• Ciccilionaa

Ngn som shoppat i Pattaya?

Ska bl a till Koh Samet och Rayong i dec.
    Har hört att shoppingen i Pattaya ska vara bra.
    Ngn som varit där och kan rekomendera ngt spec. ställe?
    (Tror ni det finns möjlighet att hitta vinterjackor?)

Har tänkt ta en dagstripp dit för att shoppa.

Tacksam för svar,
    C

• Svar på tråden Ngn som shoppat i Pattaya?
  • hotten

tja det finns ju shopping i pattaya men man åker ju till bangkok för att handla, aldrig hört att någon åker till pattaya å handlar utan att man åker just från pattaya till Bkk för att hitta billigt

Visst finns det vinter jackor i pattaya, å de syr snabbt en jacka du vill ha!

Beställde själv en vinterjacka därifrån, mailade dit vilken jacka, mått å vilken broderad logga jag ville ha å så skickade de jackan till mig hemma i sverige, tog totalt ca 10 dagar! kostade ca 400,- (ink frakten som är ca ½ summan)

• Caten

Puffar lite här.

Vi ska också till Rayong-trakten i vinter och har tänkt åka på dagsturer till Pattaya för att shoppa så jag är också intresserad av tips.

• Ciccilionaa

Jo, vi kommer också att vara i Bkk ngr dagar under resan, men tänkte ta oss på dagstrip till Pattaya, just för att shoppa, så därav min fråga!

C

• gemelli

Jag tycker inte var så mkt att ha där...

Lägga all tid och PENGAR på den underbara shoppingen i BBK istället

En liten Vide i magen enligt ul
  • Fighter

Jag spenderade 2 v i Pattaya av min 2 mån långa thai-resa.

BKK shoppar man i, Pattaya har ingen vidare shopping jämfört med BKK.

I Pattaya shoppar man mest "annat"...

• maria215

Har varit i Pattaya för några år sedan, tyckte att det inte var något att ha. Vare sig shoppingen eller annat för övrigt. Bästa shoppingen har du ju i Bkk med alla marknader osv.

• Caten

pratade med en tjej som alltid bokar våra thai-resor. Hon reser mycket själv och är ett riktigt shopping-proffs. Enligt henne är Pattaya helt klart värt ett besök för shopping med flera marknader och ibland även billigare än bkk.

Vi måste ändå åka dit för att köpa en del saker som inte finns i Rayong, så vi kommer ge det en chans. Jag kan berätta vad vi hittat i mitten av november.

• Ciccilionaa

Caten!
    Toppen! Ska bli kul att höra!!
    C

• Ciccilionaa

puff.
    Caten, har du varit i Pattaya än?

C

• hotten

caten.. eller så har den tjejen inte hittat till de billiga ställen i BKK ...
    i pattaya känner jag ett tjogotal svenskar som bor där, alltingen över vintrarna eller nästan jämt. å nog åker de alltid till bkk för att handla billigt käder mm.. jackor å sy upp kläder gör man dock i pattaya ibland då allt inte finns i bkk om man söker nått speciellt.

Svar på tråden Ngn som shoppat i Pattaya?