• Thomas fru

Andrea och ????

Våran dotter heter Andrea och ska nu få en lillebror och det står helt still i huvudet, kommer INTE på några bra killnamn!!!
    Dom få som vi är överens om är:

Bobbo
    Jonathan
    Charlie
    Troy/Troj
    Ted
    Bastian
    Dexter

Ät helt okonsekvent när det kommer till dessa pojknamn, jag vet , men gillar "vanliga" namn som inte är vanliga, om ni förstår vad jag menar!

Snälla hjälp mig!!!!

• Svar på tråden Andrea och ????
  • Gabriella S

Det enda av dina pojknamnsförslag som är vettigt överhuvudtaget (ja, enligt mig då) är Jonathan. Det känns synd att förstöra ett så fint namn som Andrea, genom att ge syskonet ett helknasigt, trashigt och fult namn som t.ex. Bobbo.

Till Andrea passar många namn från de gamla kulturerna (Andrea är ju antik-grekiskt), men jag tänker t.ex. på:

Alexander
    Maximilian
    Stefan
    Marcus
    Mark
    David
    Daniel
    Gabriel
    Mikael
    Peter
    Tomas
    Jacob
    Edvard
    Edmund

• anna med bullen

Jag tycker i alla fall att Andrea och Bastian låter JÄTTE fint ihop. Smeknamnet blir väl kanske Basse i skolan. Ganska gulligt det också

• siamusen

Bastian av dina.

Mattheo eller Matteus, kan det vara nagot?

• BOB0s
    Jag heter Andrea å min tvillingbror heter Fabian.
    Jonatan e också fint (Sambon)

Matteo e också fint (Framtida son)
  • Thomas fru

Tack för era åsikter och inlägg fas man kanske inte behöver såga så fullständigt som Gabriella S. Bobbo har varit ett av våra favoritnamn ända sedan vi vart gravida med dottern!
    Matteo är ett fint namn men maken är fenomenal på att hitta på fula smeknamn som han tror att namnet kan bli till. Typ Jonathan blir Jonte och det vill jag verkligen inte!!!
    Men Bastian gillar jag...

Fler förslag?
    Vad tycker ni om Troy?

• buffybus

usch jag gillar icke bastian... usch usch...nej usch..

men iallafall så tycker jag Jonathan...det är finast av alla namnen...

själv ska vi ha André..

lycka till

• siamusen

Troy gillar jag mindre för det paminner mig om en kille jag kände i USA

Milo annars? Kan det vara nagot?

• Thomas fru

Buffybus: André och Andrea blir kanske lite löjligt men grattis till ett fint namnval

Usch, ja, det här med namn är så svårt.... Andrea var jag helt klar med innan hon kom men nu känns inget namn så självklart. Gillar nog Jonathan mest men....

Fler förslag?

• Ina1979

tycker ni har många fina namnförslag... Andrea och Ted, Andrea och Jonathan, Andrea och Bastian

andra förslag: Andrea och Gabriel, Andrea och Isak, Andrea och Julius, Andrea och William

• Elphaba

Jag heter Andrea och hade jag varit en pojke hade jag hetat Markus, enligt utsago från föräldrarna. Jag tycker de namnen passar tillsammans. Jonathan som nämnts innan i tråden tycker jag också är jättefint.

Svar på tråden Andrea och ????