• Anonym (Kille)

Vänsterprassel

Vad tycker ni? är det ok att hålla på med sånt?? och hur lätt tycker ni att det är att hitta en KK (vänsterprasselpartner)när man är i ett förhållande?? Och hur lätt är det att leva med vetskapen att man kan "åka" dit och bli upptäckt av sin partner Svara ärligt nu alla!!

Själv har jag ingen KK, bara en sambo...

• Svar på tråden Vänsterprassel
  • Terryleene

Nej det är inte ok. Det borde väl vara rätt lätt att hitta, med internet och alla möjligheter som finns där.Jag skulle förmodligen lätt kunna leva med det och tycka att vetskapen att jag kan åka fast var spännande i och med att jag skulle var helt verklighetsfrånvänd och känslolös om jag hade en kk. Annars, om man är frisk och i ett hälsosamt, jämlikt förhållande skaffar man sig inte en kk.

• Mysanpysan

Nej! Jag tycker inte det är ok. Jag skulle aldrig göra det mot min sambo.
    Det är inte ärligt och då älskar man inte sin partner så mycket att man ska ha förhållandet kvar.
    Kul att du tog upp detta som diskussion.
    Du får säkert några heta debatörer här.

• fallen angel

jag själv tycker inte att det är okej att vara otrogen...

• nattuggla

JAg tycker det är okej om man är överens med sin partner...alt. berättar för sin partner att man prasslat;) Nej, tror inte alls att det är svårt att hitta ett vänsterprassel! Är det så att du är lockad? Är det spänningen som lockar iså fall?

• Anonym (Kille)

Kul att du frågar, nej det är jag inte... bara intresserad av ämnet, det finns sååå många som gör sånt så man börjar ju fundera hur vanligt de egentligen är...men åter igen nej jag är inte lockad...

• jenny99

Mot mitt ex var jag otrogen.
    Jag träffade en annan man hela tiden,kunde inte sluta med det för vi hade så bra sex.Jag träffade den mannen ca 1-2 gånger i månaden under flera år..tills jag träffade min nuvarande man.

Min man vet allt men känner sig inte hotad.Det tillhör det förgågna.

Jag var ibland orolig att bli påkommen då vi heller aldrig var försiktiga,men det hörde väl till spänningen förstås med..
    Men däremot så ångrade jag aldrig det..inte ens idag.

Men jag skulle inte behandla min man så.
    Om något skulle saknas,eller om jag vill göra något,så diskuterar vi det eller gör vad vi lovat tidigare.

• Anonym (Kille)

Kull att höra ...eller rättare sagt läsa lite olika synvinklar på det hela...Och jag håller med dig Mysan, jag håller mig till in kvinna och lämnar prasslandet till andra. Jag vill inte säga att jag någon "moraltant" eller i det här fallet "Moralgubbe" men lite invändningar skulle jag väl ha om det drabbade mig... men som sagt alla har en fri vilja och den får man leva efter.
    Hoppas på fler inlägg...

• Anonym (Kåt)

3 emot, 1 för, 1 som varit otrogen... Nattuggla frågar om man är lockad, tja ställer du upp?

Majoriteten tycker inte att det är OK.. så kanske det är så då.

• Akvarel

Den som vill bli bedragen kan väll tycka det är okej antar jag.

• älgjägarn

Om man är man och hustru är det inte OK, om man nu ska hålla löften.....

" jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig TROGEN tills döden skiljer oss åt."

Nu förkunnar prästen att äktenskap ingåtts:

"Ni har nu ingått äktenskap med varandra och bekräftat detta inför Gud och denna församling. Ni är nu man och hustru. Må Herren vara med er och leda er i sin sanning nu och alltid".

Svar på tråden Vänsterprassel