• Koffie

ALLA utlandssföräldrar- se hit!

Saknade inte heller så mycket av Sverige när jag bodde utomlands.Möjligen var jag lite avundsjuk på föräldraförsäkringen och barntillsynen.
    Var t o m lite rädd att flytta tillbaka när vi började fundera på det, just pga den fyrkantiga stelbenthet som finns på sina håll här.
    MEN - nu när vi väl har flyttat, så gillar jag det stenmycket!!! ANtagligen för att jag kan se på Sverige utifrån, med holländska ögon. Och jag och min familj ångrar att vi flyttade först nu! Men, det är som ni säger, man tar det bästa från båda länderna och man tar kanske också mindre hårt på det som är sämre.

• Koffie

och den fyrkantiga stelbentheten var inte så farlig heller. Det enda som jag ibland tycker är lite tröttsamt är att vissa verkar ha fastnat i en sorts trall där de gnäller på allt. Bara gnäll, men inte att de gör något åt det.
    Nåja, som väl är så är de flesta INTE så, utan vi har blivit positivt överraskade av att folk överlag är så vänliga och öppna här - och genuint verkar bry sig. Det ni, det hade jag aldrig trott för ett år sedan :) !

Svar på tråden ALLA utlandssföräldrar- se hit!