Inlägg från: Pepparkakan06 |Visa alla inlägg
  • Pepparkakan06

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Hejhej
    Lägger till mig på listan, 2a försöket efter Mf, hoppas det går bättre denna gång

Måndag 22/10:

Tisdag 23/10: Fialia

Onsdag 24/10: Pepparkakan06

Torsdag 25/10: Bebis Igen

Fredag 26/10:

Lördag 27/10:

Söndag 28/10:

• Pepparkakan06

nån som ska köra med ältest denna månad?

• Pepparkakan06

vi försöker också med nr 1

Har inte hängt med så mkt i tråden, har precis flyttat och har ej fått igång internet än men det ska nog börja fungera till helgen.

Ni som ska köra med äl-test, vilken dag börjar ni testa på?
    Ska själv börja nu på lördag (dag 11 alltså) ..är rädd att stickorna ska hinna ta slut innan jag får äl..

• Pepparkakan06
    Miniluvan skrev 2007-10-02 14:48:20 följande:
    Tänkte nog också börja runt dag 11 med ÄL-stickor, första gången jag testar detta. Då blir det på måndag som jag ska börja testa.
    spännande
    Vad är det för märke på dina?
    jag använder mig av CB´s didigtala, för första gången
  • Pepparkakan06

Jag har endast testat med älstickor från billigatester.se... men jag har haft lite svårt att tyda om jag har äl eller inte, eftersom att strecket aldrig blev riktigt starkt, har ju läst att teststrecket ska vara minst lika starkt som det andra ...så därför bestämmade jag mig för att prova Cb´s för första gången

Är det någon som vet om uvi kan påverka äl eller om det påverkar spermierna?
    Upptäckte nämligen att jag har fått det denna månad också
    någon som vet vad det är som gör att man får urinvägsinfektion?

• Pepparkakan06
    skruttis11 skrev 2007-10-03 12:34:31 följande:
    hej hopp på er allt bra med er hoppas jag!denna månad så skiter jag i Älstickor å allt va de heter jag käkar rosenrot förra månaden började hade min mens alltid på dag31 så denna månad kom mensen på dag29 så jäla glad så får vi se om de tar sig denna månad ska försöka att inte tänka på de så mkt men menföresten en liten intim frågga har ni Äl slem? jag har inte de eller ja jag får som lotion runt äl vitt
    jag får också som lotion, men ibland kan det hända att det kommer litelite slem...men har ej kommit på om det är innan eller efter äl..
  • Pepparkakan06

hejsan!

Plussade med äl-testet igår kväll redan på dag 12...
    Dom 2 dagarna med störst chans är väl isf igår och idag då va?

Någon annan som har plussat?

Lycka till allihoppa

• Pepparkakan06

hoppas det går bra för allihoppa
    Här är äl redan över..hade positiva test i söndags och måndags sen var det neg igen igår.

Usch..sitter redan och väntar på symtom ska börja dyka upp!

Bebis igen: det där med att man inte ska mysa flera dagar i rad gäller väl endast om man har konstaterat att mannens spermier är få eller något liknande...det är vad jag har läst iallafall.

När jag blev gravid sist så hade vi haft mys ca 5-6 dagar i rad..så det kan ju funka det med

• Pepparkakan06
    tomcar1 skrev 2007-10-12 22:47:08 följande:
    Pumafox och FRU HH...men det kom så himla lite. Bara som blodig flytning. Nu är det borta igen. Kan det bli så då ? Räknade ut att det var 4 dagars edan ÄL. Kan det vara en nidis då tror ni ? Har ju haft som mensvärk och det gör lite småont vid samlag./tomcar1
    För mig var det så..fick en flytning med pyttelite blod i..hade även molvärk redan några dagar efter ÄL

håller tummarna för att det är en nidis
  • Pepparkakan06

Hejhopp
    Lägger till mig på symtom listan :D

BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig kanske liiiite tröttare....

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, längtareftersyskon, Pellan85, Lejonsjäl (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH yellow, Liam och Elliot (10)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, (7)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a tussan72, Snuttiz83 (7)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81 (6)

• Pepparkakan06

usch...jag håller med om att tiden går sakta

Ena studen kan jag verkligen känna mig jätte positiv och tänker; nu har det nog tagit sig denna månad..
    En kort stund efter blir jag alldelses deppig när jag sitter och läser om folk som har massa symtom..

