Inlägg från: fraggla |Visa alla inlägg
  • fraggla

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Hej alla

Har man uvi så ska man gå på vårdcentralen så får man antibiotika men det är inte svårare att bli gravid för att man har uvi men ÄR man redan gravid så är det inte bra att gå omkring med obehandlad uvi så man ska alltid gå och få medicin så att man slipper oroa sig...

kram fraggla

• fraggla

Längtande83

Jo vi är inne på försök 8 sen vi fick MA i februari men om man räknar sen jag slutade med p-piller så är det 13 månader sen vi började försöka på riktigt...

kram fraggla

• fraggla

usch stackare inte så skoj att det ska behöva gå så långt som till utredning.. ibland tror jag inte dom som försökt en "kortare" tid riktigr förstår hur jobbigt det är... sen tror jag att det alltid är jobbigt när man väntar och längtar efter barn... min syster försökte få barn i fyra år innan dom gick på utredning (så här i efterhand så ångrar hon att dom inte sökte hjälp tidigare) det ledde till provrörsbefruktning som resulterade i en son senare blev hon gravid på normal väg och fick en son till så hoppet ska man inte ge upp =)

kram fraggla

• fraggla

Du ska se att det löser sig för er oxå.. det kan ju vara så att det inte är något fel utan att ödet har velat annorlunda fram till nu vem vet.. det är ändå tur att det finns hjälp att få syrran sa att allt dom gick igenom för att få sina söner är ju värt det i slutändan..

kram fraggla

• fraggla

Det tror jag oxå man ska inte ta ut det värsta i förskott.. men jag har oxå tänkt i dom banorna tänk om det inte blir fler graviditeter för oss .. men den dagen man är där om det skulle vara så illa så finns det ju adoption som möjlighet... en nära vän till vår familj har adopterat en supersöt liten kille från Vietnam han är helt underbar...=)
    Det löser sig alltid det mottot måste man ha..

kram fraggla

• fraggla

Du ska se att det löser sig... hu jag vet hur tungt det känns ibland har det gått så långt för mig och min sambo att sexet inte alls har fungerat vid ÄL så det är tufft hela tiden.. men man måste försöka hålla hoppet uppe.. fast rackarns vad det är svårt ibland..

kram fraggla

• fraggla

Japp och det gör ju en inte mindre frustrerad om man säger så...

Men nu orkar jag inte hålla på med ÄL tester hit och dit har ju inte blivit gravid fastän vi prickat in ÄL ( inte alla gånger då) så nu tar vi det som det kommer ... fast det är svårt ibland det ska gudarna veta ..

kram fraggla

• fraggla

Japp man blir kanske lite för "tokig" ibland.. hm man kanske skulle skaffa sig en hobby =) Får se om det händer något denna månad då vi faktiskt tar det lite lugnt i planerandet..

Esa

Du kan ju vara gravid det händer ju att man har blödningar i graviditeten utan att det behöver betyda missfall.. jag fick MA i v.13 då plussade jag i ung två veckor efter jag började blöda men då var jag ju rätt långt gången oxå.. ring BM och fråga kanske du kan rådfråga henne..

kram fraggla

• fraggla

Smyg

Japp det är precis som att allt "låser sig" när man koncentrerar sig allt för mycket på bebisverkstad.. men jag har det rätt bra jag känner av min ÄL rätt bra .. fast så som det är nu ska jag vara glad om vi har sex överhuvud taget... suck!!!

kram fraggla

• fraggla

Esa

Men det kan ju vara så att du blivit gravid senare än du trodde därför kanske hcg är så lågt... en del är ju låghormonare oxå.. men det är nog bara att vänta ett tag och ta ett nytt test.. men jag håller alla tummar och tår..

kram fraggla

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~