• Esa

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Hej!
    Vi är inne på vårt sjätte seriösa försök och man börjar ärligt talat att tröttna på det nu. Jag och min man har varit och tagit prover. Jag fick hem provsvaren idag och det sa att jag hade normala värden och jag hade hög progesteronhalt vilket visade på att jag haft ägglossning. Min mans provsvar är dock inte hemskickat fastän att jag vet att de har kommit. Konstigt...kanske är det ngt fel...

Vilket försök är ni andra på?

• Esa

Miniluvan: Vi hade också ett missfall i mars, fast i vecka 8. Jättetråkigt...Känns extra jobbigt nu när det inte tar sig.

Nu är det en grej som gör saken ännu jobbigare. Jag tror att jag kommer att bli erbjuden ett kanonjobb. Det är inte säkert ännu men det låter så. Frågan är då om vi måste lägga ner babyverkstaden några månader bara för att man fått ett nytt jobb...Känner mig så kluven...Någon som har några råd?

• Esa

Vad frustrerad man blir. Jag fick min mens 5 dagar för tidigt denna månaden och blödde bara kraftigt en dag sedan har det varit mest bruna flytningar i en vecka nästan(ursäkta detaljerna)
    Såg i dag när jag kom hem från jobbet att jag hade en jätte ägglossningsflytning och tänkte att då får jag väl göra ett test och det visade positivt!? Det är alltså på dag 7 eller 9 i cykeln beroende på hur jag räknar på när mensen kom. Är inte detta jättekonstigt? Kan det vara så att jag är gravid? Vad tror ni? Jag håller på med jobbintervjuer nu och är nära att få ett jobb som jag jättegärna vill ha så vi får nog hålla upp med bebistillverkningen några månader...

• Esa

Vad är det som händer? Jag fick en liten blödning fem dagar innan mens, mest typ flytningar och sedan tre dagar innan mens blödde jag ganska rejält, typ som mens men sedan dagen därpå blev det bara som bruna flytningar (ursäkta beskrivningen) Jag brukar inte ha en sån mens och i måndags fick jag en rejäl ÄL flytning och då gjorde jag ett ÄL test och det visade positivt. Jag tyckte det lät konstigt att jag skulle ha ÄL 7-9 dagar efter mens så jag gjorde precis ett gravtest med testlagrets tester och det visar positivt! Hjälp mig! Vad ska jag tro! Har gjort ett test till nu ikväll och det är också positivt. Det kan ju varit missfall jag hade för nio dagar sedan men håller HCG halten i sig i nio dagar om man får ett så tidigt missfall? Något att tillägga är även att jag inte har ngn förhöjd temperatur.

• Esa

Hej igen. Var hos läkaren i går efter att ha plussat på sex olika tester av olika fabrikat. De gjorde blodprov på mig och såg då att HCG var lågt, endast 60. Vet ni någon som har varit gravid i v.5 och haft ett så lågt värde eller kan jag med 100% säkerhet tro att det har varit ett missfall?

• Esa

De gjorde en gynundersökning men såg ingenting bara att slemhinnan var 5mm tjock.

• Esa

Ja det är väl bara att vänta... Det känns trist bara med två missfall och två graviditeter...

• Esa

Tack fraggla för att du försöker peppa mig och ger stöd!

• Esa

Hej igen,

Tog graviditetstest i dag igen, 1,5 dygn efter det förra testet och detta testet visade samma som det förra, positivt. Fick idag, 12 dagar efter blödningen, typ extremt pyttelite blod i en flytning. Fattar inte vad det är som håller på i kroppen. Jobbigt är det i alla fall...

• Esa

Tack för ert stöd! Jag är jättetacksam! I går började jag blöda efter sex. Det var så den förra blödningen startade också. Ska göra gravtest i morgon och se om det är svagare eller starkare. Man blir ju inte klok på det här. Jobbigt att leva i ovisshet. Varför ska allt krångla med mig?! Hade det inte räckt med ett missfall? Det känns som alla runtomkring en blir gravida direkt...

• Esa

Grattis Snuttiz! Du verkar ha flyt när du blir gravid två månader i sträck! Hade också tidigt missfall i September och ska göra ett nytt försök nu. Hoppas...

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~