• Anonym

Gräsänka

På måndag blir jag gräsänka. Hur ska jag klara mig? Killen får inget jobb på orten utan måste börja pendla och kommer bo på annan ort i veckorna och bara komma hem på helgerna.

Finns det fler här som är gräsänka på vardagarna som har lite tips på hur man ska överleva?!

• Svar på tråden Gräsänka
  • Freiya

skaffa dej en hobby :)
    jag tycker inte att man ska hänga upp sej för mycket på varandra. Nu jobbar sambon iofs inte på annan ort, men han jobbar mycket, och jag tycker att det är skönt att få tid för sej själv och man uppskattar ju tiden man får ihop mer än om man är tillsammans jämt.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • mmamma

det är jobbigt att längta men ofta lungt o skönt hemma. det värsta är att man skaffar egna rutiner som guben inte riktigt hinner hänga med i. min har pendlat i fem år, men det är ju bra pengar.

• Sara och Co

det fixar du. min man jobbar mycket och är ifrån oss all vaken tid för det mesta, men man vänjer sig vid att vara själv och nuförtiden tycker jag till och med att det är ganska skönt. lycka till

• Sporthoj

Tänk va bra 6 ni kommer ha när ni får längta så mycket efter varandra!!!!

• 6628

Jag är också gräsänka i veckorna o det går hur bra som helst!
    Har du barn?
    Ibland tycker jag till o med att det är skönt.
    Du fixar detta!
    Gör nånting som du tycker om, som du mår bra av.
    Jobbar du eller?

• kokarorinon

OJ! vart ska jag börja :) Jag har sen starten på vårat förhållande varit gräsänka, sambon jobbar i Norge så han är borta 2 veckor i taget och sen hemma 1 vecka, så har det varit senaste 2 åren.. Den här perioden är han borta 3 veckor pga att vi ska på semester så han måste jobba igen.
    Jag tänker som så att jag har det bättre eftersom jag får vara hemma med vänner och familj, han jobbar iofs med sin bror o pappa så han blir rätt less på dom.
    Man vänjer sig väldigt snabbt! Är lite orolig nu när jag nyligen blivit gravid men tänker att det ordnar sig om det skulle vara nåt. Han kan ju komma hem om nåt går snett. Jag passar på att träffa vänner, träna o plugga när han e borta så jag bara kan ägna mig åt han när han e hemma. Har väl inga konkreta tips mer än att sysselsätt dig och njut av det för det kan faktiskt vara skönt om man ser det positiva i det..
    Lycka till!

• Anonym

Vi är alltid tillsammans. Vi jobbar tillsammans (jordbruk) och det funkar jättebra. Men det är svårt att leva på det och därför måste han jobba borta from nu. Jag måste med andra ord själv sköta alla djuren och hemmet själv.

Nej, jag har inga barn, tyvärr. Tror att livet själv hade blivit lättare med barn.

Tror också att jag kommer klara mig galant, men känner ändå en hel del ångest inför att bli lämnad. Vi har nästan aldrig varit ifrån varandra tidigare och när vi så varit har jag varit halvt hysterisk och saknat honom så. :-/

Men jag SKA klara det!

• Anonym (mia)

Man vänjer sig efter ett tag. Kan vara skönt när min sambo åker iväg på jobb. Är bergarbetare o jobbar i stockholm typ 25 mil hemifrån. Men som tur är jobbar han onsdag till onsdag. det innebär att han åker onsdag fm kommer hem fredag kväll åker igen söndag kväll kommer hem onsdag em o är ledig en vecka. så han är bara borta två o en halv dag i stöten.

Svar på tråden Gräsänka