• Äldre 27 Sep 16:26
    5058 visningar
    37 svar
    37
    5058

    Vad göra mot EXTREMT håravfall?

    Jag tappar massor av hår, och det är INTE normalt att tappa så mycket hår som jag gör, så ni som kommer och säger att alla tappar hår och det är normalt och bla bla bla...ni är fel ute just nu.

    Det är jättetrist att mitt hår blir tunnare, men det största problemet är nog ändå att det blir så hårigt överallt på golvet. Jag skojar inte. Det är EXTREMT mycket håravfall. Om jag t ex sitter vid datorn i en halvtimme så ligger det sedan massor av hår där på golvet. Det är överallt där jag har varit.

    Vet inte om skönhet & mode är rätt forum, egentligen...men finns det någon därute som har något tips på vad jag ska göra? Några tabletter jag kan äta? Något som verkligen fungerar.

    Jag kan tillägga att jag är rädd om mitt hår och har bara frisörprodukter (Redken), så det är inte så att jag missköter det. Jag tror att det är något fel som kommer "inifrån".

    Mina naglar är för övrigt jättestarka och skivar sig inte, så det har inget samband med någpn vitaminbrist där. Håret är inte heller direkt i dålig kvalitet, egentligen. Bara det att det rasar av mig. Var inne på en hälsokostafför och de ville sälja på mig något som skulle vara för både hud, hår och naglar, men det trodde jag inte på. Det är bara håravfall som är mitt problem. Inget av det andra.

    Tacksam om någon kan ge ett svar

  • Svar på tråden Vad göra mot EXTREMT håravfall?
  • Äldre 27 Sep 16:42
    #4

    Tack för era svar!

    älg:
    För nio månader sedan, men jag tappade hår även under graviditeten, vilket många andra inte gör. Men fortfarande.....jag tappar EXTREMT mycket hår. Inte bara "mycket".

    Ängelbängel:
    Roten sitter ofta med på de tappade stråna.

    Niinaaa:
    Märkte du på något annat sätt att du inte tog upp näring ordentligt? Sköra naglar, tex? Eller att du var smal?

  • Äldre 29 Sep 01:27
    #22

    Tack för alla svar!

    Jag kanske borde gå till Vårdcentralen, men det känns så löjligt att koamm med ett sådant problem. Som om det skulle vara ett "lyxproblem" jämfört med mycket annat.

Svar på tråden Vad göra mot EXTREMT håravfall?