• jenni82

köttfärssås på engelska

vad heter köttfärssås på engelska?

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Svar på tråden köttfärssås på engelska
  • TheMilky

Det närmast jag kan komma på är att de använder namnet Bolognese.

• meic

meatsauce (sa min amerikanske morfar i alla fall.) finns nog lite olika

• SnyggEric

minced meat sause

Eric är snygg idag.
  • Blossi

hahahha så var det!
    Fan va du är snygg!

SnyggEric skrev 2007-10-06 15:48:23 följande:
    minced meat sause
  • ladylovelylocks

spaghetti bolognese eller spagbol säger vi här! Eller Dolmiosauce hehe

• Ciliaja

beror nog på vart man bor!

• Ciliaja

meatsauce är ju mer ett förkortningsord till minced meatsauce, så de engelsktalande förstår vilket som!

• ladylovelylocks
    ladylovelylocks skrev 2007-10-06 16:00:29 följande:
    spaghetti bolognese eller spagbol säger vi här! Eller Dolmiosauce hehe
    jag bor i Irland
  • Ciliaja
    ladylovelylocks skrev 2007-10-06 16:12:36 följande:
    jag bor i Irland
    Oj irländsk engelska e skitsvår, vi tittade på en film en gång i skolen med irländsk engelska, man förstår ju helhet men inte allt, mkt svårare en amerikansk engelska eller brittisk :)

men visst förstår ni vad man menar om man säger meatsauce som minced meatsauce?
  • ladylovelylocks

japp det klart man förstår! Annars kan man ju säga tomatosauce with minced meat Vad var det för film? Nordirländsk engelska kan vara lite knepig, Sydirlänsk är enklare än Amerikansk tycker jag, men det klart jag bor ju här så jag är ju van vid dialekten

• Ciliaja

ja va hette den nu, de va mer som en dokumänter om att bo i irland om 2 tjejer, och båda bodde i irland men en va katolik å en protestant tror jag och så handlade de om att dem vågade inte korsa gränsen för dem typ hatade varandra katoliker å protestanter, så de fanns en gräns iallafall olika delar av irland eller nått, dem här tjejerna hatade inte varandra dem hade aldrig träffast förens tv-teamet förde ihop dem så då va ju en tjej över på den andra "sidan" å så va hon rädd å såhär men inget hände ju!

ska se om jag hittar va den heter, känner du igen den?

• SnyggEric

Hell yeah!

Blossi skrev 2007-10-06 15:49:57 följande:
    hahahha så var det! Fan va du är snygg!
    Eric är snygg idag.
  • ladylovelylocks
    Ciliaja skrev 2007-10-06 16:36:07 följande:
    ja va hette den nu, de va mer som en dokumänter om att bo i irland om 2 tjejer, och båda bodde i irland men en va katolik å en protestant tror jag och så handlade de om att dem vågade inte korsa gränsen för dem typ hatade varandra katoliker å protestanter, så de fanns en gräns iallafall olika delar av irland eller nått, dem här tjejerna hatade inte varandra dem hade aldrig träffast förens tv-teamet förde ihop dem så då va ju en tjej över på den andra "sidan" å så va hon rädd å såhär men inget hände ju!ska se om jag hittar va den heter, känner du igen den?
    nej det gör jag inte, men det låter ju som om det utspelats i nordirland iallafall, i Belfast finns det en mur som delar staden i två delar (typ som berlinmuren), katolsk och protestantisk (fanns iaf där när jag var där i 2004) och muren öppnas på dagen, men de låser grindarna på kvällen. Jag tror att det är mer gängrelaterat idag, och om du inte menar något ont, och har ett ärende på "andra sidan" så går det nog bra. Men som sagt jag har inte varit där på tre år, och mycket kan ju ha hänt!
  • Ciliaja

Ja så hette den , BELFAST :)

förlåt Ts från mig också nu går vi ju lite mkt OT här
     *skäms* Generad

• Ciliaja
    Ciliaja skrev 2007-10-06 17:01:18 följande:
    Ja så hette den , BELFAST :)förlåt Ts från mig också nu går vi ju lite mkt OT här *skäms*
    Belfastgirls för att vara noga
  • ladylovelylocks
    Ciliaja skrev 2007-10-06 17:02:44 följande:
    Suck.... Belfast girls
    hihi ok ska kolla in den om jag hittar den nånstans. Annars är Veronica Guerin en bra maffiafilm, och Angelas Ashes är också bra, Magdalene laundries, The Snapper, The Commitments, det finns hur många som helst!
Svar på tråden köttfärssås på engelska