• almafa

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Lägger in mig på listan...

~~BIM V.43~~

(siffran inom parentesen avser totala antalet den dagen)

Måndag 22/10: lillstrumpa99, tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen (6)

Tisdag 23/10: Fialia (1)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8 (3)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani (4)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa (5)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz (4)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia (3)

Antalet som borde bli gravida: 26 x 0.2 = 5,2 personer

• almafa

Här testas det också med ÄLstickor denna månaden... Fick svagare streck än kontrollstrecket idag men jag tykte ändå det var ganska starkt så det kanske är på G, enligt mina egna beräkningar borde jag inte ha ÄL förrän på fredag. Vi sexar varannan dag hela denna perioden (från dag 10-22) för att vara på den säkra sidan... Vi har en son som är 16 månader och han fastnade utan att vi ens försökte på en gång, men nu verkar det vara lite tuffare (dock bara 4:e försöket så vi ska VERKLIGEN inte klaga än)

Denna månaden äter jag så nyttigt jag bara kan dvs inga härdade eller transfetter, massor med vitaminer och mineraler, INGEN alkohol, inget koffein eller tein, inga sötningsmedel... Om det inte tar sig denna månaden har jag iaf kvalificerat mig till månadens "hälsogalning

Hur går det för er andra???

ESA: hur mår du? har det hänt något nytt?

KRAM almafa

• almafa

Fraggla: vad skönt att ni verkar vara på rätt spår igen...

Jag testar med ÄL tester denna månaden och har inte fått stegring än (dag 13) men strecket är nästan lika starkt fortfarande (samma som dag 10) så jag får väl fortsätta testa...

Jag använde CB digatal (ÄL)för ett par manader sen och fick ingen stegring på morgonen dag 14 men kände av symptom jättemycket så jag "offrade" en sticka till vid klockan 10 (fm)samma dag och fick full stegring så jag vet inte hur kort tid man kan ha stegring... superkort för mig antar jag...

• almafa

Bebis igen: Det kan mycket väl vara en nidis, bli inte ledsen än... vänta nu lite innan du kastar in handuken denn gången gumman.

Själv är jag helt symptomfri, förutom molvärk som jag har haft från och till hela månaden... Var hos gyn för jag hade såååå ont på dag 11, hon såg inget konstigt, men sa att hon kunde se äggblåsor... Vet inte vad det är faktiskt, kanske tarmarna...

Nu är det snart dags att börja testa tjejer...

Jag ska på FEST på fredag och vill verkligen dricka lite vin, tror ni att ägget "tycker det är den dålig miljö" att fästa i om man dricker alkohol? min BM säger att man kan leva som vanligt tills man får ett plus... Vad tror ni???

M.

• almafa

Grattis till alla plus än så länge...

Jag är på dag 24 idag (BIM fre 26:e) har haft riktig mesnvärk hela eftermiddagen och kvällen och nu ikväll har jag fått liiiite blod, hade pappret varit grått istäälet för kritvitt så hade jag inte sett det... men NU är det borta igen...
    Ja ja den som lever får se, antingen är det en nidis eller är mensen supertidig denna månaden... ska vänta till söndag med att testa om inte mensen kommer igång imorgon (vilket den borde göra om detta var spottings... Jag har aldrig haft spottings på dag 24 förrut (cykel på 27-28 dagar) men man vet aldrig...
    mår liiiite illa också tror jag men jag har varit sååååå skenis förrut så jag ska inte säga ett pip om det...

väntar med spänning på alla er som ska testa imorgon *LYCKA TILL*

M.

• almafa

Här är det fortfarande lite konstigt... blödde ju liiite igårkväll som sen försvann lika fort igen och idag är det verkligen inga spår av blod. Det konstigaste är nog att jag hade kraftig mensvärk igår som inatt gick över i ryggvärk (vänster svank) jag har bara upplevt den sortens smärta på det stället en gång förrut och det var under min sons förlossning (fast 10 millioner ggr värre då )

jag mår illa och fryser...

Idag ska jag bara vänta och se om det var spottings så mensen kommer ordentligt eller om är det något annat på G...

ska tillägga att jag är på dag 25 av 27-28 så blod på dag 24 har jag aldrig varit med om förr...

• almafa

glömde ju för sjutton det viktigaste idag

GRATTTTTTIS Lirre, gud va kul...

Bebis igen: lite spänning hos dig idag också...

creampuff: lycka till på nya jobbet idag...

M.

• almafa

HJÄLP MIG REDA UT DETTA TJEJER... (varning för detaljer)

dag 24 bruna flytningar
    dag 25 bruna flytningar
    dag 26 bruna flytningar *testar negativt*

Jag har ALLTID en cykel på 27-28 dagar och får alltid ljusrosa spottings på dagen innan mensen kommer igång på riktigt (dvs dag 1) men nu kommer det ingen mens bara bruna flytningar på papper (alltså inget i trosorna) i 3 dagar...

Efter att ha analyserat detta till leda är mina alternativ:
    1: nidis = för tidigt att testa
    2: ingen ÄL = konstig mens (har aldrig haft detta förr dock)
    3: grav. blödning (MEN var är plusset)
    4: tidigt missfall (MEN var är plusset)

Jag har BIM på fre eller lördag kan det vara för tidigt att plussa än , tror ni???

ge mig lite förslag och om någon tom har erfarenheter av detta tråkiga men lite spännande dilemma

vi har ingen brådska med bebisverkstan så vad det än är, plus eller minus så vill jag nog helst bara ha ett besked... ska testa igen på lördag om inte mensen kommer igång ordentligt...

HJÄLP...

• almafa

Hade världens konstigaste mens denna månaden... lite bruna flytningar ett par dagar sen var den borta... har testat för säkerhets skull men det var minus... Nya tag i november...
    kram till alla som kämpar och STORT grattis till alla gravida, vilken statistik det blev denna veckan...
    Kram M.

Måndag 22/10: annlund, Cindy89, Jooonanna, (3)

Tisdag 23/10: MabyeBaby, Pellan85 (2)

Onsdag 24/10: Ankeninni, Joss79 nr 2 (2)

Torsdag 25/10: Litenbebbe08, två blir tre(2)

Fredag 26/10: creampuff (1)

Lördag 27/10: skruttis11,Snuttiz83 (2)

Söndag 28/10: fraggla,Fager, L81, Liam och Elliot, skrutt snutt (5)

Antal som borde bli gravida: 59 x 0,2= 11.8 st

Antal kvar på listan: 17

GRAVIDA (16):
    JagL8
    Lejonsjäl
    Fru SEDH
    Myran81
    Lirre
    Lillkurre
    yellow
    julias mamma
    smyg
    babyontheway
    Ffiiaa
    två blir tre
    snuttan1
    ms jenna
    Björnbäret76
    tussan72

INTE GRAVID (28): hysteria, MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Pepparkakan06, Pumafox, Greatmother, Humlan2, marengski, lillstrumpa99, goshheidi, bebis igen, 79Anna ,Lollo1977, jessi32, Fialia, Lillatroll, FiaFlorist, mammiiie, Hannah81, zezziz, Röda Humlan , Miniluvan , PreciousDivine, Längtande83a, ceropegia, Vildhallon, almafa

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~