Inlägg från: mammiiie |Visa alla inlägg
  • mammiiie

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Eftersom jag fick utslag på ÄL-stickan idag och när man räknat lite borde jag då ha min BIM den 23e.... alltså dag 43 i min lååååånga ooooregelbunda cykel!

hoppas man är välkommen? =)

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie (4)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99 (4)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08 (5)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox (6)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a tussan72, Snuttiz83 (7)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81 (6)

Antalet som borde bli gravida: 40 x 0.2 = 8 personer

• mammiiie

Bebis igen: vilken dag i cykeln fick du spottings sist? elr komemr du ihåg det?

almafa: klart du kan dricka, men kanske måttligt ;) ägget har ingen som helst kontakt med dej, din krop o dina upptagningar av mat eller dryck förrens senare i den eventuella graviditeten. först och främst lever det lilla fröet genom gulesäcken. så, vin kan du dricka. men tror att iomed att man är medveten om sina försök til graviditet, så dricker man nog automatiskt måttligt, inte sant? lycka till och ha det så trevligt!

• mammiiie

Bebis igen skrev 2007-10-17 12:40:21 följande:

Jag hade spottings på dag 11 sist..... nu är jag ju på dag 8..... så lite skumt är det!! Minns inte att jag hade sån mensvärk ehller som jag har just nu! Det är ju ända flera dagar kvar till BIM!
    Då är det ju ändå lite skilldnad, om du känner smärta denna gånG! hoppas det är ett liv där inne! ;]
  • mammiiie
    Fialia skrev 2007-10-18 10:07:11 följande:
    ni som har BIM på tisdag 23/10...hur långa cykler har ni? och när har ni tänkt testa??.jag tror att jag har lite längre cykel den här månaden eftersom jag hade ÄL lite senare än vanligt...har nog bestämt mig att testa på onsdag..om jag kan hålla mig så länge=)..inhandlade två test igår som jag redan noga granskat i beskrivningarna...käpte clearblue digital (där det står "gravid" eller "inte gravid" och Clear blue med färgindikator(plus eller minus)...
    jag har ingen aning om hur lång cykel jag kommer ha denna gången, har varit så oregelbunden sen jag slutade med p-pillerna i nov-06. men som minst har jag haft 36 dagar, och som mest 66 dar... sist hade jag 56...men i snitt brukar jag ha nånstans runt 40-45, och det är dag 44 den 23e, så ;) jag tänker inte testa mig förrens den 23e, jag ;)

har en liten teori till mej själv med...
    sägs ju ta i snitt 7 månader för en svensk kvinna att bli gravid, jag är nu på 11 månader, MEN de blir 7e cykeln nu. så, 7e gången gillts, för min del kanske?
    HOPPAS!
  • mammiiie

vart är det man kan va lila? inre blygdläpparna?

• mammiiie
    Tjofsen skrev 2007-10-18 12:18:25 följande:
    Jag flängde upp mig på sängen hemma när jag blev gravid (fast jag visste inte då att jag var det) och tvingade min sambo att checka, för själv tyckte jag ju att den var en aningen purpur. Men han såg inget och hade ingen aning om hur den såg ut innan....ha hah a...men han lyste som en sol...så jag sa: - Vad ler du åt? och han svarar "jag fick ju se mus ju"...ha ha ha ha......(karlar!!!)
    haha ;) min karl skulle tyvärr inte se nån skilldnad, han e totalt hopplös när det gäller färger som är lika..färgblind som han är! men han skulle garanterat sagt nåt liknande "mus fick man ju se"
  • mammiiie
    Lillkurre skrev 2007-10-18 12:26:46 följande:
    Hahaha! Min karl är oxå färgblid, inte har han nå luktsinne heller. han fick ju kolla in mitt sköte för några dar sen o han tyckte att den var brun (hoppas ha kollade på rätt ställe) !! Snyggt va? Själv tycker jag att den är lila.
    haha, dessa karlar, nej nus ka jag in i duschen med lilla fickspegeln ;)
  • mammiiie

Efter som mina bröst började ömma i förrförrgår och jag idag känner stramningar, kanske det är dax att skriva symptom (som likaväl kan va mensdax, men iaf)

Symptomlistan

BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår

Fru HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar...

Lillkurre: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

Jooonanna: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

Marengski: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

Goshheidi: (10 dagar kvar till BIM) Känner mig trött. Kände mig lite illamående innan jag steg upp ur sängen. Brösten lite större än vad de brukar vara annars.

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. mens eller gravid? den som väntar....

BIM- listan

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow, Liam och Elliot (10)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (7, Lillkurre

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon (7)

• mammiiie

jag tänkte jag skulle ta ett ÄL-test på lördamorronen, då är det bim-3...har två clearblue vanliga här hemma, men vill vänta med dem tills man känner sej mer säker.

• mammiiie

GRATTIS jagL8!!! skrev in dej i listan! den frösta som plussat! vad kul!

skriver in ett ytterligare symptom jag vakna med imorse...

