Inlägg från: Myran81 |Visa alla inlägg
  • Myran81

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Jag skulle hålla mig borta fårn fl ett tag och sluta tänka på graviditet men jag måste ju hålla koll på hur det går för er. Grattis alla som plussat och lycka till ni som inte gjort det, vi får ta nya tag. Jag skrev till mig på listan över inte gravida då jag fått mina spotting och har mer och mer mensvärk för varje dag, så tant röd lurar nog bakom hörnet och hoppar fram vilken dag som helst.

BIM v 43

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, bebis igen, Greatmother, Jooonanna (6)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, (8)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 56 x 0,2= 11,2 st

GRAVIDA(2):
    JagL8
    Lejonsjäl

INTE GRAVID (3): hysteria , MomOfSweden, tomcar1, Myran81

• Myran81

Jag hade trillat bort.

BIM v 43

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, (8)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

GRAVIDA(2):
    JagL8
    Lejonsjäl

INTE GRAVID (3): hysteria , MomOfSweden, tomcar1, Myran81

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Symptomlistan
    BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.
    Bim-6 /äl+9 : Vaknade tidigt och mådde illa (ungefär som när man inte har ätit något och mår illa), hade ett sug i magen.
    Somnade tillslut om och vaknade sedan några timmar senare av ett helt annat illamående(höll verkligen på att spy),samt att magen inte var riktigt som den skulle. Har knappt kunnat röra mig utan att börja hulka..
    Känns ungefär som en kraftig bakfylla

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår och mjäll

FRU HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar... BIM -6 Molvärk i tjejmagen från och till. Hela underredet känns "tjockt" som om det skulle ha blitt blodfyllt (måste kolla färgen, efter gårdagens heta ämne ) Känslosam, lätt irriterad... SkrikandesMensen komSkrikandes

LILLKURRE: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

JOOONANNA: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

MARENGSKI: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

GOSHHEIDI: GOSHHEIDI: (4 dagar kvar till BIM) sover oroligt. Kände mig lite illamående efter dagens kaffepaus på jobbet. Brösten lite större än normalt, ont i korsryggen, luft i magen :/

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. öm o svullen längst ner i magen, hård om man trycker lite lätt. känns som ett tryck hela tiden. mens eller gravid? den som väntar....

GREATMOTHER: Snart bara helgen kvar och inga speciella symptom. Hög temperatur. Känner mig varm, det är det enda.

PUMAFOX: Lite molvärk, mer kissnödig

LÄNGTAREFTERSYSKON: Lite molvärk, känns som om livmodern är "tyngre" än vanligt. Ömmar lite i tuttarna, men inte så mycket. Mest om jag springer eller går i trappor.
    Igår hade jag stickningar i livmodern. Ganska mycket vid sin tillfällen.

Lillatroll: svampinfektion och lätt illamående som kommer och går.

Lejonsjäl: ÄL+6: somnade till när vi såg film på en föreläsning idag så liite tröttare än vanligt är jag (oops!), ömma bröstvårtor, "trött" i nedre delen av ryggen och lila underliv (!!!)kan som sagt likaväl vara tanten som knackar på dörren, jag vill inte...

Ffiiaa: Lite molvärk o kissar lite oftare än vanligt. Men det e säkert bara inbillning. ÄL+3

ZEZZIZ: ÄL+6. Ont i brösten och ömma bröstvårtor. Har även molvärk i magen och ont i ryggslutet. Hoppas innerligt det är tecken på en ny graviditet

LOLLO1977: Illamående sen i fre mer eller mindre hela tiden, ont i brösten,ont iryggen. Förra mån var de teecken på men nu får man hoppas på grav.... he he

• Myran81

Nu trillade jag bort från listan igen, det är tredje gången jag lägger till mig på inte gravid
    Kanske det är ett tecken

BIM v 43

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, (7)

GRAVIDA(2):
    JagL8
    Lejonsjäl

INTE GRAVID (3): hysteria , MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Myran81

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Symptomlistan
    BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.
    Bim-6 /äl+9 : Vaknade tidigt och mådde illa (ungefär som när man inte har ätit något och mår illa), hade ett sug i magen.
    Somnade tillslut om och vaknade sedan några timmar senare av ett helt annat illamående(höll verkligen på att spy),samt att magen inte var riktigt som den skulle. Har knappt kunnat röra mig utan att börja hulka..
    Känns ungefär som en kraftig bakfylla

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår och mjäll

FRU HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar... BIM -6 Molvärk i tjejmagen från och till. Hela underredet känns "tjockt" som om det skulle ha blitt blodfyllt (måste kolla färgen, efter gårdagens heta ämne ) Känslosam, lätt irriterad...

