• Labolinas

Hur undvika bristningar på magen?!?!?

....Lite fåfäng som man är...eller rätt mycket kanske...

Är i v 4+4 och det dröjer ju länge än innan magen börjar växa förvisso, men när den väl börjar - hur undviker man bristningarna?

Har hört folk prata om en massa crémer & oljor som man kan smörja in med - när ska man väl börja & vilken anses som bäst?

//AngelinaJo

• Svar på tråden Hur undvika bristningar på magen?!?!?
  • Kickan 84

Hoppas på tur och rätt anlag, alla dessa oljor och krämer gör dessvärre ingen nytta alls! Känns skönt - visst, men några bristningar slipper man inte tack vare någon kräm eller olja!

• Valkyriah

Tyvärr finns det ingen salva i världen som motverkar bristningar då det till stor del är hormonellt.
    Antingen får man det eller så får man det inte

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Djinaj

Man kan tyvärr inte undvika bristningar. Det är hormonellt.

Men det skadar ju inte att smörja magen med tex Weledas havandeskapsolja.

• AnneSophie
    Den krassa sanningen:
    Tyvärr finns ingenting som kan förebygga hudbristningar vid graviditet. Man kan ej heller behandla med någon olja eller kräm. Hudbristningar orsakas av tänjning av huden under den hormonpåverkan som finns vid graviditet och det är alltså underhuden som "brister", vilken inte kan påverkas utifrån med någon lokal behandling.
    Ylva Linde, dermatolog

Dock så kan du ju smörja din mage ÄNDÅ. En fet kräm håller huden lite bättre elastisk iallafall.
    Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • Ellen27

Jag använde en creme som var för gravida ( från kicks). smörjde denna varje kväll på mage och över höfter och rumpa. Jag vet inte om det hade någon inverkan men, inte fick jag mycket bristningar i varje fall..

• Jazmina

Har hört att ju fetare kräm/olja desto bättre. Jag har abyolja som jag smörjer med på våt hud efter dusch. Som någon annan skrev så gör det att hunden blir mer elastisk men att man inte får några bistningar för det finns ingen garanti för. Man får iaf en babymjuk hud på köpet så skadar gör det ju inte =)

• Valkyriah
    Ellen27 skrev 2007-09-27 13:34:14 följande:
    Jag använde en creme som var för gravida ( från kicks). smörjde denna varje kväll på mage och över höfter och rumpa. Jag vet inte om det hade någon inverkan men, inte fick jag mycket bristningar i varje fall..
    Du hade nog inte fått bristningar om du inte smörjt heller.

Jag smörjde inte med något och fick inga bristningar,och då blev jag ändå väldigt stor
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Jazmina

*babyolja ska det självklart stå =)

• ims67

Jag har fött tre barn och har inte fått en endaste bristning på magen,det är bara att hoppas att du klarar dig från det oxå.

• Ellen27

Det är kanske sannt men det var skönt och sen fick jag min kille att göra det varje kväll och det blev till en liten mysig stund..

Svar på tråden Hur undvika bristningar på magen?!?!?