Inlägg från: marengski |Visa alla inlägg
  • marengski

Symptomlistan

BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig kanske liiiite tröttare....

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår

Fru HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken.

Lillkurre: Stickningar o molvärk, större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe!

Jooonanna: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

marengski: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

BIM

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow, Liam och Elliot (10)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (7, Lillkurre

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon (7)

• marengski

Känner ingenting. Börjar misströsta. Vill VETA. Men ska inte testa förrän nästa lördag...

• marengski

Inga symptom idag heller. Inte roligt detta. Jag hade ju ont i äggstockarna för några dar sen, och lite allmän magvärk, men sen försvann det. Är det ett dåligt tecken, eller kan man hoppas ändå?

Jag kan ju tyvärr inte som de flesta av er andra bara "köra på" nästa månad igen. Jag har gjort insemination tillsammans med min flickvän, och vet inte om vi kommer få fler försök på det sättet. I så fall blir det två provrörsbefruktningar, och det är verkligen inget vi ser fram emot...

• marengski

Tack för stödet!

Det här är vårt första inseminationsförsök. Eftersom vi kommer från det snåla landstinget Sörmland (men gör ingreppen på Akademiska i Uppsala), så kanske vi bara får tre försök, vilket är regeln i Sörmland. Och då blir det en insemination och sen två provrör, eftersom chansen att bli gravid tydligen är dubbelt så hög med provrör som insemination.

Men vår läkare i Uppsala tycker det är helt galet att vi bara får tre försök, och försöker påverka vår läkare i hemstaden att ge oss sex försök, vilket de som bor i Uppsala och på många andra orter får. Då gör man fyra inseminationer och därpå två provrör om det inte funkat.

Djupt orättvist att det ska bero på var man bor hur många försök man får. Och det borde ju bli billigare för landstinget att tillåta fyra inseminationer i stf två provör, eftersom inseminationer kostar typ 1500 och provrör 15 000... Och efter fyra inseminationer har de flesta lyckats, som öht kan bli gravida den vägen.

längtareftersyskon skrev 2007-10-21 09:23:12 följande:
    jag håller tummarna alldeles lite extra för er. Hur länge/många gånger har ni försökt?
    marengski skrev 2007-10-21 00:39:10 följande:
    Inga symptom idag heller. Inte roligt detta. Jag hade ju ont i äggstockarna för några dar sen, och lite allmän magvärk, men sen försvann det. Är det ett dåligt tecken, eller kan man hoppas ändå?Jag kan ju tyvärr inte som de flesta av er andra bara "köra på" nästa månad igen. Jag har gjort insemination tillsammans med min flickvän, och vet inte om vi kommer få fler försök på det sättet. I så fall blir det två provrörsbefruktningar, och det är verkligen inget vi ser fram emot...
  • marengski

Du klickar på den lilla runda knappen med "A under datumet för det inlägg som du vill citera. Då klistras det in i rutan där du skriver ditt inlägg. :)

Lillkurre skrev 2007-10-22 22:22:42 följande:
    Hur gör man när man svarar på inlägg?? Ursäkta by the way att ja typ e ordblind!!
  • marengski

Fan. Mens idag.
    Bäst att förbereda sig för provrörsbefrukning då. Urrrk.

BIM v 43
    Måndag 22/10: annlund, Cindy89, bebis igen, Jooonanna, PreciousDivine (5)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Vildhallon (6)

Onsdag 24/10: FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni, jessi32, Joss79 nr 2 (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Litenbebbe08, två blir tre, Fru SEDH (6)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, creampuff, 79Anna, marengski(8)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 61 x 0,2= 12,2 st

Antal kvar på listan: 48
    GRAVIDA(4):
    JagL8
    Lejonsjäl
    Fru SEDH
    Myran81

INTE GRAVID (9): hysteria, MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Pepparkakan06, Pumafox, Greatmother, Humlan2, marengski

• marengski

Det här var första inseminationen. Men eftersom vårt landsting är så snåla och bara ger oss tre försök, så kommer de övriga två att vara provrör, för att maximera chanserna.

Men vår läkare i Uppsala försöker övertala vår läkare i hemstaden att ändå ge oss sex försök (varav 4 inseminationer) ändå. Ska ringa och kolla i morgon vad han fått för besked.

Himla skönt för dina kompisar att det lyckades direkt! Eller de kanske försökte flera gånger?
    Önskar att vi också kunde göra så, men samtidigt vill vi inte ha en kompis som blir biologisk pappa till vårt barn...

Lillkurre skrev 2007-10-24 20:19:08 följande:
    Marengski! Fyyy så synd! När kan ni få provrörsbefruktinig? Hur många ggr har ni gjort insemination? Jag har några kompisar som fick lite (ja du vet) i en spruta av en killkompis sen myste de tillsammans o gjorde inseminationen tillsammans o det funkade.
  • marengski

Min mens kom också lite för tidigt...

Fru HH skrev 2007-10-24 21:04:27 följande:
    HEEEJ!! Jodå, surt med mens men det är ingen fara med mig. Det är är/var bara andra försöket för oss så jag ska inte klaga. Men det är ju lite oroväckande att mesen kommer för TIDIGT tror det bara är kroppen som håller på o ställer in sig, jag ammar ju lite fort. så det kan ju rubba cykeln. Tror på en fin o regelbunden cykel nu o sen ett fint + i januari eller så Men för din del håller jag tummarna för ett + i morgon bitti. *hoppas hoppas* Kikar in kring 08 har du testat då? KRAM
  • marengski
    Fru HH skrev 2007-10-25 08:37:39 följande:
    Lillkurre: Ett stort GRATTIS!!  Underbart jätte kul!marengski: Åh, surt med mens Hur mycket för tidigt kom din mens? Har du några funderingar på varför? Jag vill ju så gärna bara få en klockren förklaring med hormoner och allt på varför det blir så här konstigt...Bebis igen:  Nä! *kram*Jag kommer väl inte ens hamna på samma lista som er andra denna månad om det fortsätter så här, men jag hänger med er ändå... Vet ju ändå inget BIM innan jag har haft ÄL iom min konstiga cykel...
    Den kom ca 2 dagar tidigare än vanligt. Så inte så jättetidigt... Har ingen aning om varför. Den har helt annan konsistens än vanligt också, utan att gå in på några detaljer...
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~