Stort prematurbarn
Har en fråga...
var ditt prematur barn stort trots sin tidiga födsel..
jag fick höra och får fortfarande höra att mitt barn var stort
födden i v 33+1
vikt. 2994gr
längd.46cm
vad vägde era stora prematur barn?
Har en fråga...
var ditt prematur barn stort trots sin tidiga födsel..
jag fick höra och får fortfarande höra att mitt barn var stort
födden i v 33+1
vikt. 2994gr
längd.46cm
vad vägde era stora prematur barn?
Min son föddes i v 34+0, var 47 cm lång och vägde 2550. Inte bamsestor kanske, men ganska stadig tycker vi i alla fall.
hej!
jag ficken son i vecka 32+4 och han var 47,5 lång och vägde 2050 och det tyckte läkaren var gigantiskt så han sade till mig att det säkert är fel räknat på veckorna med minst två veckor.
lycka till med den lile!
Våran dotter föddes i v. 35+5.
Vägde 2450g och var 46 cm
min son föddes v.35+5 2360gram och 45cm
Min dotter blev född i v.32+0 och vägde 2020 gram och var 43 cm lång.
1an född v36+5 3270 50cm läkarna trodde oxå han var fel räknad med minst 2v villket skulle ha stämnt bättre när man beräknade sissta mens.
2an v36+5 även han men vägde 2800 46cm men räknades som en som var född i v34 pga hans totala omognad bla lungorna,
3an v35+3 2600 o 47cm men var även han mycket omogen bla lungmässigt.
Om 1 och 2an hade gått hela 40v o kankse övertid hade de blivit riktigt stora barn.
Hoppsan TS, det måste vara rätt stort.
Ditt barn var ju betydligt större än 3 av mina vänners barn som var fullgångna och var mindre ändå
mmm jo hon var stört på neo iaf....haha
själv var ajg inte så stor men hennes pappa var en bjässe
Vår son som föddes i 34+0 vägde 2280g och var 45cm lång. Det är väl bara att titta på normalkurvan så får man se om det är ovanligt stort eller litet. Hur som helst så verkar det ju helt normalt och det är ju bara skönt att barnet är lite större än normalt! GRATTIS!!