Anna Skippers morgon-shot?
Jag undrar om det är någon som vet vad den där morgon-shoten man ska dricka för att sätta igång/öka ämnesomsättningen som Ann Skipper (från "du är vad äter") gör.
Jag har försökt leta på hennes sida, men inte hittat nåt.
Jag undrar om det är någon som vet vad den där morgon-shoten man ska dricka för att sätta igång/öka ämnesomsättningen som Ann Skipper (från "du är vad äter") gör.
Jag har försökt leta på hennes sida, men inte hittat nåt.
Vill jag också gärna veta!
Morgondrink
Havtorns bär
1 dl havtornssaft
2 dl syresatt vatten
En till:
Glory Morning
En härlig godmorgondrink innan träningen. Glutamin förbrukas vid intensiv träning, stress eller reducerat kaloriintag. Kan behövas av personer med starkt sötsug och under hårda träningsperioder.
1 mogen banan
1 apelsin
½ mango
1 dl vatten
2 skopor glutaminpulver ( = 2 tsk)
Skala banan, apelsin och mango. Mixa alla ingredienserna till en slät drink. Drick det första du gör på morgonen – därefter kör du ditt träningspass.
Efter träning och dusch äter du en närande frukost.
Nu är du laddad & redo för en ny dag!
Om du tittar på Du är vad du äter på TV3 hemsida så hittar du hela receptboken. Där finna många av de recpet som varit med.
Jag kopierar in 3 recpet, då jag inte riktigt vet vilken du är ute efter men jag gissar på raketen?
www.tv3.se/content/blogcategory/1015/1559/
Matsmältningsraketen
Ingefära, cayennepeppar och gurkmeja är kryddor som alla har läkande egenskaper och främjar matsmältningen. Röran bidrar till att födan lättare omvandlas till energi istället för fett samt hjälper kroppen att ta upp näringen bättre. Gurkmeja skyddar levern mot gifter och sänker kolesterolhalten.
1 tsk malen ingefära
1 tsk gurkmeja
2 tsk pressad citron
en knivsudd cayennepeppar
2 tsk vatten
1 msk honung
Ta 1 tsk av blandningen före lunch och middag.
Kan förvaras i kylskåp ca 3 dagar.
Morgondrink - Avokado proteindrink
1 morotsjuice
2 skopor proteinpulver *
1 avokado
1 msk linfröolja *
1 msk psyllium *
1 msk supra vital*
Tag nypressad morotsjuice, alternativt brämhults. Blanda i alla ingredienser i en blender.
* dessa produkter kommer från holistic.
Morgondrink
Havtorns bär, 1 dl havtornssaft, 2 dl syresatt vatten
Mixa samman.
Hahaha, "raketen"??? Fast ja, du har rätt, det var den jag var ute efter.
Men resten lät ju riktigt gott också :)
TACK!!
Varsågod! man vänjer sig vid smaken på raketen, det smakar en del men det är bara att svälja
Vad är holistic för nåt?
Är det dyra grejer? Och vad är de olika grejerna bra för? *nyf*
Holistic är ett märke. Jag kopierade ju in receptet direkt så det följde med receptet. Holistic är grejer som Skipper använder.
Och ganska dyrt tycker jag
www.naturligt.se/website1/sd_page/47/1/index.php?&gclid=CMnhwZvk3o4CFRgnEAod9m_0NA
oj kanske kan ge nåt detta.. =P
Atamon - En sak bara... Jag har för mig att hon sa åt de medverkande att ta den där shoten på morgonen, innan de åt nånting och sen gå ut på promenad. Sen när de kom hem igen skulle de äta frukost.
Men man ska ta den precis innan man äter alltså?
Och den där första länken du skickade lyckas jag fortfarande inte få att funka :/
Det kanske är någon av de här andra "morgondrinkarna" du är ute efter? Raketen ska ju tas för måltider för extra skjuts, de ska tydligen intas direkt på morgonen före träning.
Synd att inte länken fungerar men gå in på www.tv3.se
Välj sedan rubriken program under den grå linjen. På andra raden uppifrån i mitten hittar du Skipper och "du är vad du äter". Tryck på läs mer. Då kommer du till sidan med all info, recept, vilka som är med i programmet osv.
Man kan både se receptboken, ligger på något hundratal sidor, samt recepten från varje program.
------------
* Glory Morning
En härlig godmorgondrink innan träningen. Glutamin förbrukas vid intensiv träning, stress eller reducerat kaloriintag. Kan behövas av personer med starkt sötsug och under hårda träningsperioder.
1 mogen banan
1 apelsin
½ mango
1 dl vatten
2 skopor glutaminpulver (= 2 tsk)
Skala banan, apelsin och mango. Mixa alla ingredienserna till en slät drink. Drick det första du gör på morgonen ? därefter kör du ditt träningspass.
