Hur uttalar du Ö&B?
Ö&B = Överskottsbolaget i detta sammanhang.
Tjejen i reklamen uttalar det ju Ö o B, men det har jag aldrig gjort! Aldrig hört heller.
Jag säger bara Ö B. ![]()
Ö&B = Överskottsbolaget i detta sammanhang.
Tjejen i reklamen uttalar det ju Ö o B, men det har jag aldrig gjort! Aldrig hört heller.
Jag säger bara Ö B. ![]()
ÖB såklart! Det heter ju inte Överskotts- Och Bolaget!
ja säger ÖB men förut har ja sagt edsvalla för ÖB affären ligger där o när ja va liten trodde ja att affären hette edsvalla hehe o de händer fortfarande att ja säger edsvalla när ja menar ÖB av ren vana hehe
Jag har aldrig förstått varför det ska heta Ö och B, så jag vägrar säga så. ÖB säger jag inte heller, utan uttalar hela namnet om jag nu måste.
öb
förstår inte varför o:t finns med för det heter ju inte överskott och bolaget
ÖoB säger jag.
Man kan undra varför vid närmare eftertanke?
Jag säger ÖB, precis som jag säger HM och inte H och M.
Jag sgäer faktiskt aldrig nåt annat än Överskott.
ÖB
ÖB
ÖB eller Överskottsbolaget. Fattar inte heller varför det finns ett & med...
Jag säger det aldrig (har inte reflekterat över anledningen till det, men det ska jag kanske göra?) och läser det "Ö o B" inne i huvudet. Alla jag hört prata om det säger dock "ÖB".
Det står ÖoB på skylten till Överskottsbolaget, men jag säger ÖB. Undrar vad lilla O står för.
o:et måste komma från överSKOTTSbolaget... :)
www.overskottsbolaget.se/
Det står faktiskt Ö och B på skylten. Det är inget O.
Det är ett tecken för och...
Jag säger dock ÖB.
www.overskottsbolaget.se/omoob.51.html
Som ni ser här så skriver de själva ÖoB
De heter ju ocksp ÖoB Överskottsbolaget AB.
Att plocka ut ett o mitt i skotts är inte riktigt rätt. Sällan man plockar ur bokstäver från annan plats mitt i en mening. ;)
Jaha, det hajade inte jag.
"överskottslagret" (helt fel, men det har vi alltid sagt!)
Företaget heter alltså ÖoB Överskottsbolaget. Ok, men vad står förskotningen ÖoB för?