Vad ska man köpa med sig hem från Thailand???
Min pappa och hans fru ska åka till Thailand om ett par månader och vara där ett tag. Pappa undrade om de var något jag ville att han skulle köpa med sig hem.
Är de någon som har något tips????
Min pappa och hans fru ska åka till Thailand om ett par månader och vara där ett tag. Pappa undrade om de var något jag ville att han skulle köpa med sig hem.
Är de någon som har något tips????
Beror på vad du gillar men väskor finns riktigt fina och bra kvalitet kopior, kläder kan man oxå hitta. Skor, tvålar dom skär ut blommor ur..riktigt fina. Massor finns de=)
Shit! Thailand är GULD när det gäller shopping. Allt från kryddor och tyger till märkeskopior (om man gillar sånt) till billiga äkta varianter.
Har vart själv i Thailand bara 1 ggr.. men mina päron har hus där och är ner 3-4 ggr/år... tycker själv de mesta är bara skit (skräpkvalitet) *ops*... men de jag brukar be min föräldrar köpa med hem är gympaskor, collegetröjor och "smärtplåster" (=alovera eller eucalyptusplåster)... då köpt i riktiga butiker och inte på gatan...
Annars är sidentyger billigt.. om man nu behöver det t.ex. brudklänning eller dyligt...
Att sy upp kläder är också snorbilligt!
Märkeskopior, brännbara CD/DVD, filmer, musik, väskor, solbrillor, sidentyg, klockor m.m.
frukter! Finns massa GRYMT goda frukter där =D
Mangosteen!!! *YAMMIE*
Jag ska dit i januari å ska sy upp kläder (klänningar), fast de kanske inte blir så lätt för din del.. Köpa en gås jacka o en peak jacka om jag hittar en bra kopia.. Rolex klockor, väskor o solglasögon o skor (om de då inte bara finns typ nike skor o liknande) vill ha klackisar ;) föräka få tag i en ljusblå gås jacka till 1 åringen..
Någon som vet om de finns till så små eller ev. peak jacka?
Har dom mycket märkes kläder ( kopior så klart) som e snygga? som e rätt ok kvalite... Eller rättare sagt.. Får man okej kvalite för pengarna? för de e väl ändå väldigt billigt där nere?
Gås jacka? Syr de upp "varma" kläder där oxå? Har jag missat!
(Trodde de bara hade saronger och strandklänningar som finns för 20 spänn!) Men som sagt, coola handväskor och bagar, träsniderier typ masker, buddagubbar, träskulpturer som är riktigt fina (alltså inte 3 elefanter i tripp trapp trull storlek) utan katter och fåglar och massa kul.
Tavlor, oljemålningar på duk utan ram som man rullar ihop(köpte själv en med Eiffeltornet på där! Hur knasigt som helst! )
Guld är billigt men det är så "gult" så det ser oäkta ut för vårt guld är mera rött. (Vi har mer koppar i vårt guld och de har mer mässing, vilket oxå gör guldet mjukare och slits fortare... )
Äkta Red Bull i pytteflaskor, inte som bubbeldryck utan ren energi!
I Bangkok finns det riktigt bra shopping. MBK, Platinum Plaza, Pratunam, Pantip Plaza m.m. Finns tjocka vinterjackor m.m. där så klart, thailändarna reser ju till Kina m.m. ofta och där är dt kallt på vintern