Jag har haft dragningar nere i magen lite halv svagt, men nu idag har jag inte haft det..så nu känns det verkligen hopplöst

Ont i ryggen har jag iallafall..det kanske är bra

Det andra jobbiga är att jag går och jämför symtomen med min förra graviditet..det kanske man inte ska göra?

jaja...nu har jag skrivit av mig lite..
    Hur går det för er andra? håller tummarna för oss allihoppa

• Pepparkakan06

Fyller på med några symtom
    (om det nu är symtom ... kan ju kanske vara pga att man har ätit något dåligt..vad vet jag..dåligt mår jag iallafall )

Symptomlistan

BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.
    Bim-6 /äl+9 : Vaknade tidigt och mådde illa (ungefär som när man inte har ätit något och mår illa), hade ett sug i magen.
    Somnade tillslut om och vaknade sedan några timmar senare av ett helt annat illamående(höll verkligen på att spy),samt att magen inte var riktigt som den skulle. Har knappt kunnat röra mig utan att börja hulka..
    Känns ungefär som en kraftig bakfylla

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår

Fru HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar...

Lillkurre: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

Jooonanna: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

Marengski: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

Goshheidi: (10 dagar kvar till BIM) Känner mig trött. Kände mig lite illamående innan jag steg upp ur sängen. Brösten lite större än vad de brukar vara annars.

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. mens eller gravid? den som väntar....

Greatmother: Snart bara helgen kvar och inga speciella symptom. Hög temperatur. Känner mig varm, det är det enda.

BIM- listan

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow, Liam och Elliot (10)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (7, Lillkurre

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon (7)

• Pepparkakan06

Grattis JagL8

Har inga symtom alls just nu...har tyvärr lyckats blivit magsjuk...så nu vet jag vad illamåendet berodde på

Är på äl+10 i dag...funderar på att ta ett test i morgon..
    Är det alldeles för tidigt kanske? har ju bim den 24:e (på onsdag)

hatar verkligen denna jobbiga väntan!!!

• Pepparkakan06

hej
    hur går det för alla? några fler pluss kanske?

själv har jag tappat hoppet helt...testade neg med cb i går på kvällen (bim -4)...hade inte kissat på 5 timmar så jag chansade..

har inga symtom alls...lite ont i ryggen bara..men det är väl för att mensen kommer snart.

det gör ju inte saken bättre att jag precis fick veta att 2 av mina barndomskompisar väntar barn...nu är det sammanlagt 5 vänner som ska ha barn...känns lite jobbigt

man börjar ju verkligen undra vad man gör fel..

• Pepparkakan06

Fick min mens nu...Gråter
    Fan vad livet känns orättvist ibland!!!!

Håller tummarna för er andra iallafall, lycka till

BIM v 43
    Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, bebis igen, Greatmother, Jooonanna (6)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, (7)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 56 x 0,2= 11,2 st

GRAVIDA(2):
    JagL8
    Lejonsjäl

INTE GRAVID (6): hysteria , MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Myran81,Pepparkakan06

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Symptomlistan
    BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår och mjäll

FRU HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar... BIM -6 Molvärk i tjejmagen från och till. Hela underredet känns "tjockt" som om det skulle ha blitt blodfyllt (måste kolla färgen, efter gårdagens heta ämne ) Känslosam, lätt irriterad...

LILLKURRE: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

JOOONANNA: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

MARENGSKI: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

GOSHHEIDI: GOSHHEIDI: (4 dagar kvar till BIM) sover oroligt. Kände mig lite illamående efter dagens kaffepaus på jobbet. Brösten lite större än normalt, ont i korsryggen, luft i magen :/

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. öm o svullen längst ner i magen, hård om man trycker lite lätt. känns som ett tryck hela tiden. mens eller gravid? den som väntar....

GREATMOTHER: Snart bara helgen kvar och inga speciella symptom. Hög temperatur. Känner mig varm, det är det enda.

PUMAFOX: Lite molvärk, mer kissnödig

LÄNGTAREFTERSYSKON: Lite molvärk, känns som om livmodern är "tyngre" än vanligt. Ömmar lite i tuttarna, men inte så mycket. Mest om jag springer eller går i trappor.
    Igår hade jag stickningar i livmodern. Ganska mycket vid sin tillfällen.

Lillatroll: svampinfektion och lätt illamående som kommer och går.

Lejonsjäl: ÄL+6: somnade till när vi såg film på en föreläsning idag så liite tröttare än vanligt är jag (oops!), ömma bröstvårtor, "trött" i nedre delen av ryggen och lila underliv (!!!)kan som sagt likaväl vara tanten som knackar på dörren, jag vill inte...

Ffiiaa: Lite molvärk o kissar lite oftare än vanligt. Men det e säkert bara inbillning. ÄL+3

ZEZZIZ: ÄL+6. Ont i brösten och ömma bröstvårtor. Har även molvärk i magen och ont i ryggslutet. Hoppas innerligt det är tecken på en ny graviditet

LOLLO1977: Illamående sen i fre mer eller mindre hela tiden, ont i brösten,ont iryggen. Förra mån var de teecken på men nu får man hoppas på grav.... he he

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~