• smyg

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Lillatroll skrev 2007-10-05 22:27:28 följande:

Tycker det är jobbigare nu när jag försöker bli gravid igen. Det är precis som om jag har inget tålamod alls med denna väntan och väntan. När vi försökte få till sonen var det mest spännande. Nu vill jag bara bli gravid nu. Hur känner ni andra som har barn sen innan? Jag testar med ÄL-stickor men ännu inget utslag. Enligt FL:s uträkning ska jag ha i slutet på nästa vecka. Men sambon och jag tränar lite redan nu
    Hej Lillatroll. Jag håller med. Det var spännande innan men nu är det bara SUCK! Vi är på sjunde försök. Med mitt första barn blev jag gravid på en gång.
    Jag borde också träna inför nästa vecka
  • smyg

Esa, när jag hade MF blödde jag konstant i tre veckor.
    Ibland kan man blöda lite om man är gravid.
    Kram på dig!!!

Jag borde ha ÄL på torsdag. Vi ska sexa varannan dag och jag ska inte använda ÄL-stickor. Vi ska börja ikväll!!!

• smyg
    Pepparkakan06 skrev 2007-10-08 08:54:32 följande:
    hejsan!Plussade med äl-testet igår kväll redan på dag 12...Dom 2 dagarna med störst chans är väl isf igår och idag då va?Någon annan som har plussat?Lycka till allihoppa
    jag tror att man ska ha sex när man har fått stegring och sedan dagen efter, dvs dagen du plussade på ÄL-sticken och dagen efter. det står på förpackningen.

om min kropp håller på som det har gjort de senaste 6 månader kommer jag få stegring på onsdag... men jag kommer inte testa denna månaden
  • smyg
    almafa skrev 2007-10-08 18:57:14 följande:
    10-22) för att vara på den säkra sidan... Vi har en son som är 16 månader och han fastnade utan att vi ens försökte på en gång, men nu verkar det vara lite tuffare (dock bara 4:e försöket så vi ska VERKLIGEN inte klaga än)Denna månaden äter jag så nyttigt jag bara kan dvs inga härdade eller transfetter, massor med vitaminer och mineraler, INGEN alkohol, inget koffein eller tein, inga sötningsmedel... Om det inte tar sig denna månaden har jag iaf kvalificerat mig till månadens "hälsogalning Hur går det för er andra???ESA: hur mår du? har det hänt något nytt? KRAM almafa
    almafa! vi har ett barn på 16 månader också och det tog sig första försöket.
    Nu är vi på sjätte försöket
  • smyg
    goshheidi skrev 2007-10-08 21:27:30 följande:
    bara försökt i drygt ett halft år, men jag har inte ätit p-piller på fyra år, och trots vi inte använt nåt annat preventivmedel så har jag ändå inte blivit gravid. Hur konstigt är inte det?!? Om jag inte blir gravid denhär månaden tänker jag boka tid för utredning för oss båda.
    vi har fösökte i mer än ett halt år och ingen bebis

kan inte skriva. gammal tangent bord. sorry.

Myran, sexa på! om du känner av ÄL (symtom) så finns det än chans att du har ÄL dagen efter.

Pumafox, om du har stegring så har du ÄL dagen efter (upp till två dygn efter).
  • smyg

Välkomna alla!
    WOW! Är vi 40 st som ska bli gravida denna månad?
    Statistiken säger bara 8 men jag tror inte på det

Jag tror att jag har stegring idag (hag sagt till migsjälv att jag inte ska testa denna månad), då har jag ÄL imorgon. Jag är ganska regular med ÄL 14 dagar efter första dagen på mensen och mens varje 28 dagar. Vi kör varannan dag metoden.

• smyg

Nej! jag är så svag Jag testade med ÄL-stick även om jag sa att jag inte skulle.
    Jag hade inte stegring idag. Konstigt! Jag har haft stegring varje onsdag (två veckor innan BIM) de senaste sex månader!
    Jag är stressad pga jobbet. Min ÄL är kanske förvirrad

• smyg
    tomcar1 skrev 2007-10-11 22:17:40 följande:
    Hej !har haft som mensvärk och började få små blodiga flytningar igår kväll och det har kommit lite idag med. Hade Äl, enligt beräkningar den 6-7 oktober. Vad kan det vara ?Mvh tomcar1
    Det låter som nidblödning!!!
  • smyg

Vi har sexat den 7e, 9e, 11e, och ska sexa imorgon. Vi är så trötta och förkylda men kämpar på.

• smyg
    Fiaflorist skrev 2007-10-12 20:11:16 följande:
    driver min kropp med mig...?kan jag helt plötsligt ha senare ÄL...?en aning frustrerande onekligen!!!tacksam för hjälp
    Ja! BM sa att om man var stressad eller sjuk kunde ÄL komma senare
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~