Efter träning och dusch äter du en närande frukost.
Nu är du laddad & redo för en ny dag!
* Kickstart med alger
En riktig kickstart på dagen!
Drinken hjälper till att sänka kroppsvikten (innehåller fettnedbrytande enzymer). Den ökar matsmältningen och ökar näringsupptaget.
Ger vital och energi och näring. Renande och stärkande för blodet.
1 msk Mighty Greens
1 skalad citron
1 skalad mango
½ glas vatten
Kör citron + mango i juicecentrifug alt mixer. Blanda ned juicen i ett halvt glas med vatten samt vispa ned Mighty Greens.
----
Mighty Greens, är det också nåt jag hittar på naturligt.se? Och är svindyrt? ;)
VET man att sånt funkar, eller är det bara båg? Menar, det är väl klart att det kan vara värt det om man faktiskt lyckas gå ner i vikt av det, men om det "bara" är lite nyttigt för kroppen, så äter jag heller en frukt, sas ;)
Förresten; jag testade den där shoten nu, och jag tyckte inte alls att den var så farlig. Kände mest citronen och honungen. Vet du om honungen gör nåt bra, eller om den bara är med för att man inte ska kräkas. Jag tänkte om man kan ta bort det, eller åtmminstone minska på mängden...?
Mm Mighty Greens är också dyrt flera hundra för en burk har jag för mig att det kostade när jag kollade en gång...
Man får mycket frukt för de pengarna
Du kan läsa lite här
ortagubben.jetshop.se/default.aspx
Jag tror att honung är med som en smaksättning, för att det ska bli lättare att få i sig. Många som använder shoten i programmet kräks ju nästan, så honungen är troligen för att lindra smaken lite. Men helt säker är jag inte. Skipper kör ju med sockeravvänjning, hon är nog en av sockrets värsta fiender och vill ju att så mycket som möjligt mycket byter ut till naturligt socker i frukt och honung osv.
Här kan du läsa mer om företaget holistic som Skipper samarbetar med. Om hur de tänker att mat och hälsa hänger ihop.
www.holistic.se/
Hmm, den där första länken funkar inte. Jag hamnar bara på tillbaka här på FL...
Ämen va f****
Jag måste vara förföljd av något som inte vill att jag ska länka..
Provar med lite olika. Annars så får du googla, skriv in Mighty Greens bara
ortagubben.jetshop.se/default.aspx
www.vitaminvaruhuset.e-butik.se/shop/&gclid=CJD8u5WA4Y4CFQQdEgodHV-yPg
Ja, jag testade faktiskt att googla och fick upp en hel massa träffar. Det billigaste var dock 315:- (och sen blir det väl frakt och grejer på det...)
Ska kolla hälsokosteaffären här också, annars får det nästan vara. Eftersom jag inte VET om det funkar (om inte du säger nåt annat?) vågar jag inte spendera så mycket pengar på det...
Vad tror du?
Nja, jag tror nog inte Mighty Greens. Visst behöver man vitaminer, mineraler och bra fetter men det tror jag att man kan få lika bra genom kosten också.
Man kanske behöver extra kraft och tillägg om man enbart har levt på bearnaisesås och pizza men.. nja. Det gör väl inget om man tar lite tid på sig att få ordning på kost och kropp. Blir ett hållbarare resultat också tror jag om man äter vanligt men sunt. Ökar på baljväxter och grönsaker, rent kött och fisk, eller vegetariska alternativ. Jag skulle hellre lägga pengarna på riktig mat än en burk Mighty Greens för minst 300:-
Hittade du till recepten på treans hemsida?
Nej, jag håller nog med. Jag äter faktiskt väldigt mycket nyttigt, men på tok för stora portioner och aaaaaalldeles för mycket skräp också :/ Antar att jag var ute efter nån "fusk-variant" ;)
Men tack så jättemycket för din hjälp! Ja, jag hittade recepten :)
Det där med portionerna är ett krux för mig också.. och ett och annat skräp blir det väl också. Så man får hitta en medelväg helt enkelt. Många av de som är med i programmen äter ju aldrig en grönsak en gång, och har ingen aaaning om att tex korv inte är bra 7 dagar i veckan. Jag tror att varken du eller jag tillhör de kategorien.
Lycka till!
Nej, det har du verkligen rätt i. Mitt stora problem är nog chokladen/fikabröden/chipsen/mackorna på kvällen och de för stora portionerna.
Men, men... Jag FÖRSÖKER att laga mindre mat, att äta på mindre tallrikar, men lyckas inte ändå.
Min mamma säger att det är ett under att jag inte ser ut som en flodhäst och det stämmer verkligen...