följande:
    Du måste ju ha druckit rödvin!
    Dricker inte vin.
  • Dimitra

Om du druckit drinkar med coca cola i så kan det också bli väldigt mörkt i färgen. Samma om man druckit kaffe eller andra mörka drycker. Ingen vacker syn i toan direkt

Och åren går...
  • Anonym
    Madida skrev 2007-09-25 13:44:20 följande:
    Spyr man svart så är det till 99% blod, och faktiskt farligt. Hade det skett nu hade jag sagt åt dig att åka till läkaren direkt..
    Oj! Visste inte det.. detta var 7 år sen, har inte hänt igen. Under den perioden drack jag mycket, var väldigt deprimerad.
  • maximilian04

Har man blödande magsår är det faktiskt ganska vanligt att man spyr svart levrat blod så händer det igen - åk in akut

• Anonym
    Dimitra skrev 2007-09-25 13:44:55 följande:
    Om du druckit drinkar med coca cola i så kan det också bli väldigt mörkt i färgen. Samma om man druckit kaffe eller andra mörka drycker. Ingen vacker syn i toan direkt
    Njaee, då drack jag varken kaffe eller speciellt mycket cola.

Kan det bli SVART av t.ex öl?
  • Kristin24

ja beror på helt vad du druckit...

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym
    maximilian04 skrev 2007-09-25 13:45:33 följande:
    Har man blödande magsår är det faktiskt ganska vanligt att man spyr svart levrat blod så händer det igen - åk in akut
    7 år sen. & har inte haft magsår.
Svar på tråden Spy svart