• Linnea84a

vad tycker ni om att föda upp grisar som sen slaktas?

vi köpte 2 grisar i våras som vi har tänkt hela tiden endas är till för att bli mat. å alla frågar hur kan ni mm?? varför inte? är det så farligt att själv föda upp 2 grisar,vet att dom haft det bra, mkt mat,stor hage och ett fint hus att vara i när det regnar och dom vill sova? ibland när man tittar ut och solen lyser så ligger dom och solar sig och njuter..är det inte det bästa? att veta att dom haft ett kort men bra liv??

• Svar på tråden vad tycker ni om att föda upp grisar som sen slaktas?
  • Linnea84a

hör kanske inte till husdjur men visste inte vart det skulle passabättre....

• Linnea84a

hör kanske inte till husdjur men visste inte vart det skulle passabättre....

• Thats me

mat tycker jag -s-

Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
  • AoO

Det är väl alldeles utmärkt, tycker jag.

Huvudsaken är ju att grisarna haft det bra medans de levt.

• Ellieott

betydligt bättre det än att köpa i affären, liksom (även om jag inte tycker det är dåligt). Du vet ju att dom har mått bra!

• Linnea84a

skönt att det finns folk som tycker det=) jag kommer dock inte vara med vid själva slakten, har ju faktiskt tagit hand om dom ett tag men dom ska ändå bli goda på tallriken=) det är ju mat=)

• Sencha

Jag tycker det låter sunt. Ni vet ju att de haft det bra

• Gabbi

Tycker de låter bra.. som sagt ni vet hur dom haft de.. å dessutom vad dom fått i sej..

Men jag skulle nog inte klara av de..skulle nog bli fäst vid dom.. Fast jag tycker absolut inte att det är fel!!

• LillaLulla

Själv skulle jag aldrig klara av att slakta något som har bott hemma hos mig. Men det är ju bra att ni vet att grisarna mådde bra så länge de levde!

• Sara K

Visst är det mkt bättre att äta kött från djur som haft det bra! Själv har jag vid tillfällen köpt ko från en bekant som låter dom gå fria på en egen ö, och har det kanonbra. Tycker det känns mycket bra att kunna göra så, och önskar att det fanns fler såsdanna möjligheter.

Men jag förstår dom som frågar hur ni kan oxå..

Skulle personligen aldrig klara av att äta upp mina egna djur. Hellre köpa från grannen etc..

MEN jag tycker absolut inte att ni för fel!

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
Svar på tråden vad tycker ni om att föda upp grisar som sen slaktas?