• Alvi

Hur uttalar du Ö&B?

Ö&B = Överskottsbolaget i detta sammanhang.

Tjejen i reklamen uttalar det ju Ö o B, men det har jag aldrig gjort! Aldrig hört heller.
    Jag säger bara Ö B.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur uttalar du Ö&B?
  • katten

ja säger ÖB men förut har ja sagt edsvalla för ÖB affären ligger där o när ja va liten trodde ja att affären hette edsvalla hehe o de händer fortfarande att ja säger edsvalla när ja menar ÖB av ren vana hehe

• Mint

Jag har aldrig förstått varför det ska heta Ö och B, så jag vägrar säga så. ÖB säger jag inte heller, utan uttalar hela namnet om jag nu måste.

• angelcry

öb
    förstår inte varför o:t finns med för det heter ju inte överskott och bolaget

Amor vincit omnia
  • Gul13

ÖoB säger jag.
    Man kan undra varför vid närmare eftertanke?

• Dino78

Jag sgäer faktiskt aldrig nåt annat än Överskott.

DIF i själ och hjärta
  • marina7712

ÖB eller Överskottsbolaget. Fattar inte heller varför det finns ett & med...

***Everytime you throw dirt you'll loose a little ground....***
  • Cavatine

Jag säger det aldrig (har inte reflekterat över anledningen till det, men det ska jag kanske göra?) och läser det "Ö o B" inne i huvudet. Alla jag hört prata om det säger dock "ÖB".

• Lilla Lillan

Det står ÖoB på skylten till Överskottsbolaget, men jag säger ÖB. Undrar vad lilla O står för.

• Bidosas

o:et måste komma från överSKOTTSbolaget... :)

• Nicke

www.overskottsbolaget.se/omoob.51.html
    Som ni ser här så skriver de själva ÖoB
    De heter ju ocksp ÖoB Överskottsbolaget AB.
    Att plocka ut ett o mitt i skotts är inte riktigt rätt. Sällan man plockar ur bokstäver från annan plats mitt i en mening. ;)

• Bidosas
    Niklas skrev 2007-10-01 02:41:22 följande:
    www.overskottsbolaget.se/omoob.51.htmlSom ni ser här så skriver de själva ÖoBDe heter ju ocksp ÖoB Överskottsbolaget AB.Att plocka ut ett o mitt i skotts är inte riktigt rätt. Sällan man plockar ur bokstäver från annan plats mitt i en mening. ;)
    men jag skojade ju!!!!!!!!!! hihi
  • Bidosas
    Niklas skrev 2007-10-01 02:45:01 följande:
    Jaha, det hajade inte jag.
    tokfrans...
  • Lilla Lillan

Företaget heter alltså ÖoB Överskottsbolaget. Ok, men vad står förskotningen ÖoB för?

Svar på tråden Hur uttalar du Ö&B?