• beEMbe

Quinoa = kalorifälla!

Jag är med i viktklubben. se det funkar jättebra! Jag är alltså noga med mina kcal Eftersom jag har hört Anna skipper prata så bra om Quinoa så tänkte jag att det ska jag ha istället för ris!
    Men fan sen när jag skulle skriva in det så visade det sig att en portion quinoa var 40 g, vem äter 40 gram av någonting?
    Pasta , ris bulgur brukar ligga på 175-225 gram portion. Jag åt alltså 200g och satte i min 700 kcalSkrikandes Hur tusan kan det vara nyttigt.

Äh ville bara klaga, jag känner mig blåst på min lättglass som jag skulle ätit

• Svar på tråden Quinoa = kalorifälla!
  • Blå Flygare

Varför måste det vara smal-mat för att det ska vara nyttigt?? Det är nyttigt för att det innehåller massa proteiner och viktiga mineraler. Bl.a. kalcium. Så för mig som skippar mjölk är quinoa verkligen nyttigt. kalcium och protein är det man missar mest av när man äter mjölkfritt.

• blonde redhead

Jag vet inte vad det är för viktklubb du är med i, men Quinoa innehåller typ inget fett, men en massa protiener. Och en grundregel att gå ner i vikt är ju att röra på sig och quinoan bräns snabbt. Så deras uträckning låter helt konstig.. Quinoa är nyttigare än både ris och pasta ect

• Linda1976

40 gr OKOKT!! Det blir ganska mycket kokt. Om du läser på paketet så innehåller 100 gr okokt ca 380 kcal.

Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • beEMbe
    peez skrev 2007-09-27 19:48:40 följande:
    Irriterande!!!
    ja!
    Blå Flygare skrev 2007-09-27 19:48:47 följande:
    Varför måste det vara smal-mat för att det ska vara nyttigt?? Det är nyttigt för att det innehåller massa proteiner och viktiga mineraler. Bl.a. kalcium. Så för mig som skippar mjölk är quinoa verkligen nyttigt. kalcium och protein är det man missar mest av när man äter mjölkfritt.
    därför att jag trodde det var kcalsnålt och det är ju det vk går ut på. Jag struntar i den höga näringen för tillfället.
  • blonde redhead
    beEMbe skrev 2007-09-27 19:51:36 följande:
    därför att jag trodde det var kcalsnålt och det är ju det vk går ut på. Jag struntar i den höga näringen för tillfället.
    Ut och gå i en timme så har du lätt förbrännt allt
  • beEMbe
    Linda1976 skrev 2007-09-27 19:50:55 följande:
    40 gr OKOKT!! Det blir ganska mycket kokt. Om du läser på paketet så innehåller 100 gr okokt ca 380 kcal.
    nej jag har fasiken räknat på vk och det gick upp i 700 kcal när jag tog 200 gram som jag vägde upp.
  • beEMbe
    blonde redhead skrev 2007-09-27 19:53:35 följande:
    Ut och gå i en timme så har du lätt förbrännt allt
    snarare  i 3
  • Linda1976
    beEMbe skrev 2007-09-27 19:53:41 följande:
    nej jag har fasiken räknat på vk och det gick upp i 700 kcal när jag tog 200 gram som jag vägde upp.
    Då stämmer det inte. Även VK har fel ibland. Jag mailade om ett bröd som var helfel inlagt, och dan efter var det rättat.
    Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • Who knows

Ut och gå du BMB, själv ska jag sätta mig vid pärlbordet

Svar på tråden Quinoa = kalorifälla!