LILLKURRE: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

JOOONANNA: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

MARENGSKI: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

GOSHHEIDI: GOSHHEIDI: (4 dagar kvar till BIM) sover oroligt. Kände mig lite illamående efter dagens kaffepaus på jobbet. Brösten lite större än normalt, ont i korsryggen, luft i magen :/

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. öm o svullen längst ner i magen, hård om man trycker lite lätt. känns som ett tryck hela tiden. mens eller gravid? den som väntar....

GREATMOTHER: Snart bara helgen kvar och inga speciella symptom. Hög temperatur. Känner mig varm, det är det enda.

PUMAFOX: Lite molvärk, mer kissnödig

LÄNGTAREFTERSYSKON: Lite molvärk, känns som om livmodern är "tyngre" än vanligt. Ömmar lite i tuttarna, men inte så mycket. Mest om jag springer eller går i trappor.
    Igår hade jag stickningar i livmodern. Ganska mycket vid sin tillfällen.

Lillatroll: svampinfektion och lätt illamående som kommer och går.

Lejonsjäl: ÄL+6: somnade till när vi såg film på en föreläsning idag så liite tröttare än vanligt är jag (oops!), ömma bröstvårtor, "trött" i nedre delen av ryggen och lila underliv (!!!)kan som sagt likaväl vara tanten som knackar på dörren, jag vill inte...

Ffiiaa: Lite molvärk o kissar lite oftare än vanligt. Men det e säkert bara inbillning. ÄL+3

ZEZZIZ: ÄL+6. Ont i brösten och ömma bröstvårtor. Har även molvärk i magen och ont i ryggslutet. Hoppas innerligt det är tecken på en ny graviditet

LOLLO1977: Illamående sen i fre mer eller mindre hela tiden, ont i brösten,ont iryggen. Förra mån var de teecken på men nu får man hoppas på grav.... he he

• Myran81

Någon som har bild på spökstreck?

• Myran81

Nej nu ska jag gå och sova. Lycka till ni som tänkt testa imorgon

• Myran81

Lillatroll

Ja du, jag spänderar min tid här så jag mår ännu sämre- Nejdå, jag försöker att hitta på något för går jag här hemma och inte har något att göra sitter jag på fl och längtar sååååååå efter ett plus.
    Jag har BIM runt helgen, fre, lördag eller nått men jag har fått spottings som jag brukar få innan mens så jag har mer eller mindre slutat att hoppas. Får ta nya tag

• Myran81

Björnbäret76

Hej, var längesen. Såg att du testat och fått -. Vänta några dagar och testa igen så är det säkert ett +
    Har du några symtom?

• Myran81

Ja kanske det var ett litet ägg som fastnade, hoppas

Jo jag har gett upp denna gång, får ta nya tag. Mensen har inte kommit men mina spottings. Har BIM i morgon tror jag och nu har jag så ont i magen (mensvärk) som även gått bak till svanken så tant röd kommer väl idag, natt eller morgon

Björnbäret76 skrev 2007-10-23 20:31:19 följande:
    Myran: Hej Mm..har hållt mig lite på avstånd den här månaden..fast jag har ju naturligtvis varit inne och läst allt Vågar knappt skriva om några symptom...för att det är förmodligen bara PMS..men strunt samma! Jag känner mkt mindre den här gången, väldigt ömma bröstvårtor, lite stickningar i tjejmagen och på ÄL +7 så vaknade jag på morgonen med en fruktansvärd kramp i magen...det kändes som att någon satt och nöp mig invändigt. Höll på i kanske 30 sek och sen försvann det..kanske nåt litet ägg som fäste? Hur går det själv? Inte ska du ge upp än...du har väl inte fått mens än va?
  • Myran81

Oj men hoppas då att du är gravid, vilket test använde du?

