Dagisångest
(Bakgrund: bor på Irland, börjar jobba nästa vecka, sonen är 8.5 mån, många barn här börjar dagis vid 5-6 mån ålder så han anses gammal och besvärlig att ta sig an, särskilt som jag har ammat honom vilket är ovanligt här)
Dag tre av inskolningen och personalen försökte köra ut mig. Detta efter att jag igår gick iväg en och en halv timme och kom tillbaka och fann att min son satt i ett rum med lite större barn och tittade på Barney och hulkade. Deras policy är att föräldrarna inte skall hänga på dagis och göra personalen obekväm, och man kan inte vänta sig att personalen skall ta sig extra tid med ett nytt barn. Detta fick jag veta av hon som är ställföreträdande chef denna vecka, chefen (som också är dotter till ägarparet) är på semester. Jag stod på mig och påpekade att jag var chockad att de låter barn i åldern 15 mån - 3 år se på DVD varje dag, stannade 9-13 idag. Sonen bara grät och grät och jag tycker mest att personalen viftar med leksaker och sjunger för att distrahera honom när han mest av allt behöver att någon plockar upp honom en stund. Det känns jättejobbigt, klart att allt inte kan vara som i Sverige men när man betalar 961 EUR i mÅnaden skall man väl kunna vänta sig lite kvalitet? Självklart är jag inställd på att det är en period som är tuff innan barnet har vant sig men jag upplever att personalen inte bjuder till.
Är det någon annan som bor utomlands och har fått känslan av att personalen tycker man är knäpp och besvärlig för att man vill vara med på dagis i mer än ett par dagar? Jag tror inte på att han plötsligt kommer att trivas om jag går, särskilt inte när jag ser att deras lösning är TV!!!