• MsRahkonen

Gifta sig i LasVegas

Någon som gift sig i LasVegas?
    Vad kostade det ca?
    Vad är det som gäller och hur går det till?

• Svar på tråden Gifta sig i LasVegas
  • Skräpet och Skrotet

Jag gifte mig i Las Vegas i november -05.

Det första du behöver är hindersprövning från Sverige (för att det ska vara giltigt när ni kommer hem). Sedan är det bara att kolla runt var ni kan tänka er att gifta er. De flesta ställen har en hemsida med priser odyl. Vi gifte oss på Little Chapel of the Flowers. Kan verkligen rekommendera det stället. Jättetrevlig personal och superb hemsida.
    Vi gjorde alla bokningar från Sverige. Hur dyrt det blir beror helt och hållet på vad ni väljer för sorts vigsel, blommor, fotografering osv.

När ni kommer till Las Vegas måste ni fixa ett Marriage License på rådhuset. Ni ska ha med er kontanter, pass, hindersprövningen översatt till engelska (kan ni beställa när ni ansöker om hindersprövningen). Kvinnan vi hamnade hos där sa att det inte behövdes, men det hade jag läst någonstans innan att det gjorde och det är ju dumt att chansa. Sedan är det bara att gifta sig.

När ni kommer tillbaka till Sverige får ni inte glömma att gå in till Skatteverket med ert amerikanska Marriage Certificate som ni får efter vigseln för att det ska bli giltigt i Sverige.
    Vår vigsel gick väl på ca 3000-3500. Jag kan verkligen rekommendera att gifta sig i Las Vegas.  

• MsRahkonen

Vad roligt det låter... Är verkligen sugen. Och det verkar juh inte kosta så himla mkt... Är väl flyg å så som kostar mer antar ja? Ska verkligen forska lite i det här...:)

Skräpet och Skrotet skrev 2007-09-26 21:05:56 följande:
    Jag gifte mig i Las Vegas i november -05. Det första du behöver är hindersprövning från Sverige (för att det ska vara giltigt när ni kommer hem). Sedan är det bara att kolla runt var ni kan tänka er att gifta er. De flesta ställen har en hemsida med priser odyl. Vi gifte oss på Little Chapel of the Flowers. Kan verkligen rekommendera det stället. Jättetrevlig personal och superb hemsida. Vi gjorde alla bokningar från Sverige. Hur dyrt det blir beror helt och hållet på vad ni väljer för sorts vigsel, blommor, fotografering osv. När ni kommer till Las Vegas måste ni fixa ett Marriage License på rådhuset. Ni ska ha med er kontanter, pass, hindersprövningen översatt till engelska (kan ni beställa när ni ansöker om hindersprövningen). Kvinnan vi hamnade hos där sa att det inte behövdes, men det hade jag läst någonstans innan att det gjorde och det är ju dumt att chansa. Sedan är det bara att gifta sig. När ni kommer tillbaka till Sverige får ni inte glömma att gå in till Skatteverket med ert amerikanska Marriage Certificate som ni får efter vigseln för att det ska bli giltigt i Sverige. Vår vigsel gick väl på ca 3000-3500. Jag kan verkligen rekommendera att gifta sig i Las Vegas.  
  • Skräpet och Skrotet

Vi bokade flyg och hotell på internet. På så sätt kunde vi hitta billigaste möjliga alternativ.

• MsRahkonen

Vad gick allt som allt på med flyg å hotell? Hur länge var ni där? Hade ni dom närmaste med er eller var det bara ni som åkte?

• MsRahkonen

Någon mer med erfarenheter om att gifta sig utomlands?

• Pluppen76

Vi har gift oss i Las Vegas i maj i år. Vi hade ett Elvis bröllop och de hade vi på Cupids wedding chapel. Vi är egentligen inga extrema Elvis fans men skulle det vara tokigt så skulle det. Elvis gick med mig i gången och lämnade över mig till min man och sedan sjung han 3st låter som vi valt. Vi var 3,5 dag i Las Vegas. Förutom vårat bröllop flög vi över Grand Canyon, va på en show och bara strosade omkring. Sen flög vi till NY och var där i 1v. Vi bodde på 3stjäringt hotell i Las Vegas och 2 stjärningt i NY. Vi bokade resan 3,5 mån innan på travellink.se och flyg och hotell gick på 11500kr för oss båda. Vi gjorde de vi kände för och allt gick på 70 000kr med resa, ringar, fickpengar mm. Var så häftigt. Samma dag som vi åkte fick alla en inbjudan på posten så alla kunde se allt på webben. (Vi stack iväg i hemlighet.)Bland de bästa vi har gjort!!

• Skräpet och Skrotet

Oj, jag vet inte vad allt gick på faktiskt. Jag bokade resa till NY på supertravel och sedan en massa inrikesflyg på expedia.com. Vi skulle resa runt en del efteråt och ville utgå från NY. Vi åkte ensamma men hade gett släkt och vänner en adress så det kunde se allt live på internet. Vi var i Las Vegas 3,5 dagar, men hade gärna stannat lite längre.

• MsRahkonen

Gud vad häftigt.. Ja vill verkligen gifta mej i Las Vegas. Är ett rock n roll fan så självklart ska Elvis få vara med:) Det vill min sambo oxå... Lite roligt och annorlunda skadar aldrig..
    Man har bara hört om det men aldrig fått hört någon som verkligen haft ett sånt bröllop...

Svar på tråden Gifta sig i LasVegas