Fanny?
Har hört att "Fanny" betyder något snuskigt/mindre smickrande på engelska? Kan nån berätta rakt på sak exakt vad? Jag tycker att det är ett så fint namn, trodde det kom från england oxå? Lite ovetande....

Har hört att "Fanny" betyder något snuskigt/mindre smickrande på engelska? Kan nån berätta rakt på sak exakt vad? Jag tycker att det är ett så fint namn, trodde det kom från england oxå? Lite ovetande....

polite word for buttocks (worse, in the UK it can mean vagina.)
Fråga mej inte vad "buttocks" är

Oj då, tack för informationen... hmmm, men heter inte folk Fanny i England? Gillar det ändå!   

Fanny heter man överallt, världens finaste namn! :)

Ja, som flera har skrivit så är det slang för både baken och slidan, på olika ställen i den engelsktalande världen. Dessutom slutar det på -y, och det är ett smeknamn och inget riktigt namn. Ett riktigt dåligt val alltså, enligt mig.

vad är det smeknamn för eftersom det slutar på y då?

Frances. DET däremot är ett vackert, feminint, högklassigt namn - men det passar inte så bra in i svenska språket.

Fanny, det är väl funny? :D

Jag tycker Fanny är ett fint namn men skulle aldrig döpa mitt barn till rumpa, tyvärr.

Nu står det faktiskt så här på www.behindthename.com, som är en erkänd internationell namnsajt:
FANNY  
Usage: English 
Pronounced: FAN-ee   [key] 

Pet form of FRANCES. Since the late 19th century this has been a vulgar slang word, and the name has subsequently dropped out of common use. 
I överstättning: namnet används inte längre, eftersom alla bara tänker på slangordet. 
Jag skulle inte heller bry mig om ifall ett namn betydde ett könsord på - låt oss säga japanska eller swahili. 
Men med tanke på att alla svenskar kan engelska idag, att vi tittar på engelska och amerikanska TV-serier och lyssnar på låtar med engelsk text, och att väldigt många ungdomar vistas antingen i England eller något annat engelskspråkigt land en tid, så anser jag att det ÄR viktigt vad namnet betyder på just engelska. 
Men där kan man tycka olika, så klart.

hur orkar du engagera dig? Hur orkar du störa dig? 
visst man kan tycka väldigt olika och det finns olika sätt att uttrycka sig på..du är rätt klumpig!

Ina1979: Nog för att du har en personlig relation till namnet Fanny, men att brusa upp som du gör tycker inte jag är befogat. Att dessutom anse att "fittan" är ett passande namn på Gabriella S är pinsamt låg debattnivå. Jag tycker det är du som är klumpig i dina uttalanden, inte Gabriella S. Det som angetts om namnet Fanny är fakta - men du har naturligtvis rätt att lägga annan betydelse i namnet.

Min dotter heter Fanny och det är,enligt mig, världens finaste namn.
Tänk dom som heter Dick.... då kan man börja disskutera!

Ett namn är ett namn över hela världen. Det finns ju Brad Pitt, och en massa Dick, inget som gör någon särskilt upprörd eller hur? I Sverige är Fanny vanligt och jag tror knappast någon förknippar det med något annat än ett namn.