• Anonym

Smygdricker

Nu har jag börjat smygdricka igen..
    Och jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta.
    Jag vill verkligen inte dricka och gör allt för att inte göra det, men ändå kommer jag på mig själv med att ha tagit fram spriten och hällt i mig några groggar på kvällen när jag är ensam hemma.

AA har jag inte varit i kontakt med innan men vet vart dom har sina möten i min stad. Men jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna ta mig dit. Hur klarade ni som inte tog hjälp av AA er ur detta? Har ni några bra tips att komma med? Orkar inte ha det såhär.

Jag vet att det jag gör är hemskt fel och önskar helst att ni kan hålla inne på era anklagningar..

• Svar på tråden Smygdricker
  • Mysanpysan

Men lilla vännen. Gå och få hjälp av AA eller be en läkare om hjälp. Dom har tystnadsplikt så du kan få hjälp där!
    Det är ju jättebra att du ändå har insikten om att det är fel det du gör. Eller ja fel och fel men inte bra. Och absolut om du har barn.
    Jag kan bara önska dig lycka till och försök stå på dig och sök hjälp från läkare och AA.
    Lycka till!

• Anna52

Sök hjälp innan det går ännu längre! Du kommer tacka dig själv sen.
    Lycka till!

• sötäpplet

man tar sig INTE ur det utan hjälp. Gå till AA och be om hjälp där.

• yakuzapixel

min mor smög med sprit under hela min barndom. om du har barn och vill höra hur det uppfattas ur deras synpunkt är det bara att inboxa mig. vet att det är en tuff grej att försöka bemästra, men det går faktiskt!

• Anonym

Tack för era svar.
    Jag har inga barn men självklart är det andra i min omgivning som tar lika illa upp av detta. Om de nu märker att något är fel.
    Jag är så rädd att de inte ska ta mig på allvar om jag söker hjälp. Jag är bara 19 år. Och vill inte åka in på behandlingshem då jag helst vill klara mig ur detta utan att folk får veta det. Kan man bara dyka upp på ett AA-möte och börja prata eller hur går det till?

• Anonym (hopp)

Styrke kramar till dej. Ta tag idetta problem nu du har hela ditt liv framför dej. Man är starkare än man tror många gånger.

• Mysanpysan

Ring och prata med någon AA grupp. Du behöver ju inte tala om vad du heter. Det finns även ett nummer man trycker på telefonen så att inte den andre man ringer till ser numret. DÅ kan du fråga. Klart ingen behöver veta.
    Lycka till!!

• sötäpplet

Jag är helt övertygad om att du bara kan gå dit eller ringa och du kan vara anonym.

Jag tror att de tar dej på allvar, det finns fler som är i din situation.

Inte kommer de ta in dej på behandlingshem som första åtgärd! Det verkar ju som att du både inser ditt problem och vill göra något åt det. Behandlingshem blir det nog först när du själv vill det.

Lycka till!

Svar på tråden Smygdricker