• Anonym (confused)

vilken barnförsäkring har ni? vad betalar ni /månad?

jag har nu båda mina barn försäkrade hos trygghansa men börjar undra om det inte finns nåt billigare alternativ. jag betalar ca 90-100kr/månad för ett barn.

en tilläggsfråga också? vart tecknar man den billigaste bilförsäkringen, och då bara en trafikförsäkring?

om min sambo står som ägare på bilen, får min mamma stå på försäkringen om hon vill ( på så sätt får vi ner priset på försäkringen)??nån som vet?

• Svar på tråden vilken barnförsäkring har ni? vad betalar ni /månad?
  • blommanbarn

Länsförsäkringar kostar ca 1400 kr/år.

• Marija79

Vi har Scandia, förstaåret betalade vi halva priset ca 75;- månaden, nu betalar vi ca 150;- månaden.
    Vi tyckte Scandia hade bäst vilkor.

• Lilla  Bebisen

vi har trygg hansa.. betalar 202 kr i månaden..

• Mia83

Skandia, 160 kr i månaden.

Enligt Privata Affärer i dag så ligger billigaste premien på 598kr per år, hos Salusam.

Länsförsäkringars billigaste premie ligger på 818kr per år.

Dina (vet inte vad det är för bolag) har som lägst 709kr per år.

IF 808 kr per år.

• irmelin

Ett tips är att jämföra villkoren också och inte bara premierna. Det kan skilja sig ganska mycket mellan försäkringsbolagen. Kolla t ex invaliditetsersättningen vid ex 50% resp 100% invaliditet. Vilka sjukdomar gäller försäkringen för och vilka är undantagna?

• Mia83
    irmelin skrev 2007-09-26 16:18:31 följande:
    Ett tips är att jämföra villkoren också och inte bara premierna. Det kan skilja sig ganska mycket mellan försäkringsbolagen. Kolla t ex invaliditetsersättningen vid ex 50% resp 100% invaliditet. Vilka sjukdomar gäller försäkringen för och vilka är undantagna?
    Instämmer till fullo. Mitt tips blir att köpa Privata Affärer den här månaden eftersom de har en artikel där de tydligt visar skillnaden mellan både premier och villkor.
    Man bör utgå ifrån vad man vill ha ut av sin försäkring och välja den billigaste som lever upp till de kraven.
  • virremirre

volvia 104 kr i månaden

• Anonym (confused)
    bilförsäkring då? vilken har ni?
  • Mia83

Bilarna har vi hos aktsam.
    För en volvo 855 -97 betalar vi 466 kr per månad, i halvförsäkring.

Svar på tråden vilken barnförsäkring har ni? vad betalar ni /månad?