Symptomlistan
    BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.
    Bim-6 /äl+9 : Vaknade tidigt och mådde illa (ungefär som när man inte har ätit något och mår illa), hade ett sug i magen.
    Somnade tillslut om och vaknade sedan några timmar senare av ett helt annat illamående(höll verkligen på att spy),samt att magen inte var riktigt som den skulle. Har knappt kunnat röra mig utan att börja hulka..
    Känns ungefär som en kraftig bakfylla

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår och mjäll

FRU HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar...

LILLKURRE: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

JOOONANNA: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

MARENGSKI: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

GOSHHEIDI: (10 dagar kvar till BIM) Känner mig trött. Kände mig lite illamående innan jag steg upp ur sängen. Brösten lite större än vad de brukar vara annars.

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. öm o svullen längst ner i magen, hård om man trycker lite lätt. känns som ett tryck hela tiden. mens eller gravid? den som väntar....

GREATMOTHER: Snart bara helgen kvar och inga speciella symptom. Hög temperatur. Känner mig varm, det är det enda.

PUMAFOX: Lite molvärk, mer kissnödig

LÄNGTAREFTERSYSKON: Lite molvärk, känns som om livmodern är "tyngre" än vanligt. Ömmar lite i tuttarna, men inte så mycket. Mest om jag springer eller går i trappor

Lillatroll: svampinfektion och lätt illamående som kommer och går.

Lejonsjäl: ÄL+6: somnade till när vi såg film på en föreläsning idag så liite tröttare än vanligt är jag (oops!), ömma bröstvårtor, "trött" i nedre delen av ryggen och lila underliv (!!!)kan som sagt likaväl vara tanten som knackar på dörren, jag vill inte...

Ffiiaa: Lite molvärk o kissar lite oftare än vanligt. Men det e säkert bara inbillning. ÄL+3

zezziz: ÄL+6. Ont i brösten och ömma bröstvårtor. Har även molvärk i magen och ont i ryggslutet.
    Hoppas innerligt det är tecken på en ny graviditet.

BIM-listan
    Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother, MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow (9)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre (8)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 56 x 0,2= 11,2 st

GRAVIDA(1): JagL8

• mammiiie
    kokoskorven skrev 2007-10-24 07:55:17 följande:
    Hej på er!Har inte varit vidare aktiv i den här tråden, men ligger ju på listan så jag kanske ska avge en liten rapport iaf! Har BIM idag - eller jag tror det iaf. Min cykel har varierat mellan 24-28 dagar sista tiden - idag är jag på dag 29! Har haft mensvärk till och från i tre dagar nu och väntar bara på att mensen ska dyka upp - men hoppas att hon inte gör det.... Är trött och springer på toa som en tok - symtom??? Tveksamt - men hoppas !
    jag springer också på toa en del ;) speciellt om eftermiddagarna/kvällarna, då kan det bli en gång i halvtimmen... för övrigt har jag ASONT i brösten. jag o sambon lågo busbrottades i sängen igår och så fort han kom i närheten av brösten gallskrek jag, typ...haha, hoppas inte grannarna trodde man blev misshandlad elr nåt ;p

nej, fy tusan så ont jag har! spänne roch gör ont mest på sidorna och vårtorna ska vi inte tala om.....

men, mensen kommer säkert....

dag 45 i cykeln (ja, den är otroligt oregelbunden) sist kom den på dag 56, så...
  • mammiiie

Jag känner inte att mensen är på G, men tror ändå den kommer....

• mammiiie

sticker/stramar till vänster i livmodern nu, så nu är nog mensen på ingång! :\

• mammiiie
    yellow skrev 2007-10-25 20:01:33 följande:
    lirre:: tack så mycket
    åh! supergrattis till dej!
  • mammiiie

jag ska testa mig imorgonbitti igen, inget plus då så måste jag ta p-piller i 3 dar, så jag slipper den i helgen då jag ska på lite äventyr som man helst vill slippa ha mens då...OM den nu skulle dyka upp då!

• mammiiie

Och så kom menshelvetet på dag 47. Kunde den inte vänta till söndag åtminstone?

BIM V 43
    Måndag 22/10: annlund, Cindy89, Jooonanna, PreciousDivine (4)

Tisdag 23/10: MabyeBaby, Pellan85, Vildhallon (4)

Onsdag 24/10: Ankeninni, Joss79 nr 2 (2)

Torsdag 25/10: Miniluvan, ms jenna, Litenbebbe08, två blir tre(4)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Astrud, almafa, creampuff (4)

Lördag 27/10: Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (6)

Söndag 28/10: fraggla, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (8)

Antal som borde bli gravida: 59 x 0,2= 11.8 st

Antal kvar på listan: 32

GRAVIDA(8):
    JagL8
    Lejonsjäl
    Fru SEDH
    Myran81
    Lirre
    Lillkurre
    yellow
    julias mamma
    smyg

INTE GRAVID (18): hysteria, MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Pepparkakan06, Pumafox, Greatmother, Humlan2, marengski, lillstrumpa99, goshheidi, bebis igen, 79Anna ,Lollo1977, jessi32, Fialia, Lillatroll, FiaFlorist, mammiiie,

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~