• Flopp

Stora bröst-problemet

Skulle köpa ny BH. Att hitta 75E är en sport, men ibland fungerar det att klämma in dem i 80D... Men jag har tänkt på en sak! Man kan inte, utan att behöva lägga närmare en tusing, köpa en sexig eller riktigt snygg BH i så stora storlekar!!! VARFÖR!?

Jag vill kunna, precis som alla mina småbystade vänner, gå in på HM, cubus eller nån annan vanlig affär och köpa en söt BH för 149kr. Jag är 22 år gammal, inte 72... Jag vill inte ha en ful PÅSE att hänga upp mina bröst i! Jag vill kunna köpa en snygg BH för ett rimligt pris och känna mig bekväm. Nu har jag köpt alla mina BHar på en sån underklädesaffär i stan och det är SKITDYRT!

OCH FATTA vad expediten på HM sa när jag frågade om de hade den jag föll för i en större kup-storlek!? "Du kanske ska titta på mamma-avdelningen... där har vi ammningsBHar"
    Jag ammar ingenting. Jag råkar bara INTE vara anorektisk som hon var. subba.

• Svar på tråden Stora bröst-problemet
  • marina76

Håller med dig
    Jag är oxå storbystad ( 90D)
    Har köpt en del bh på Kapp-Ahl. Till bra priser.

Vaddå titta på mamma avdelningen. Då hade inte jag varit tyst kan jag säga om jag fått den kommentaren *GRRR*

• idacathrine

Man behöver ett helt annat stöd när man har stor byst.

Bharna man köper på H&M må vara söta och billiga,
    men kvalitén är riktigt kass.
    Varför dom måste vara "fula" har jag dock inget bra svar på...

• trixxie

Skönt att man inte är ensam om detta! Först får jag spara pengar ett bra tag och sedan ta mig till specialbutiken, där man i sina 30+ ändå är bland de yngsta... Och man går sedan därifrån, en förmögenhet fattigare och en påse med underkläder i stil med de farmor hade på sin tid... Hur många gånger har jag inte sneglat på de sockersöta, Snobben-prydda, pastellfärgade bh`na som tex H&M har? Visst, det går inte att jämföra kvalitén, men det är inte bara de med barnbarn som har stor byst.... Men jag köper mina spetsprydda, rejäla underkläder och är tacksam för att de håller ordning på mina bröst, fast jag känner mig ju knappast sexig....

• idacathrine

Jag är bara 19 år ;(

Efter den här graviditeten + amning ska jag försöka få en bröstförminskning betald av landstinget..

• PrimaElv

åh vad bra att jag hittade den här tråden!
    jag har då 80G....
    men ingen fara!!! är så glad för jag kan tipsa er alla om lindex! dom har ett eget märke,jag själv köper formpressade push-up bhar,alltså en t-shirt BH.finns i alla möjliga färger,visst dom är enkla men gud så underbart sköna!!!
    jag äger 4 stycken,svart,vit,blå o lila!
    och till det väsentliga.. priset! jo då.. 200 riksdaler!
    kan liksom inte bli billigare!
    SÅ SPRING o köp det första ni gör imorgon!!

• tinis77

Jag har 70E, jag köper bara bh på lindex. Var inne där förra veckan, och de hade fått in massa snygga bhar i större storlekar.

• Tippsie

Det finns alltså fler med detta problem. Jag blir alltid lika arg för att det är så svårt att hitta en snygg bh i min storlek, jag hade 70E innan graviditeten, nu när jag ammar måste jag ha 75F. Det är om möjligt ännu svårare att hitta en bra bikini!! Baddräkt är ju inte att tänka på, då skulle de skvalpa omkring hur som helst...

• CUFC

Flickan har H och brukade köpa sina på Debenhams, först i england när vi bodde där och sen när Debenhams fanns i stockholm.
    Dom hade ett bra stort utbud på stora och riktigt snygga bhar (även ur en killes perspektiv )
    Men nu har ju dom lagt ner Debenhams i stockholm så nu får hon köpa tråkiga tant bhar som gör hennes tuttar till stora strutar.
    Hon är mycket missnöjd, men men jag får väl ta med henne till england igen så hon kan shoppa loss.

• vinterbabyn

lindex är nog de enda stället jo om man vill ha större storlekar o omfång under 85 till ett billigt pris. deras balconette 75dd eller 8DD är min absloluta favorit. hålls upp till o med utan axelband pga "den klibbiga kanten".

Svar på tråden Stora bröst-problemet