• Anonym

Spy svart

När jag var tonåring så kräktes jag ett par gånger svart. Jag var full/bakis alla gånger har jag för mig, men är inte säker.
    Nån sa att det är torkat blod från magen om man kräks svart, men är det verkligen sant?

(Det var alltså endast svart, inget annat såg man)

• Svar på tråden Spy svart
  • Anonym

Hände bara ett par ggr, drack samma jämt, så det borde ju blivit svart varje gång då. Men icke.

• Nicke

Jag spydde svart på en festival i unga år när jag var kraftigt berusad. Mig veterligen drack jag inget svart. Hade inte tänkt tanken på att det hade kunnat vara blod men det är klart!

• Anonym
    Niklas skrev 2007-09-25 13:48:12 följande:
    Jag spydde svart på en festival i unga år när jag var kraftigt berusad. Mig veterligen drack jag inget svart. Hade inte tänkt tanken på att det hade kunnat vara blod men det är klart!
    Scary ju!
  • Madida

Som maximilian04 skriver så var det antagligen ett blödande magsår.

Jag har spytt rött någon gång men då har det varit något kärl i halsen som brustit, alltså inget jättefarligt.

• Anonym

varför ta upp detta nu 7 år senare om det ej hänt efteråt?

• Anonym (!!)

Varför skriver ni hysteriskt i tråden att TS ska åka in akut nu? H*n har ju inte spytt svart nu, utan för flera år sedan.

Alltså, det första man tänker när man spyr svart är väl inte att det är blod? Och nu menar jag spy som i direkt relation till alkohol. Inte om man sjuk eller matförgiftad eller gravid.

En fullblodsalkoholist eller någon som dricker alkohol ofta kan ju såklart spy blod. Eller om man har magsår.

Jag har spytt svart eller mörkt massor av gånger när jag varit full eller bakis, och aldrig funderat särskilt över det.
    Har hänt av coladrinkar, öl, vin. Beror ju på vad man äter också.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-25 13:56:12 följande:
    varför ta upp detta nu 7 år senare om det ej hänt efteråt?
    Varför inte?
    Jag kom på det igår. Har inte haft en tanke på det innan.
  • Anonym
    Madida skrev 2007-09-25 13:50:53 följande:
    Som maximilian04 skriver så var det antagligen ett blödande magsår.Jag har spytt rött någon gång men då har det varit något kärl i halsen som brustit, alltså inget jättefarligt.
    Detta var ju kolsvart. Nej farligt är det inte eftersom inget hänt, hihi. Och magsår har jag aldrig haft.
  • Attityde

Spy svart e lika med att spy blod.... blod som blandas med magsyra blir svart... så kallade kaffesumps uppkastningar... tyder på blödande magsår är faktiskt riktigt farligt... Om man då inte druckit turkiskpeppar hela kvällen då det har en annan förklaring

• Madida

TS: Med största sannolikhet HAR du haft magsår.

Anonym (!!): Det är väl ingen som hetsar upp sig?! Mer än du då..

• Anonym

Men magsår gör väl ONT?!

• Attityde

Behöver ju int egöra så ont... rår på vart det sitter. Hur länge man har det mm, gör oftast ondast innan det blir ett magsår men det varierar ju,,, alla e vi ju olika

• Anonym

Oh, shit vad obehagligt det låter! hade ingen aning om att man kunde spy svart! Är ju inte världens smartaste på det området, men...urk!

• busig79

Du kanske hade käkat blodpudding?

• Anonym
    busig79 skrev 2007-09-25 16:46:14 följande:
    Du kanske hade käkat blodpudding?
    Nix Åt knappt alls ö h t.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-25 16:36:19 följande:
    Oh, shit vad obehagligt det låter! hade ingen aning om att man kunde spy svart! Är ju inte världens smartaste på det området, men...urk!
    Nej det var inte trevligt, men det är det väl aldrig att spy ändå.
Svar på tråden Spy svart