Bebis igen skrev 2007-10-24 09:15:11 följande:

Jag har oxå korta cykler..... typ 25-26 dagar...o nu är jag på dag 28 idag, fattar ingenting!! Fick ett svaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagt streck idag som jag inte ens ser som giltigt!! SNARK...får fortsätta testa.... tills tanten kommer !!!
  • Myran81

Oj du kanske okcå är gravid då
    Ingen som har kort på sina svaga streck så kan vi ju också kika

fraggla skrev 2007-10-24 09:52:02 följande:
    Bebis igen AHAHAHAHAA ingen mens ännu och svaga streck Jag tror på dom där svaga sträcken jag ... Boolli Nä man kanske inte ska ropa hej ännu..men jag känner mig väldigt pmsig (haha roligt ord) och inte ett dugg gravid....kram fraggla
  • Myran81

Lycka till och hoppas du nu får ett streck till och glöm inte att tala om för oss
    Väntar med spänning

Bebis igen skrev 2007-10-24 10:59:53 följande:

Hallooo.... nu ska jag snart hem på lunchen o testa med nya tester igen! Detta är skitajobbit!!!
    Mirres tidiga!!
  • Myran81

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!! Jippi!!!!!
    Har inte kissat när jag gick upp utan håll mig så jag var jättekissnödig och väntade på posten. Nu kom posten och mina tester (CB) och jag kissade och det blev ett + med engång
    Och jag som fått mina spottings men ingen mens. Om jag tänker efter så hade jag spottings förra gången också.

• Myran81

Jag hade skrivit på mig på inte gravid eftersom jag fått mina spottings men nu kan jag ändra och skriva mig på gravid

BIM v 43
    Måndag 22/10: annlund, Cindy89, bebis igen, Jooonanna (4)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Vildhallon (6)

Onsdag 24/10: FiaFlorist, lillstrumpa99, Ankeninni, jessi32 (4)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru SEDH (7)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, creampuff, 79Anna, marengski(8)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 59 x 0,2= 11,8 st

Antal kvar på listan: 48
    GRAVIDA(3):
    JagL8
    Lejonsjäl
    Fru SEDH
    Myran81

INTE GRAVID (8): hysteria, MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Pepparkakan06, Pumafox, Greatmother

• Myran81

Tack och lycka. Jag försöker få tag på min sambo men han svarar inte
    Måste ju säga att han får skynda sig hem från jobbet då jag har något att berätta.
    Hmm har en liten fråga, jag var så kissnödig så jag råkade kissa så hårt och mycket så det kom även högre upp på stickan och hamnade i gropen där som resultatet visas, kan det påverka?
    Ha man är ju alltod rädd att det visar fel.

Ffiiaa skrev 2007-10-24 11:22:25 följande:
    Myran81: Jätte stort grattis till dig. Va roligt. Hoppas att jag får ett plus oxå. Ska testa på söndag. GRATTIS!!
  • Myran81

Jag har BIM idag, tors, fre eller lördag. Har allt från 28-31 dagar. Jag testade första gången i fredags med urin på em som visade ett svagt streck men det syndes bara i ljuset och om jag tittade jättenoga så jag trodde inte att det var något då, sen fick jag ju spottings på lördag så då gav jag nästan upp. Men så har mina bröst ömmat sååå och jag har mensvärk i flera dagar som kommer mest på kvällen och jag har annars bara mensvärk dagen före mens.

• Myran81

Ja så var det för mig. Jag håller tummarna för dig.
    Själv kan jag inte riktigt fatta så nu sitter jag och samlar kiss i blåsan så jag kan testa igen.

yellow skrev 2007-10-24 11:51:47 följande:
    myran81:: GR@TTIS till pyret i magen!! läste att du oxå fick svagt streck som bara syntes i rätt ljus..Hoppet finns alltså efter som du plussade nu!!! grattis!! jag fick ett svagt som bara syns i rätt ljus men i alla vinklar..hihi
  • Myran81

Nej så får du inte tänka, kram på dig, det löser sig

fraggla skrev 2007-10-24 12:36:16 följande:
    Heja Bebis igen Nu ska du se att det blir pluss imorgon..Jag kom och tänka på en sak idag jag kom ihåg att jag alltid haft en känsla ända sen jag var ung att jag kommer inte få några barn ibland har den där känslan kommit fram genom åren även innan jag planerade barn... usch tänk om jag har rätt det kanske är så.. hemska tanke kram fraggla
    Bebis igen
    Jag håller tummarna för dig att du får ett plus i morgon
  • Myran81

Grattis alla som plussat, vi som plussade v.43 har startat en tråd inne på Gravid "BF runt 2 juli" välkomna.

Lycka till ni som inte plussat, det kommer.

Bebis igen
    Jag som verkligen trodde att du var gravid, ja ja då får ni mysa varannan dag då som du skriver, det gjorde vi och det funkande här Lycka till

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~